ساتیا نادلا به دو خبرنگار به خاطر آی‌پدهای‌شان توهین کرد!

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اخیرا سفری به هند داشته و در این سفر، به دو ژورنالیست برمی‌خورد که هر دو آی‌پد داشته‌اند. ساتیا پس از دیدن این صحنه به یکی از آن‌ها چنین می‌گوید: دوست من بهتر هستش که یک کامپیوتر واقعی بخری!

این در حالی است که یکی دیگر از مدیران مایکروسافت اوایل سال جاری گفته بود که اپل در ساخت آی‌پد پرو از سرفیس پرو تقلید کرده است. رایان گوین مدیر کل خط تولید سرفیس، به‌طور جزئی‌تر اعلام کرده بود که آی‌پد پرو نتیجه کپی کاری اپل از محصولات 2 در 1 مایکروسافت است.

البته غیر از این مدیر، افراد دیگری هم هستند که باور دارند این دو دستگاه شباهت‌های بسیاری دارند. هر دو مجهز به صفحه لمسی سازگار با قلم هوشمند و کیبورد با قابلیت جدا شدن هستند. شاید تنها تفاوت آشکار این دو هندست سیستم‌عامل‌های‌شان باشد. سرفیس پرو ویندوز 10 پرو (نسخه‌ای که ویژه کامپیوترهای شخصی ایجاد شده است) را در دل خود دارد و آی‌پد پرو از iOS ورژن موبایل استفاده می‌کند.

ساتیا نادلا

نادلا با گفتن این جمله که محصولات مایکروسافت لوکس نیستند در واقع طعنه‌ای به اپل زد. ساتیا نادلا اضافه کرد که این کمپانی تولیدکننده وسایل کاربردی است. او در این‌باره چنین گفته است:

قصد ندارم موفقیت‌های گوگل یا اپل را، حالا در هر زمینه‌ای که باشد نادیده بگیرم، اما ما کاملا متفاوت هستیم. شرکت ما در بازار نقش دلال یا واسطه را ندارد. ما ابزار کاربردی تولید می‌کنیم و کارمان تولید محصولات لوکس نیست. در واقع این ما نیستیم. ما تکنولوژی را خلق می‌کنیم و بقیه با آن محصولات خود را می‌سازند.

8 در مورد “ساتیا نادلا به دو خبرنگار به خاطر آی‌پدهای‌شان توهین کرد!”

  1. آیپد پرو هرچقد که خوب باشه.به خاطر سیستم عامل فعلیش نمیتونه رقیب محصولات مایکروسافت باشه .

  2. با زیر 700-800 تا 1000دلار که نمیتونی الترابوک ویندوزی یا مکبوک 13 اینچی سبک وزن و قدرتمند بخری یا حتی به سرفس ها نزدیک بشی
    آیپدپرو با این قیمت از لحاظ سخت افزار و قابلیت طراحی تو این رنج رقیب نداره .در آخر آیپد سال 2010 یعنی 7 سال پیش توسط اپل به بازار اومد و طی این مدت تغییرات زیادی دید و انواع و اقسام لوازم جانبی توسط کمپانیهای دیگر برای آیپد ساخته شد .من که حاضر نیستم پول بابت سرفس ها بدم چون از لحاظ قیمت به کارآیی ارزش خرید ندارند و نسبت به مکبوک 13 اینچی و الترابوکهای ویندوزی با کانفیگ مشابه بسیار گران هستند.
    سرفسها در حقیقت یک الترابوک لمسی با قابلیت جدا شدن کیبورده که بدون کیبورد وtouchPad و فقط با اتکا به صفحه لمسی ناقصه
    ولی آیپدها تبلت واقعی هستند چون هم سخت افزار قدرتمندی دارند هم نیاز به خرید کیبورد و…. ندارید چون سیستم عامل و تمام اپ های آن برای کار با صفحه لمسی همچنین بسیاری اپ برای کار با قلم طراحی و ساخته شده است.
    ماکروسافت به پیسی خورده فروشش اومده پایین داره هزیون میگه

  3. ماکروسافت هر چقدر هم زور بزنه در حال حاضر تقریبا” تمام برنامه نویسان و توسعه دهندگان اولویتشان ساخت برنامه برای نسخه لپتاپ و PC و انگیزه چندانی برای تولید برای نسخه صفحه لمسی ندارند چون هم براشون صرف نمیکنه هم اینکه ذات سیستم عامل ویندوز بر اساس کار با موس و کیبورد و تاچ پد ساخته شده .
    ios سیستم عامل موبایلی و محدود نیست بلکه نسخه کوچک شده macos
    قابلیتهای ios مخصوصا” نسخه آیپد بسیار فراتر از این حرفهاست و محدودیتی برای اجرای برنامه های نسخه های مک و ویندوز ندارد منتها رابط کاربری این برنامه ها غیر لمسیه
    آیپد هم به دلیل سیستم قیمتگذاری اپها در اپ استور با برنامه نویسها مشکل داره چون برنامه نویسها و دولوپرها قیمت بالایی برای اپها گذاشته اند و لایسنس برنامه ها هم کوتاه مدته اپل پیشنهاد قیمت پایینتر و لایسنس دائمی یا بلند مدت داده ولی دولوپرها لایسنس کوتاه مدت با قیمت بالا
    در آخر هر دیوایسی کاربرد خاص خودش رو داره و جای هم رو نمیگیرند یا پر نمیکنند حتی با تلفیق آنها
    بسیاری از برنامه های ویندوزی هنوز 32 بیتی هستند فقط در ظاهر 64 بیتی هستند ولی 32 بیتی ران میشوند
    اپل هم میتونه کار خودشو راحت کنه کیبورد مکبوک رو جدا کنه صفحه لمسی بزاره یکم رابط کاربری رو مناسب صفحه لمسی کنه بعد بده دست مشتری ولی نتیجه کار میشه یک دیوایس گرانقیمت و ناکارآمد که بدون کیبورد و تاچ پد و موس ناقصه و کار کردن با برنامه های غیر لمسی آن زجر آور حالا کاربر باید بشینه تا برنامه نویسها نسخه های سازگار با صفحه لمسی تولید کنند …..
    بحث استقبال از پردازنده های Arm ,…هم بیشتر بخاطر مصرف و حرارت پایین آنها, نسبت به پردازنده های موبایلی اینتل و Amd

  4. خب راست گفته دیگه اپل خیلی محدوده در مقابل سیستم قدرت مندی مثل سرفیس با سیستم عامل ویندوزش

  5. اشکان موسوی

    اپله دیگه کارش فقط کپی کردنه?خودش توانای ساخت طراحی از خودش نداره …حتی تکنولوژی ساخت امولد نداشت از سامسونگ خرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH