تست موفقیت‌آمیز اولین سیستم رادیویی نسل 5 توسط شرکت‌های کوالکام، ZTE و China Mobile

شرکت‌های کوالکام، ZTE و China Mobile اوایل صبح امروز، خبر تست موفقیت‌آمیز اولین سیستم رادیویی سراسری نسل 5 در جهان را اعلام کردند. این سیستم امکان تبادل داده‌ها با سرعت چندین گیگابیت بر ثانیه (بیش از یک گیگابیت بر ثانیه) و تاخیر زمانی کمتر از 4 میلی‌ثانیه را فراهم می‌کند. این در مقابل تاخیر 20 میلی‌ثانیه‌ای استاندارد در شبکه‌های LTE فعلی به شمار می‌آید. این سیستم براساس استانداردهای پروژه مشارکتی نسل سوم، موسوم به 3GPP راه‌اندازی شده است. این گروه شامل تعدادی از شرکت‌های مخابراتی بوده که استانداردهایی را برای شبکه‌های 4G ،3G و درحال حاضر 5G و تجهیزات آن‌ها تنظیم می‌کند.

با توجه به این‌که با پیدایش شبکه‌های 5G، استانداردهای 3GPP از جمله استانداردهای مورد استفاده در این صنعت هستند، در واقع اکنون این گروه، استانداردهای مذکور را برای سه شرکتی که به ساخت محصولات تجاری با مشخصات 3GPP نزدیک‌تر هستند، مطابقت داده است. این گروه، خصوصیات پانزدهمین نسخه استاندارد 3GPP، مربوط به سیستم رادیویی جدید نسل 5 را احراز نموده است. اگرچه نسخه 15، زودتر از ماه سپتامبر سال 2018 عرضه نخواهد شد.

برای تست این سیستم از تجهیزاتی شامل ایستگاه رادیویی جدید نسل 5 شرکت ZTE و نمونه اولیه سیستم رادیویی نسل 5 شرکت کوالکام با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز استفاده شده بود و داده‌ها از طریق باند فرکانسی 3.5 گیگاهرتزی و با پهنای باند 100 مگاهرتزی انتقال پیدا کردند.

7 در مورد “تست موفقیت‌آمیز اولین سیستم رادیویی نسل 5 توسط شرکت‌های کوالکام، ZTE و China Mobile”

  1. اپراتورهای ایران نسل چهارم با کیفیت خوب ارائه بدن و پوشش تو روستاها و شهرها تکمیل کنن نیازی به 5G نخواهیم داشت فعلا!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH