ویندوز 10 ARM

لپ‌تاپ 12 اینچی اچ‌پی مجهز به ویندوز 10 ARM و اسنپدراگون 835 در گیک‌بنچ رویت شد

به‌نظر می‌رسد در طی چند هفته آینده باید منتظر رونمایی از اولین گجت‌های مجهز به ویندوز 10 ARM باشیم. در واقع چندی پیش کوالکام و مایکروسافت اعلام کردند نوت‌بوک‌های ویندوزی مجهز به پردازنده‌های ARM (اسنپدراگون 835) تا پایان سال جاری روانه بازار خواهند شد.

تنها حدود 6 هفته تا پایان سال 2017 میلادی زمان باقی مانده و اطلاعات تازه‌ای از یک نوت‌بوک‌ مجهز به پردازنده ARM و ویندوز 10 منتشر شده است. این اطلاعات که توسط لودهنده معروف، Roland Quandt، منتشر شده، نشان می‌دهد که طی چند ماه گذشته دستگاهی با نام Qualcomm CLS در گیک‌بنچ مورد سنجش قرار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد این دستگاه دارای چند نسخه مختلف باشد، در برخی از تست‌ها این گجت در حال استفاده از نسخه 32 بیتی ویندوز 10 S بوده و در برخی دیگر از ویندوز 10 پرو استفاده شده است. این دستگاه نخستین بار در ماه ژوئن در گیک‌بنچ رویت شد و چندین بار نیز در ماه جاری میلادی مورد آزمایش قرار گرفته است.

در برخی از لیست‌ها این دستگاه از 8 گیگابایت رم و یک پردازنده با هشت هسته پردازشی با کلاک 1.9 تا 2.2 استفاده می‌کند، با این‌حال نمرات کسب شده توسط آن در گیک‌بنچ چشم‌گیر نیستند. بالاترین امتیاز کسب شده توسط این دستگاه در بخش تک هسته‌ای، 1202 بوده و در بخش چند هسته‌ای توانسته است امتیاز 4263 را کسب کند. این در حالی بوده که اسمارت‌فون‌های مجهز به اسنپدراگون 835 در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز بالاتر از 2000 و در بخش پردازش چند هسته‌ای امتیاز بیش از 6000 را کسب کرده‌اند. با این‌حال از آن‌جایی‌که این دستگاه‌ها تنها نسخه‌های اولیه هستند، می‌توان انتظار داشت در نسخه نهایی شاهد افزایش این ارقام باشیم.

مایکروسافت و کوالکام برای تولید دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده ARM، با چند شرکت مطرح تولیدکننده قرارداد امضا کرده‌اند که یکی از آن‌ها اچ‌پی است. به‌تازگی اطلاعاتی از یک نوت‌بوک مجهز به اسنپدراگون 835 در دیتابیس CarePack رویت شده است.

از جمله مشخصات دیگری که انتظار می‌رود در این لپ‌تاپ شاهد آن باشیم، می‌توان به 4 یا 8 گیگابایت رم اشاره کرد که در دو نسخه با حافظه داخلی 128 و 256 از نوع UFS همراهی می‌شود.

5 در مورد “لپ‌تاپ 12 اینچی اچ‌پی مجهز به ویندوز 10 ARM و اسنپدراگون 835 در گیک‌بنچ رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH