اچ‌پی از کروم‌بوک Dragonfly Pro رونمایی کرد؛ لپ‌تاپی مناسب برای فریلنسرها

شرکت اچ‌پی به طور رسمی از کروم‌بوک Dragonfly Pro خود رونمایی کرد. این دستگاه که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد، یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی است که کاربران دیده بودند.

یکی از ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ، وب‌کم 8 مگاپیکسلی است که برای اولین بار در جهان معرفی شد. اچ‌پی سال‌هاست که دارد روی مجموعه Dragonfly خود کار می‌کند و سری کروم‌بوک Dragonfly الیت آن نیز در سال گذشته عرضه شد.

اما در نمایشگاه امسال، اچ‌پی از کروم‌بوک جدید خود مجهز به اینتل رونمایی کرده و گفت که این لپ‌تاپ بیشتر برای فریلنسرها، تولیدکنندگان و غیره طراحی شده است.

اچ‌پی کروم‌بوک Dragonfly Pro در رنگ‌های سفید و مشکی طراحی شده که می‌تواند تا یک روز شارژ نگه دارد. پد لمسی آن سطح زیادی داشته، صفحه‌نمایش از نوع لمسی بوده و کار کردن با صفحه‌کلید نیز راحت است.

وزن دستگاه 3.3 پوند و ضخامت آن نیز 0.7 اینچ است. اچ‌پی کروم‌بوک Dragonfly Pro از نمایشگر 14 اینچی IPS با قابلیت چندلمسی استفاده می‌کند. وضوح آن 2560 در 1600 بوده و نسبت صفحه به بدنه نیز 87.6 درصد است. میزان روشنایی که اچ‌پی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته، 1200 نیت خواهد بود. طبق ادعاهای اچ‌پی، این لپ‌تاپ به روشن‌ترین صفحه نمایش لمسی جهان در بین سری کروم‌بوک‌ها مجهز شده است.

صفحه‌کلید RGB که مخصوص گیمینگ طراحی شده، از نور پس‌زمینه برخوردار است که می‌تواند به طور خودکار تغییر کند. مثلا اگر پس‌زمینه قرمز باشد، صفحه‌کلید نیز به رنگ قرمز در می‌آید و همین ترکیب برای سایر رنگ‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

70 درصد بدنه از فلز بازیافتی و 20 درصد آن از پلاستیک بازیافتی تشکیل شده است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، می‌توان به چهار بلندگوی داخلی، دو بلندگو در بالا و دو بلندگو با تنظیم صدای B&O اشاره کرد. این لپ‌تاپ قابلیت اتصال به وای‌فای 6E و بلوتوث 5.2 را نیز دارد.

چهار پورت USB-C در کنار‌ه‌های دستگاه تعبیه شده که هر دو درگاه در هر طرف قرار دارند. همچنین اچ‌پی جک هدفون را حذف کرده است. آداپتور 96 واتی از نوع USB-C بوده که به گفته شرکت سازنده، از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و می‌تواند دستگاه را در عرض نیم ساعت 50 درصد شارژ کند.

حالا به بخش عملکرد می‌رسیم، حافظه لپ‌تاپ از نوع 16 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع 256 گیگابایت خواهد بود. اچ‌پی از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5-1235U و تراشه گرافیکی UHD همین شرکت استفاده کرد. این لپ‌تاپ از سیستم‌عامل کروم نیز برخوردار بوده در نتیجه امنیت بسیار بالایی دارد.

نمایندگان اچ‌پی به طور 24 ساعته تمامی سوالات کاربران را پاسخ داده و می‌توانند مشکلات موجود در سخت‌افزار و نرم‌افزار کروم‌بوک را حل کنند. هنوز جزییات زیادی از قیمت این دستگاه وجود ندارد ولی کروم‌بوک Dragonfly Pro قرار است در فصل بهار عرضه شود. تا آن زمان، قطعا می‌توانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH