آی‌فون X

فاز دوم طرح رجیستری از تاریخ 14 آذرماه آغاز می‌شود

ماه گذشته بود که طرح رجیستری گوشی‌های موبایل عملیاتی شد. حال براساس تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه، فاز دوم طرح رجیستری از تاریخ 14 آذرماه آغاز خواهد شد. در این فاز، تمامی مدل‌های آی‌فون و همچنین تبلت‌های اپل موسوم به آی‌پد شامل طرح رجیستری می‌شوند و در هفته‌های پس از آن، شاهد قرارگیری سایر مدل‌های گوشی و تبلت در این طرح خواهیم بود.

فاز دوم طرح رجیستری

این طرح برای دستگاه‌هایی که هم‌اکنون فعال هستند، اجرا نخواهد شد ولی آی‌فون‌ها و آی‌پدهایی که پس از 14 آذرماه وارد کشور می‌شوند، همگی باید برای فعال شدن از مبادی قانونی وارد شده باشند. در گذشته، آی‌فون X به‌عنوان اولین مدل ممنوعه در طرح رجیستری مشخص شده بود. برای فعال‌سازی گوشی‌های مسافری براساس قانون ابلاغی توسط گمرک اقدام خواهد شد.

با آغاز طرح رجیستری در کشور، اعلام شد که قیمت گوشی‌های موبایل تغییر چندانی نخواهد کرد ولی در عمل شاهد چنین امری نبودیم و قیمت آن‌ها افزایش یافت. باتوجه به این موضوع که محصولات اپل اکثرا به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، مسلما دریافت گمرک از آن‌ها می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای دولت تبدیل شود. در نهایت باید گفت که اگر آی‌فون یا آ‌ی‌پد شما هم‌اکنون فعال است، جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت.

5 در مورد “فاز دوم طرح رجیستری از تاریخ 14 آذرماه آغاز می‌شود”

  1. امریکا وقتی اونطوری میکنه با اپل ما هم باید اپل رو تو ایران جمع کنیم چرت ترین گوشی هم هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH