هر آن چیزی که بایستی درباره قلم S Pen جدید سامسونگ بدانید!

قلم S Pen از همان ابتدای معرفی به یکی از قابلیت‌های اصلی سری نوت سامسونگ بدل شد. این قلم به کاربران امکان داد تا راه‌های نوینی را برای تعامل با گوشی و با دوستان خود ابداع کنند. جدیدترین نسخه قلم S Pen اکنون با پرچمدار تازه سامسونگ یعنی گلکسی نوت 8 عرضه شد. این قلم با داشتن قابلیت جذابی مانند Live Message، بهبود امکان یادداشت‌برداری روی صفحه خاموش و توسعه توانایی ترجمه، به شما امکان می‌دهد افکار و خواسته‌هایتان را به روشی بی‌نظیر بیان کنید.

بیان نوآورانه با استفاده از  GIFها

در دنیایی که تعاملات چهره‌به‌چهره رو به افول گذاشته است، قابلیت Live Message امکان ترکیب جنبه‌های احساسی نامه‌های دست‌نویس را با ابزارهای دیجیتالی فراهم کرده است. به این ترتیب امکانات جدیدی برای ارتباط و تعامل با دیگران فراهم می‌شود.

در حین نوشتن پیام، برای فعال کردن امکان ایجاد GIF تنها کافی است روی کلید شبیه به قلب در صفحه‌کلید ضربه زده یا آن را از طریق Air Command فعال کنید. پس از آن می‌توانید پیام‌های انیمیشنی را به صورت دستی نوشته، ایموجی ایجاد کرده یا از انواع افکت‌های قلم مانند Sparkle، Glow یا Ink برای خلاقیت بیشتر عکس‌های خود استفاده کنید.

پس از ایجاد پیام، می‌توانید GIFهایی با حداکثر طول ۱۵ ثانیه را از طریق رسانه‌های اجتماعی یا برنامه‌های پیام‌رسان با دیگران به اشتراک بگذارید. البته رسانه‌ اجتماعی یا برنامه پیام‌رسان موردنظر باید از فایل‌های GIF پشتیبانی کند مانند فیسبوک، واتس‌آپ و اسنپ‌چت. همچنین می‌توانید فایل‌های GIF را در گالری خود ذخیره کرده و هر زمان که خواستید به عنوان ایموجی‌های شخصی از آنها دوباره استفاده کنید.

یادداشت برداری حتی در زمان خاموش بودن صفحه نمایش

یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌ نوت، امکان یادداشت برداری در زمان خاموش بودن صفحه نمایش است. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به راحتی یادداشت برداشته و آن را روی صفحه نمایش همیشه روشن Always On Display) ( پین کنند. دقیقا همانطور که معمولا یادداشت‌هایمان را روی تکه‌های کاغذ نوشته و جایی جلو چشم‌مان می‌چسبانیم، با خارج کردن قلم S Pen می‌توانید روی استیکرهایی مشابه یادداشت نوشته و آن را به صفحه نمایش گوشی بچسبانید.

نکته جدید در قابلیت یادداشت‌برداری در حالت صفحه خاموش در گوشی گلکسی نوت 8، امکان یادداشت برداری تا ۱۰۰ صفحه و حتی برگشت به یادداشت‌های پین شده به صفحه همیشه روشن و ویرایش کردن آنها است. این یادداشت‌ها در اپلیکیشن Samsung Notes هم ذخیره شده و می‌توانید در هر زمانی به آنها دسترسی داشته باشید.

ترجمه متون

قلم S Pen مجهز به فناوری رزونانس الکترومغناطیسی (EMR) است. در نتیجه حتی اگر قلم شما با گوشی تماس نداشته باشد، صفحه نمایش نوت می‌تواند آن را تشخیص دهد. در واقع گوشی گلکسی نوت 8 می‌تواند قلم S Pen را از فاصله ۱۴ میلی‌متری تشخیص دهد. وقتی قلم در این فاصله تعیین شده از صفحه نمایش قرار گیرد، تعدادی از قابلیت‌های قلم متناسب با حرکت آن روی صفحه فعال می‌شوند.

یکی از این قابلیت‌ها، ترجمه به کمک سرویس های گوگل است. بسته به انتخاب تنظیمات، امکان ترجمه‌ی کلمه و حتی پاراگراف در این نسخه از سرویس ترجمه فراهم آمده است. کافیست زبان مبدا و زبان مقصد برای ترجمه متن را انتخاب کرده و در صورت دسترسی به سرویس اینترنت، از این سرویس بهره مند شوید. در صورت موجود بودن سرویس گوگل در کشور مورد استفاده، امکان ترجمه متون به 71 زبان مختلف وجود دارد. این قابلیت حتی‌ می‌تواند کلمات روی عکس را هم با استفاده از فناوری تشخیص حرف اپتیکال (OCR) تشخیص داده و ترجمه کند.

با توجه به امکان تشخیص نشانه‌گذاری، در صورت درخواست کاربر، این قابلیت می‌تواند حتی کل جمله را هم ترجمه کند. به علاوه قلم S Pen می‌تواند واحدهای اندازه‌گیری و ارزهای خارجی را هم به یکدیگر تبدیل کند.

سخت‌افزار برتر

هم گوشی گلکسی نوت 8 و هم قلم S Pen دارای تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. قلم S Pen در گوشی گلکسی نوت 8، ۱۰۸ میلی‌متر طول و ۲.۸ گرم وزن دارد و نوک آن از جنس لاستیک با قطر ۰.۷ میلی‌متر است. با توجه به سطح حساسیت فشار ۴۰۹۶ و امکان تغییر رد قلم روی صفحه، می‌توانید به راحتی و با دقت بالا، از قلم S Pen مانند هر قلم معمولی استفاده کنید. این مسئله باعث می‌شود یادداشت برداری و طراحی بسیار ساده شود.

3 در مورد “هر آن چیزی که بایستی درباره قلم S Pen جدید سامسونگ بدانید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH