نمایشگاه موبایل بارسلونا دیگر به خبرنگاران ایرانی دعوتنامه برای صدور ویزا نمی‌دهد!

به‌نظر می‌رسد دوران پسا برجام با رییس جمهور شدن ترامپ در آمریکا، با بد عهدی‌های این کشور وارد عصر تازه‌ای می‌شود و حال نه تنها آمریکا که به صراحت عدم پایبندی خودش را اعلام کرده، حتی اروپاییانی که داعیه حمایت کامل از این معاهده را دارند و می‌گویند دنباله روی این کشور نخواهند بود، در گفتمان‌شان تناقض‌هایی دیده می‌شود.

یکی از کشورهایی که در این بخش برخلاف برخی از گفته‌های پیشین خود، همکاری نزدیکی را با آمریکا آغاز کرده، اسپانیا است! پس از اخباری که هفته گذشته در ارتباط با پشیمان شدن کمپانی خودروسازی سئات این کشور مبنی بر سرمایه گذاری در ایران شنیده شد، حال کنگره جهانی موبایل در بارسلونا (MWC)، برخلاف رویه تمام سال‌های گذشته و حتی در اوج تحریم‌ها، رسما اعلام می‌کند که دیگر برای خبرنگاران ایرانی، دعوت‌نامه جهت صدور ویزا را صادر نمی‌کند!

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این کنگره دلیل چنین کاری را به‌خاطر پیروی از قوانین آمریکا در ارتباط با تحریم‌ها اعلام کرده و صدور روادید برای سه کشور ایران، سوریه و کوبا را بدین سبب مجاز نمی‌داند!

نکته جالب این قضیه اینجاست که تا همین سال گذشته، چنین دعوتنامه‌ای به‌راحتی صادر می‌شد و با آنکه هیچ قانون تازه‌ای درباره تحریم‌ها، آن‌هم خبرنگاران بخشی چون فناوری صادر نشده، چنین رویکرد تازه‌ای واقعا عجیب و ناامید کننده است.

حتی چندی پیش شنیده شد که کشور امارات متحده عربی، قصد دارد تا جلوی صدور ویزا برای خبرنگاران ایرانی جهت حضور در سمینارهای مختلف را هم بگیرد! امری که با این عمل کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، تا حدی همگون به‌نظر می‌رسد.

شاید جالب باشد بدانید که تا همین سال گذشته، نمایشگاه بزرگی چون CES که در زمینه فناوری است، به‌راحتی برای خبرنگاران ایرانی دعوتنامه صادر کرده و حتی بسیاری از پایگاه‌های خبری (همچون خود ما) از طریق این نامه، توانسته بودند ویزای آمریکا را دریافت کنند! حال اینکه یک نمایشگاه در کشوری دیگر به بهانه وضع تحریم‌ها (که انتظار داشتیم کم‌تر از قبل شود) چنین پیام تاسف برانگیزی را بر روی صفحه وب‌سایتش درج می‌کند، جای تامل و افسوس دارد.

انگار این بار تحریم‌ها نه فقط بدنه حاکمیت، بلکه مردم عادی کشور را نیز نشانه گرفته و در فرمان‌های منع ورود ایرانیان و حال عدم صدور روادید برای خبرنگاران، این مساله به وضوح دیده می‌شود. انگار این ظالمان بازی را می‌خواهند به شکل دیگری بچینند تا بدانیم نه فقط به معاهده و قرارداد، بلکه به حرف و شعار این سیاست‌مداران کج پندار هم نمی‌توان امیدی بست!

10 در مورد “نمایشگاه موبایل بارسلونا دیگر به خبرنگاران ایرانی دعوتنامه برای صدور ویزا نمی‌دهد!”

  1. خیلی بهتر!
    یک مشت نویسنده درجه ۱۰ میرفتن با پول شرکتهای موبایل و بعد براشون خوش رقصی میکردن که مثلا هواوی نوا پلاس ۲ بخرین که خداوندگار است!!!!!
    جامعه گیک ایرانی هم مثل خودروسازانش هستن. مشتی کلاهبردار که با گدایی ترافیک به اینجا رسیدن و حالا مدعی هم هستند.

  2. به نظر میرسد هنوز بعضیا باور نکردن آمریکا (منظورم دولت مستکبر و ظالم آمریکاست نه مردم بیگناهی که هیچ وقت صداشون در اونجا شنیده نمیشه) یک دشمن هست و موضع یک دشمن هم مشخص، کی میخوان از خواب خرگوشی بیدار شن خدا میدونه ،
    تیم مذاکرات آمریکایی در برجام 160 فرد کاردان ، خبره و جدی بوده و تیم ما چند نفر بودن و با چه سطح کارآمدی ؟؟؟
    خدا میدونست و ما هم دونستیم ولی بعضیا به خاطر تفاوت مبنای نگاهشون به مسائل حالاحالا ها زمان میبره.
    برجام به قدری ضعیف و شکننده بوده البته برای ما ، که آقایون نیم رسانه ای آقای روحانی ناشیانه و بدون منطق ، هر روز یه فلسفه بافی و تئوری جدید تولید میکنن.
    خب معلومه نوچه آمریکا میره پشت سرش وایمیسته.

  3. واقعا متاسفم از این خبر…..
    خبر خیلی بدی بود….
    در واقع با این کار میشه به صراحت گفت برجام‌ عملا کوچکترین منفعتی برای ما نداشته….
    لعنت به هر چی زور گو تو دنیاست….

  4. ایران هر روز به به نحوی تحریم میشه
    …مثلا خبرنگار ایرانی نه تو نمایشگاه موبایل ایران از تکنولوژی دور میمونه هه کور خوندن

  5. اشکان موسوی

    خبرای روزتکنولوژی توهمه سایت ها پره لازم نیست که حتما برن نمایشگاه موبایل اطلاعات به دست بیارن

    1. اعتبار یک خبرگزاری و سایت تخصصی ایجاب میکنه که برای احترام به خودش و مخاطبش در حوزه تخصصی خودش حضور فعال (خبر دست اول ، مطمئن ، سریع) داشته باشه عزیز.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH