نگاهی به ویژگی‌های ارتباطی هواوی میت 10 (Mate 10)

یکی از مواردی که در خرید گوشی‌های هوشمند تاثیر به‌سزایی دارد، شبکه‌های ارتباطی آن‌ها بوده که در سال‌های اخیر پیشرفت‌ قابل‌توجهی داشته‌اند. نسل‌های جدید شبکه تلفن همراه باعث دستیابی به سرعت بالاتر در هنگام دانلود و آپلود محتوا می‌شوند. همواره شرکت‌های تولیدکننده مودم برای گوشی‌های هوشمند، در حال تلاش برای افزایش سرعت انتقال داده توسط محصولات خود بوده، به‌گونه‌ای که شاهد دستیابی به نسل پنجم شبکه تلفن همراه موسوم به 5G توسط برخی از شرکت‌ها هستیم.

باوجود ارتقا یافتن نسل‌های مختلف شبکه تلفن همراه، هنوز شرکت‌هایی وجود دارند که در حال تلاش برای افزایش سرعت نسل‌های کنونی هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت که نسل کنونی هنوز پتانسیل مناسبی برای پیشرفت دارد.

چیپست‌های مورد استقاده در گوشی‌های هوشمند از مودم‌های یکپارچه بهره می‌برند که سرعت دانلود بالایی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. هواوی در جدیدترین پردازنده خود به نام Kirin 970 که در میت 10 از آن بهره گرفته، سرعت دانلود و آپلود بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مقاله سعی می‌کنیم نگاهی به ویژگی‌های ارتباطی هواوی میت 10 داشته باشیم، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

پشتیبانی هم‌زمان دو سیم‌کارت از شبکه ارتباطی 4G

ویژگی‌های ارتباطی هواوی میت 10

در هواوی میت 10 شاهد پشتیبانی از دو سیم‌کارت هستیم که شاید در نگاه اول تفاوتی با دیگر محصولاتی که از این ویژگی بهره می‌برند، نداشته باشد ولی در حقیقت این‌گونه نیست. این فبلت در هر دو درگاه خود از شبکه ارتباطی 4G به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌توان محصولات زیادی را پیدا کرد که از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، البته این دستگاه‌ها تنها در یکی از درگاه‌های خود قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G هستند. در هنگام استفاده از مدل‌های دو سیم‌کارته، دستگاه شما فقط یک سیم‌کارت را به عنوان منبع اصلی دیتا با ارتباط 4G درنظر می‌گیرد، بنابراین برای دسترسی به حداکثر سرعت دیتا باید بین دو سیم‌کارت استفاده شده در دستگاه، سوییچ کنید که این امری آزاردهنده محسوب می‌شود.

برخلاف گفته‌های بالا، هواوی میت 10 در هر دو درگاه سیم‌کارت خود به‌صورت هم‌زمان از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می‌کند. این ویژگی، فبلت موردنظر را تبدیل به اولین محصول بازار با چنین قابلیت ویژه‌ای کرده و به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون هیچ دغدغه‌ای، دیتای خطوط خود را عوض کند.

این گوشی هوشمند در هر دو درگاه سیم‌کارت از 20 باند LTE در فرکانس‌های مختلف پشتیبانی کرده و همچنین امکان برقراری ارتباط VoLTE را برای کاربر به همراه می‌آورد. هر دو سیم‌کارت می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از تماس‌های VoLTE پشتیبانی کنند. در حقیقت باید گفت که با خرید میت 10، به دو دستگاه با شبکه ارتباطی 4G دسترسی پیدا می‌کنید.

سریع‌ترین اتصال ممکن به شبکه ارتباطی 4.5G

دو دستگاه میت 10 و میت 10 پرو، سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند در شبکه ارتباطی بوده که از استانداردهای Cat.16 و Cat.18 پشتیبانی می‌کنند. باتوجه به این امر، چیپست Kirin 970 امکان دسترسی به سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را برای میت 10 و میت 10 پرو به ارمغان می‌آورد. با چنین سرعت دانلودی، بارگذاری و اجرای فایل‌های چند رسانه‌ای با رزولوشن 4K، تنها در طی چند ثانیه صورت می‌پذیرد.

هواوی برای دست‌یابی به این سرعت از اینترنت، با شرکت آلمانی Rohde & Schwarz همکاری داشته و این دو کمپانی از جدید‌ترین تکنولوژی‌های شبکه‌های مخابراتی استفاده کردند که شامل فناوری‌های 4 در 4 MIMO و 256QAM می‌شود.

مکا‌ن‌یابی دقیق به لطف آنتن‌های بیشتر

هم‌اکنون تمامی گوشی‌های هوشمند به GPS یا سامانه موقعیت‌یاب جهانی مجهز هستند. شاید جالب باشد که بدانید اولین ماهواره جی‌پی‌اس در سال 1978 با موفقیت به فضا پرتاب شد و همانند بسیاری از فناوری‌ها، اهداف نظامی در توسعه آن دست داشت. شاید ابتدایی‌ترین کاربرد این سیستم، پیدا کردن موقعیت یک فرد باشد که البته دقت آن در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است.

در میان شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، هواوی جدیدترین فبلت خود یعنی میت 10 را به GPS بسیار دقیقی مجهز ساخته که باعث عملکرد عالی آن در تمامی شرایط می‌شود. این غول تکنولوژی در این مدل از آنتن‌های بیشتری بهره گرفته که به آن امکان می‌دهد در محیط‌های خاصی همانند تونل‌ها نیز ارتباط خود را برقرار نگه دارد. در مقام مقایسه، آی‌فون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 قادر به پشتیبانی از این ویژگی نبوده و در صورت ورود به تونل، ارتباط GPS صاحبان این دستگاه‌ها قطع می‌شود. GPS مورد استفاده در میت 10 به سیستم‌های متعددی همانند GLONASS ،A-GPS و BDS مجهز است.

5 در مورد “نگاهی به ویژگی‌های ارتباطی هواوی میت 10 (Mate 10)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH