با قابلیت Data Saver گوگل کروم، در مصرف حجم اینترنت خود صرفه‌جویی کنید

حتما شما هم از گوگل کروم به‌عنوان مرورگر اصلی تلفن هوشمندتان استفاده می‌کنید. این مرورگر محبوبیت زیادی میان کاربران مخصوصا در سیستم عامل اندروید دارد و از این‌ رو گوگل هم سعی می‌کند با آپدیت‌های جدید و قابلیت‌های کاربردی، آن را بهتر از قبل کند.

یکی از این ویژگی‌های کاربردی در مرورگر کروم، قابلیت Data Saver بوده که توسط آن می‌توانید مصرف داده‌های اینترنت خود را تا حد زیادی کم کنید.

با فعال بودن این ویژگی زمانی که توسط کروم سایتی را باز می‌کنید، قبل از دانلود شدنش در سرور برای‌تان فشرده می‌شود و بدین ترتیب نسخه فشرده شده به نمایش درمی‌آید. البته این نسخه فشرده شده تفاوتی با نسخه اصلی ندارد. به‌طور کل در طول مدت 15 دقیقه که در حالت Data Saver به وب‌گردی می‌پردازید، چیزی حدود 21 درصد، کم‌تر از حجم اینترنت‌تان مصرف خواهد شد.

شاید 21 درصد، مقدار کمی باشد اما در طولانی مدت تاثیر مثبت زیادی در کاهش مصرف اینترنت‌تان خواهد داشت.

اما برای فعال‌سازی Data Saver در کروم، بر روی آیکون سه‌نقطه کلیک کنید تا منو باز شود. در مرحله بعد وارد Settings شوید و از آن‌جا بر روی Data Saver کلیک کنید. با باز شدن صفحه جدید، بر روی دکمه فعال‌سازی کلیک کنید تا به On تبدیل شود.

در صفحه Data Saver می‌توانید گزارشی از مصرف خود و همچنین میزان صرفه‌جویی در مصرف را برای هر سایت به‌صورت جداگانه مشاهده کنید. در این صفحه Data Used حجم مصرفی و Data Saved حجم صرفه‌جویی شده برای شما است.

نظر شما در رابطه با این ویژگی در کروم چیست؟

5 در مورد “با قابلیت Data Saver گوگل کروم، در مصرف حجم اینترنت خود صرفه‌جویی کنید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH