اچ‌پی از نمایشگر فوق‌عریض خود با رزولوشن 5K در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد

اچ‌پی از یک نمایشگر فوق‌عریض جدید رونمایی کرده که ظاهر و احساس استفاده از 2 نمایشگر در قالب یک محصول را شبیه‌سازی می‌کند. این دستگاه HP E45c G5 نامگذاری شده و یک مانیتور خمیده 45 اینچی است که با کمک نرم‌افزار نمایشگر دوگانه مجازی می‌تواند 2 نمایشگر 24 اینچی را در کنار یکدیگر قرار دهد.

کاربران برای اهداف کاربردی مرتبط یا مستقل خود می‌توانند از هر 2 طرف نمایشگر به‌صورت همزمان استفاده کنند. اچ‌پی خاطرنشان کرده که محصولات مشابه از این دست به منظور جداسازی 2 نمایشگر از یکدیگر احتمالا به‌طور غالب از یک تقسیم‌کننده فیزیکی بهره می‌گیرند. با این‌حال E45c G5 در بخش تنظیمات خود دارای مشخصه اسپلیت اسکرین قابل کنترل توسط کاربر بوده و این ویژگی به‌عنوان تقسیم‌کننده فضای نمایشگر میان برنامه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند.

به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند تماس زوم را در یک صفحه و یک ارائه پاورپوینت را در طرف دیگر نمایشگر و به‌طور مستقل اجرا نمایند. همچنین بازگشایی سند پاورپوینت به‌صورت تمام‌صفحه روی فضای 24 اینچی نمایشگر نیز امکان‌پذیر خواهد بود. بعلاوه این نمایشگر برای آن‌دسته از سناریوهای کاربردی که نیازمند فضای نمایشی حقیقی گسترده‌تری هستند نیز قابل انباشت است. همچنین اچ‌پی اعلام کرده که برخی سناریوهای تجاری کاربردی برای این نمایشگر شامل کارشناسان مالی، کدنویسان و کاربران Spreadsheet خواهد بود.

اچ‌پی E45c G5 یک نمایشگر 44.5 اینچی VA با رزولوشن DQHD (معادل 5120×1440 پیکسل)، شاخص انحنای 1500R، نسبت ابعاد 32:9، زمان پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه‌ای، روشنایی 400 نیتی، نرخ کنتراست 3000:1، چگالی پیکسلی 120PPI، قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ و قابلیت پوشش‌دهی 99 درصدی فضای رنگی sRGB است. همچنین این نمایشگر دارای گواهینامه ضد تابش نور، ضد سوسو زدن و گواهینامه TUV برای کاهش میزان نور آبی است.

 

این مانیتور دارای پنل پشتی مشکی‌رنگ و پایه با رنگ‌آمیزی مشکی و نقره‌ای است. این محصول از 3 طرف فاقد حاشیه بوده و دارای زاویه دید عمودی و افقی 178 درجه‌ای است. بعلاوه این محصول از قابلیت اتصال VESA با ابعاد 100 میلی‌متر در 100 میلی‌متر پشتیبانی نموده و از قابلیت کج شدن، چرخش و تنظیم ارتفاع تا سقف 150 میلی‌متر به سمت بالا و پایین برخوردار است. پشتیبانی از مشخصه AMD FreeSync و نمایشگر دوگانه مجازی با قابلیت کنترل عملکرد اسپلیت اسکرین سایر ویژگی‌های شاخص این نمایشگر به‌شمار می‌روند.

درگاه‌های ورودی اچ‌پی E45c G5 شامل 2 عدد پورت USB-C با قابلیت USB Power Delivery حداکثر 65 واتی و پشتیبانی از Alt Mode DisplayPort 1.4، یک پورت HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از شارژ، یک عدد پورت DisplayPort 1.4، چهار عدد پورت USB-A و یک عدد پورت RJ-45 است. نرخ پشتیبانی باتری روی دستگاه اچ‌پی E45c G5 شامل 50 وات در حالت معمول، حداکثر 275 وات و 0.5 وات در حالت استندبای است. آداپتور پاور این دستگاه با ولتاژ متناوب 100 الی 240 ولتی و فرکانس 50 الی 60 هرتزی عمل می‌کند.

این مانیتور بخشی از نمایشگرهای خانواده E-Series G5 است؛ خانواده‌ای که شامل 11 نمایشگر مختلف بوده و همگی در جریان نمایشگاه CES 2023 معرفی شده‌اند. مانیتورهای سری E شرکت اچ‌پی در ماه ژانویه و با قیمت‌‌گذاری پایه 219 دلاری روانه بازار خواهند شد. با این‌حال اچ‌پی هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری نمایشگر E45c G5 خود را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH