کابل شارژ فرسوده

کابل شارژ فرسوده آی‌فون 6، یک نوجوان ویتنامی را به کام مرگ فرستاد

احتمالا اگر به ماه جولای سال 2013 بازگردید، حادثه‌ای را به‌خاطر خواهید آورد که طی آن مهمان‌دار 23 ساله‌ای به هنگام پاسخ‌گویی به تماس تلفنی توسط گوشی آی‌فون 5 در حال شارژ خود، دچار برق‌ گرفتگی شد. با ارائه گزارشاتی از برق گرفتگی کاربران دستگاه‌های آی‌فون یا آی‌پد، به‌نظر می‌رسید که این اتفاق شروعی برای یک سری حوادث دیگر باشد. در بسیاری از موارد، مشکل استفاده از شارژرهای متفرقه بود. پس از آن سال، شرکت اپل اعلام کرد که امکان تعویض شارژرهای متفرقه با شارژرهای رسمی و مورد تایید خود را برای مشتریانش فراهم کرده است. این رویداد در کشورهای به خصوصی شامل ایالات متحده، چین و بریتانیا اجرایی شد.

مدتی گذشت تا این‌که در جریان داستانی درباره برق گرفتگی یک کاربر گوشی آی‌فون قرار گرفتیم که در زمان شارژ باتری گوشی خود، دچار برق گرفتگی شده و کشته شده بود. اما در هفته جاری، دختر 14 ساله‌ای در ویتنام، به هنگام خواب توسط کابل شارژ مستهلکی که به گوشی آی‌فون 6 وی متصل شده بود، دچار برق گرفتگی شده و فوت کرد.

پلیس فرضیه‌سازی می‌کند که لی تی شوان، شارژر رسمی اپل را به گوشی آی‌فون خود متصل کرده و به روال هر شب، گوشی خود را در تخت خوابش قرار داده بود. در سیم‌کشی کابل شارژر، یک پارگی جزئی دیده می‌شود. هنگامی‌که وی در حالت خواب، بر روی کابل غلط زده است، دچار برق گرفتگی شده و مرده است. والدین این نوجوان، وی را در حالی‌که در تخت‌خواب خود بیهوش بود، پیدا کردند و به بیمارستان انتقال دادند که در آن‌جا مرگ وی تایید شد.

اکنون احتمالا زمان مناسبی برای شما خواهد بود تا وضعیت کابل شارژ گوشی خود را صرف نظر از تولیدکننده آن، بررسی نمایید. علاوه‌بر این، کابل شارژر کلیه اعضای خانواده خود را نیز چک کنید. در صورت وجود هر گونه ترک یا لخت شدگی در کابل که باعث دیده شدن سیم کشی داخلی شده است، همین حالا و قبل از آن‌که خیلی دیر شود، کابل شارژ خود را دور بیندازید.

10 در مورد “کابل شارژ فرسوده آی‌فون 6، یک نوجوان ویتنامی را به کام مرگ فرستاد”

  1. والا کابل سامسونگ ما هم اینطوریه سیبیل در آورده!! ولی اصلا برقی احساس نمیشه که هنوز بخواد بکشه آدمو

  2. کابل شارژر برق رو از خود شارژر میگیره و خروجی شارژر هم پنج ولت و معمولا زیر دو امپره.همچین ولتاژی امکان نداره ادمو بکشه.یه جای قضیتون میلنگه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH