ظرفیت باتری

افزایش 7 برابری ظرفیت باتری‌ تلفن‌های همراه در طی 17 سال!

با معرفی گوشی‌های هوشمند، تلفن‌های همراه ساده اقتدار خود را از دست دادند، البته یکی از عقب‌گردهای مهم در این زمینه، شارژدهی ضعیف باتری این محصولات است. در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند شارژدهی باتری یک روزه دارند.

با این‌که شاید در دنیای واقعی چندان به چشم نیاید، اطلاعات موجود ثابت می‌کنند که در زمینه باتری پیشرفت‌های بزرگی صورت گرفته است. در واقع اسمارت‌فون‌های حال حاضر را می‌توان باتری‌هایی دانست که مجهز به یک صفحه‌ نمایش و پس از آن یک مادربرد شده‌اند.

در نمودار زیر می‌بینیم که یک هندست در هر سانتی‌مترمربع چند میلی‌آمپر ساعت باتری دارد.

سال 2017 را مشاهده کنید. هندست‌های این سال از نظر چگالی انرژی نسبت به هندست‌های سال 2000 هفت برابر بهتر هستند. آن خط سبز نشان می‌دهد این نسبت رو به رشد و افزایش است.

مشخصا هندست‌ها به‌خاطر داشتن نمایشگر بزرگ‌تر در این سال‌ها افزایش اندازه داشته‌اند که البته بیشتر این فضا توسط باتری‌ها اشغال شده است.

این روند به حدی پیش رفته که اپل در آی‌فون X مجبور به استفاده از دو باتری شده است. حتی ال‌جی سال‌هاست که مشغول ساخت باتری‌های انباشته است.

خیلی از ما مدت‌هاست که منتظر دیدن هندست‌های باریک با باتری‌های کوچک اما قدرتمند هستیم که باید این کار را به مهندسان بسپاریم.

حتما می‌دانید که گرما چقدر روی کارایی و عملکرد باتری تاثیرگذار است. اما آرزوی داشتن یک خنک‌کننده بر روی اسمارت‌فون می‌تواند یک خواسته جاه‌طلبانه باشد. تازه اگر این مساله هم برطرف شود، بحث ظرفیت باتری هنوز باقی می‌ماند.

5 در مورد “افزایش 7 برابری ظرفیت باتری‌ تلفن‌های همراه در طی 17 سال!”

  1. اشکان موسوی

    اینا باید یه فکری اساسی برای باطری کنن اینجوری فایده نداره..گوشی ها پیشرفته تر میشه و باطری ها همونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH