سامسونگ یک استارت‌آپ هوش مصنوعی را برای افزایش قابلیت‌های بیکسبی خریداری کرده است

تلاش‌های سامسونگ برای توسعه یک دستیار دیجیتالی صوتی و اختصاصی، موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این نیز نتیجه تلاش‌های این کمپانی را در برنامه S Voice مشاهده کرده بودیم. هرچند کره‌ای‌ها پس از مدتی دوباره تلاش‌های خود را از سر گرفتند و با تصاحب شرکت Viv Labs در سال گذشته، دستیار صوتی هوشمند جدیدی به نام بیکسبی را معرفی نمودند که در گوشی‌های گلکسی S8 ،S8 پلاس و نوت 8 قابل استفاده است.

اما آن‌طور که مشخص است، جاه‌طلبی‌های سامسونگ هنوز هم ادامه دارد و عطش آن‌ها برای حضور پرقدرت در این زمینه هنوز سیراب نشده، چراکه طبق گزارش وب‌سایت Korea Herald، اخیرا کره‌ای‌ها یک استارت‌آپ مربوط به توسعه هوش مصنوعی به نام فلوئنتی (Fluently) را خریداری کرده‌اند.

بیکسبی

هدف این اقدام را می‌توان دریافت کمک بیشتر برای افزایش توانمندی‌های دستیار صوتی بیکسبی دانست. گفته می‌شود این استارت‌آپ قصد دارد درک بیکسبی را نسبت به گفت‌وگوهای محاوره‌ای بالاتر ببرد، قابلیتی که فعلا آن را در دستیار صوتی گوگل اسیستنت تجربه کرده‌ایم. سامسونگ هنوز اعلام نکرده که برای خرید استارت‌آپ مورد بحث چه میزان هزینه کرده و چه هدفی از این اقدام داشته ولی همان‌طور که گفته شد، به احتمال بسیار کره‌ای‌ها به دنبال گسترش توانایی‌های دستیار صوتی اختصاصی خودشان هستند.

برخلاف دستیار گوگل و الکسای آمازون، بیکسبی هنوز از طریق نرم‌افزار و سخت‌افزارهای شخص ثالث مانند اسپیکرهای هوشمند در اختیار علاقه‌مندان قرار نگرفته و شاید بتوان بیان کرد که هدف دیگر سامسونگ از چنین اقدامی، توسعه اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی بیکسبی بوده است.

6 در مورد “سامسونگ یک استارت‌آپ هوش مصنوعی را برای افزایش قابلیت‌های بیکسبی خریداری کرده است”

    1. با این که تازه اومده از سیری خیلی بهتر داره کار میکنه …شما دستور rap for me بهش بگو ببین کدوم قشنگ تر اجرا میکنه و کدوم هر بار برات یه چیز اجرا میکنه و سیری همش تکراری میخونه…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH