اکسپریا Z1 در برابر 5 رقیب قدرتمند اندرویدی

flagship-smartphones-610x299

در این مطلب به طور مختصر به چگونگی رویارویی Z1 با 5 رقیب برتر اندرویدی‌اش خواهیم پرداخت. قطعا سونی با ارایه دوربین 20.7 مگاپیکسلی برای اسمارت فون جدیدش، عکاسی از طریق موبایل را وارد سطوح بالاتری نسبت به گذشته کرده است، اما همین اسماتفون قدرتمند در روبروی خود رقبای سرسختی را دارد که صحبت از آنها خالی از لطف نیست.

گلکسی نوت 3: این فبلت مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون 2.3 گیگا هرتزی است که در همین ابتدا خیلی کم از Z1 جلو می‌افتد. رم 3 گیگابایتی، باتری 3200 میلی آمپری و البته قلم ویژه این فبلت باعث می‌شود که اکسپریای ما تقریبا حرفی برای گفتن نداشته باشد. اما این دوربین Z1 است که دوربین نوت را فیتیله پیچ می‌کند و صفحه نمایش ترایلومینس آن قطعا هیچ جایی برای خود نمایی آمولد نمی‌گذارد.

ال جی جی 2: ال جی مثل سونی امسال پله‌های ترقی را چند تا چند تا بالا رفته است. این محصول ال جی درست مثل اکسپریا مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز بوده که البته در قسمت صفحه نمایش از تکنولوژی LCD HD True IPS+ استفاده کرده که چگالی پیکسلی کم نظیر 424ppi مکمل آن خواهد بود. دوربین تعبیه شده برای جی 2 هم مانند نوت، 13 مگا پیکسلی است و تا 20 مگاپیکسل اکسپریا فاصله زیادی دارد.

آلترا Z: جالب اینجاست که یکی از رقبای سرسخت اکسپریا Z، یکی از هم خانواده‌های خودش خواهد بود.این فبلت از شرکت سونی که مجهز به یک صفحه نمایش ترایلومینس و موتور X Reality  است با چگالی پیکسلی 344ppi که به خاطر بزرگتر بودن صفحه نمایش هم است، تقریبا کمی عقب‌تر از Z1 قرار می‌گیرد.این فبلت نیز مجهز به پردازنده اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز است و دوربین در نظر گرفته شده برای آن 8 مگا پیکسلی است.

اچ تی سی باترفلای اس:این تلفن هوشمند شاید از نظر مشخصات به پای اکسپریا Z1 نرسد، اما اچ تی سی است و طرفداراهای پرو پا قرص خودش را دارد. این اسمارت فون مجهز به یک صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ دی است که با چگالی پیکسلی 441ppi عرضه می‌شود. متاسفانه دوربین تعبیه شده در این مدل 4 مگاپیکسلی بوده و از نظر پردازنده با اسنپدراگون 600، عقب تر از Z1 قرار می‌گیرد، اما بالاخره حتما چیزی بوده که در این لیست آمده است!

سامسونگ گلکسی اس 4: با اینکه از آمدن این اسمارتفون مدت زیادی می‌گذرد، اما جالب اینجاست که در هر لیست اینچنینی رد پایی از اس 4 دیده می‌شود.این اسمارتفون با پردازنده 8 هسته‌ای و 2 گیگابایت رم رقیب سرسختی برای Z1 به حساب می‌آید. این اسمارتفون مجهز به باتری 2600 میلی آمپری است که در این قسمت در برابر Z1 حرفی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش 5 اینچی آن طبق معمول سوپر آمولد فول اچ دی بوده و از چگالی پیکسلی 441ppi بهره می‌برد. دوربین تعبیه شده در اس 4 هم 13 مگاپیکسلی است.

قطعا این پنج نماینده بالا از نظر دوربین و البته صفحه نمایش عقبتر از Z1 قرار می‌گیرند، اما آنچیزی که اهمیت دارد این است که هستند و وجودشان در حضور Z1 تاثیرگذار است.

61 در مورد “اکسپریا Z1 در برابر 5 رقیب قدرتمند اندرویدی”

  1. خانم صریحی شما اصلا میدونستید که نوت3 فیلمبرداری اولترا اچ دی داره؟شرط میبندم جا خوردید!

  2. چرا چرت میگید؟از نظر صفحه نمایش که زاویه دید سونی گند زده.تو ظاهر هم از بس نازک و مستطیل ماننده اصلا تو دست خوب جا نمیگیره.دوربینش هم از جی2 پایینتره خودم دیدم.صداشم که خیلی کمه.فقط سی پی یوی قوی داره که اونم به قیمتش نمیرزه.تقریبا با نوت3 هم قیمته ولی نوت3 کجا و زدوان کجا؟!ففففققققط نوت3 عشق است سامسونگ.

  3. سلام ببخشید لطفا من را راهنمایی نمایید من بین این گوشی ها کدام را انتخاب کنم
    1.اکسپریا زد وان
    2.اچ تی سی وان
    3.گلکسی اس 4
    ممنون می شم نظرتون رو بگیید

  4. آخه امیرجون این همه منفی که گرفتی خودت به جواب حرفات نرسیدی؟فقط تومیدونی اس۴خوبه بقیه اشتباه میکنن میگن زد وان عالیه؟به خداوندی خدا قسم اگه قرار باشه روزی برسه که بجز سامسونگ گوشی دیگه ای نباشه من حاضر نیستم سامسونگ دس بگیرم.آخه۲تومن بدی بعدش پلاستیک دس بگیری کسی هم باور نکنه اینقدپولشو دادی؟نرم افزار بخوره توو سر سامسونگ اگه وجودشو دتره بیاد پلاستیک رو عوض کنه نه با ی نرم افزار سر مردمو شیره بماله.لنگه کفش۲میلیونی نوبره والا.در ضمن من زد وان دارم.سالاره بقران.یا حق

    1. آخه معین نمیدونم چی بهت بگم سونی زد 2 هم پلاستیکی سامسونگ پلاستیک میزنه بیرون سونی تازگیهاشیشه میزنه مثل z بعدشم پلاستیک بگیرم دستم صد شرف داره به شیشه نوشابه .من خودم نوت 2 دارم با دوربین 8دوستم زد بادوربین 13 بخدا قسم وقتی عکسهای رو که ازبک محیط گرفتیم زدیم توی کامپیوترم زد خیلی بی کیفیت بود تازه فکر نکن که زد وان دوربینش 20.7است ازنوت 3بهتر نوت 3 قادر عکسهای پاناروما تا 60 مگاپیکسل بنداز اما زد 5 مگاپیکسل کیفت صفه سامسونگ روبا صفه تی افتی که نوکیا برای N 900 درسال 2009 بکار میبرد میکنی یکی بعدشم دوربین نوت فیلم برداری 4برابر فول ا چتی داره با 60فریم در ثانیه حالا بگین سونی سونی

  5. درسته پول ندارم زد وان بخرم ولی حد الامکان حتما باید زد بخرم
    تا بحال هر چی گوشی خریدم سونی یا سونی اریکسون بوده تا حالا نه تا گوشی عوض کردم یه بارم دستم به سامسونگ الوده نشده

  6. به نظر من هر کدام از گوشی های مذکور برتریهای خودشون رو دارن
    نوت3 سرامد سخت افزاری سامسونگه و اون شرکت هرچی داره تو سری نوتش میذاره وسط …و اس 4 هم هر جا میخوان گوشی مقایسه کنن پاش وسطه پس خیلی گوشی کاملی البته بجز جنس بدنش
    z1 وقتی دستت میگیری احساس خیلی خوبی بهت دست میده از بس که این گوشی لوکسه. تصویرش هم که اصلا جای بحث نداره چون سونی…
    htc اسمش خیلی بهتر از گوشی هاشه البته بجز max که هنوز نیومده تو بازار ولی میگن غولی برای خودش

  7. پرچم سونی بالاست

    به کی قسم این امیر ازش معلومه گوشی سامسونگ اس4 خریده الان داره گرد و خاک میکنه واسه زد وان ,,البته زد وان زده خاک و گرد و غباره هه هه بکس من حتما پولم رو جای زد وان میدم به دلایل مشخصی که وجود داره ,,,ولی به هیچ عنوان کارایی جی 2 و نوت 3 رو زیر سوال نمیبرم چون عالین,,,,ولی اینجا دیگه علاقه به برندی که دارین مهمه

  8. دروغ تعطیل

    1-نوت3 و زد الترا فبلت هستن نه گوشی !!! ( پس تو مقایسه گوشی ها جایی ندارن )
    در حال حاظر از لحاظ سخت افزاری بین گوشی ها G2 و z1 به دلیل استفاده از اسنپدراگون 800 از همه قویترن !!!
    اما در مورد نرم افزارها و برنامه در گوشی های سونی هیچ نواوری خاصی دیده نمیشه !!!در این قسمت گوشی های سری اس سامسونگ خیلی خوب هستن !!!
    گوشی های ال جی نیز دارای برنامه های کاربردی هستن مثلا همین امکان که وقتی سرتو میچرخونی فیلم pause میشه اولین بار در optimus G1 بوده به نظر من در این قسمت g2 با امکانات نرم افزاری که داره از z1 عملکرد بهتری داره !!!
    در مورد باطری هم z1 و g2 هر دو از باطری 3000 میلی امپری استفاده میکنن ولی توی تست ها فاصله خیلی زیاده مثل اینکه این صفحه نمایش z1 مصرف باطری خیلی زیادی داره و به همین خاطر نتایج به دست امده از z1 در قسمت تماشای فیلم و استفاده از اینترنت جالب نبوده و در حد گوشی های رده متوسط بازار عمل کرده این در حالیه که g2 نتایج باطریش فوق العاده بوده !!!
    نتایج باطری z1 :
    http://blog.gsmarena.com/the-sony-xperia-z1-battery-tests-are-done-heres-the-score/
    نتایج باطری g2 :
    http://blog.gsmarena.com/lg-g2-battery-tests-are-done-here-are-the-results/
    در مورد صفحه نمایش هم کاملا نمیشه گفت کدوم برتره هر 2 میشه گفت در یک حد هستن !!!
    در مورد طراحی هم z1 نواوری خاصی نداره و با زد تفاوت زیادی نداره و ابعاد گوشی نیز برای یه گوشی با صفحه نمایش 5 اینچی خیلی زیاده و حتی از g2 که 5.2 اینچه بزرگتره !!!
    ولی به هر حال طراحی زیبابی داره !!!
    اما الجی در طراحی g2 تمام سعی خودشو کرده این گوشی با صفحه نمایش 5.2 اینچی ابعادی اندازه گوشی های 5 اینچی نظیر اس4 و وان داره همینطور حاشیه بسیاری کمی در g2 وجود داره!!!
    در مورد دوربین z1 از یه دوربین 20mp استفاده میکنه که از لحاظ کیفیت عکاسی رقیبی براش وجود نداره !!!
    در اون سمت g2 هم برتری های داره از جمله لرزشگیر و فناوری ios !!!
    به نظر من در کل g2 گوشی کاملتری نسبت به z1 هست چون نقط ضعف خاصی نداره و در همه موارد g2 عالی عملکرده ولی z1 در قسمت باطری و امکانات نرم افزاری زیاد خوب عمل نکرده و مشکل زاویه دید هنوز توی z1 تا حدودی مونده !!!
    ولی از g2 هیچ ایرادی نمیشه گرفت چون در تمامی قسمتها عملکرد خوبی داشته !!!
    شاید تنها ایرادی که میشه از g2 گرفت ساپورت نرم افزاری سریع باشه و ال جی معمولا دیر اپدیت میده که امیدوارم تو این گوشی این مشکل وجود نداشته باشه!!!

    1. g2 از نظر دوربین و صفحه و بدنه و مقاومت کاملا از زد1 پایین تره نرم افزار میخواین برید دانلود کنید یه گوشی لازم نیست امکانات نرم افزاری داشته باشته

      1. دروغ تعطیل

        اسم یه برنامه بگو که بتونه برات 6 برنامه توی صفحه نمایشت باز کنه یا وقتی داری فیلم میبینی سرتو میچرخونی فیلم pause بشه !!!
        عزیز من اگه این نرم افزارها دانلودی بود که سامسونگ و اپل و…. بیکار نبودن این همه روی این نرم افزارها مانور بدن که !!!
        در مورد دوربین و صفحه تا حالا سایتی ندیدم که g2 رو از z1 ضعیف تر دونسته باشه همونطور که اقای گلکار گفتن همه چی مگاپیکسل نیست برو بررسی z1 بخون بعد نظر بده !!!
        در مورد صفحه نمایشم چیزی نگم بهتره !!!
        قیمت g2 : 1/900
        قیمت z1 : 2/800
        واقعا با این قیمتا کسی هم پیدا میشه z1 انتخاب کنه ؟!!!
        من یکی حتی قیمتشونم یکی بود g2 رو انتخاب میکردم !!!

    2. G2 کاملتره؟ کجاش کاملتره؟ خیلی بی منطقی؟ G2 مموری نمیخوره این عیب نیست؟ حاشیه گوشی تا مانیتور کمه که همه ی سایت های معروف گفتن باعث ضربه پذیری مانیتور میشه. Z1 المینیومی هست این حسن نیست؟ ضد اب بودن پشمکه؟؟؟؟؟؟؟ ضد خاک بودن پشمکه؟؟؟!؟؟! ضد ضربه بودن مانیتور وگوشی پشمکه؟؟؟؟؟؟؟ G2 تو نصف z1 هم نیست

    1. داداش تو مقاله نگاه تخصصی به g2 تو همین سایت یه نگاه بنداز ضفحه که معلومه زد 1 بهتره ولی تو دوربین با اختلاف کم بازم زد 1 بهتره

  9. نظر ها خیلی جالب اند از مطلب اصلی هم جالبترند .مطمعنا تعداد کمی از افرادی که بالا نظر دادن این گوشی ها رو از نزدیک دیدن g2وnote3وz1رو هم اصلا ندیدن ولی طوری از برند مورد نظر دفاع میکنن که انگار گوشی های دیگه اشغال هستند.دوستان باید قبول کنیم هر کدام از این گوشی ها تجربه ی متفاوتی از اسمارتفون به کاربرشون میدن و کار کردن با هر کدومشون لذتی داره که بقیه ندارن.

  10. سلام!!
    شما انگاری خیلی تو اعداد ارقام میچرخیدها!!
    یه چیز بگم….
    حسگر اثر انگشت …و
    چیپست64 بیتیA7…….و
    چیپست موشن M7……. ,
    …..
    اینا هیچی دیگه!!
    خوب منتظر بمونید بنپمارکها(یا همون تستها) واسه سلطان بیاد!!

    همه ی همه ی همه ی همه ی شماها لـــــــــــــــــــــه میشد!!
    ببین حالا گفتما….
    (خودم سونی رو هم دوست دارما..)

    آیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــفون 5s
    The only one which is the BEST one is only & only
    ” APPLE iPHONE 5S”
    حالا هرچی میخواید دیسلایکم کنید(یعنی منفی بدین)!!

    1. من با این که طرفدار سونی ام ولی با ایشون موافق ام چرا از آیفون 5 اس نامی نبردید من عاشق اپل هم هستم 5 اس و زد 1 واقعا زیبا اند و بهترین

  11. بی شک بهترین اسمارت فون حال حاضر دنیا z1 هست. بهترین صفحه نمایش.بهترین دوربین. بهترین دیزاین و کیفیت بدنه عالی. در هر بخشش بهترینه.

    1. فون آرنا جیره خوره و منبع موثقی نیست. بهتره بری gsmarena. همیشه super amoled ضعیفتر از lcdها بوده.

        1. نه سعید جان بهترین صفحه نمایشهای حال حاضر همین triluminosسونی هست. نمراتش در gsmarena کاملا چویای همه چیز هست که چجوری g2 رو کشیده پایین

  12. super amoled از نظر ظاهری و دیداری خیلی خوب و عالیه
    ولی هیچ وقت عکس رو واقعی نشون نمیده، مثل همین براویا انجین سونی!

  13. خانم صریحی من موندم نویسنده با چه رویی اومده گفته صفحه نمایش ترایلومینس بهتر از super amoled سامسونگ هستش دیگه شما که باید بهتر از بقیه بدونید که زاویه دید گوشیهای سونی در حد بالاتر از افتظاح هستش همین صفحه نمایش ترایلومینس که به قول شما بهترین هستش تو زاویه بالاتر از 130 درجه باز هم همون داستان قدیمی تکرار میشه

    1. در جواب شما باید گفت super almo بسیار خوبا ولی رنگهارو به صورت مصنوعی نشون میده اگر یه گوشی سامسونگو کنار یه گوشی از htc یا lg قرار بدی متوجه این موضوع میشی

    1. نزار دهنمو باز کنم . زد 1 درحد همون زده ، نه بیشتر . اس4 خیلی از وان سرتره .

      دلیل بیار بگو زد1 از اس4 بهتره ؟؟؟!!! ( غیر از اون دوربین “مثلا” 20مگاپیکسلیش )؟؟؟؟!!!!

      1. دوست عزیز حتی ZLهم از s4 از همه نظر سرتره چه برسه به z1 که ابرقدرت حال حاضر دنیای اسمارت فونهاست.

      2. دلیل 1 صفحه نمایش 2 دوربین 3 پردازنده 4 بدنه 5 ضد آب (دیگه گوشی چیزی نداره وگرنه اگر داشت بازم از اس 4 سرتر بود اس 4 برا زد طراحی شده بود سامسونگ باید اس 5 رو برا زد 1 طراحی کنه که اون موقع زد 2 میاد جلو

        1. نگید خندم میگیره . از اس4 سرتره ؟؟!! زد1 بدترین گوشی سونیه . دلایل برتری اس4 نسبت به زد1 : 1 – صفحه نمایش . 2- پردازندهء بهتر 3- دوربین با امکانات بسیار کاربردی بیشتر 4 -حسگرها و سنسورهای بسیار جذاب و عالی . 5- طراحی کوچکتر و خوشدستتر .
          سونی واقعا برند مزخرفی در صنعت گوشی هست . لپتابهاشو قبول دارم ، با تلوزیونهاش که عالین ( واسه خودمم لپتاب و تلویزیون و دوربینم سونیه ) اما سونی در صنعت گجتهای همراه افتضاحه . هنوز سالهای بسیار زیادی مونده تا به اپل و سامسونگ برسه .

          اس4 واسه رقابت با زد طراحی شده بود ؟؟!! هههههه .!!!!! اس4 واسه بهترین بودن تا زمان معرفی اس5 طراحی شده بود . که میبینیم هنوزم بهترینه .

          همه قبول دارن که تو اندرویید اس4 بهترینه . تنها رقیبش آیفون 5اسه . اونوقت شما میای میگی زد1 بهتره ؟؟؟!!!

          فکر کنم جواب سوالتونو گرفتین .

        2. 1 کافیه بری به عکسایی که جی 2 با اس 4 گرفته یه نگاه بندازی نگاه کن حتی جی 2 هم کاملا برتر از اس 4 است اینم عکس http://www.zoomit.ir/images/galleries/lg/g2/1/lg_g2_zoomit_05.jpg
          حالا مقایسه جی 2 با زد 1 http://itresan.com/wp-content/uploads/2013/09/dis31.jpg
          http://itresan.com/wp-content/uploads/2013/09/Dis-1.jpg
          در مورد پردازنده هم کمی تحقیق کن که اسنپ دراگون 800 بهتره یا اکتا
          دوربین هم که فقط زد 1 رو میشه با 1020 مقایسه کرد
          پلاستیکم با شیشه مقایسه نکن
          در ضمن تو یکی رو بگو که قبول داشته باشه اس 4 بهترین اندرویدی هست حتی کل سایتا one را برنده اعلام کردن تا این که سونی zu رو معرفی کرد که رقابت این 2 تموم شد
          در ضمن ضخامت 1020 (قسمت دوربینش ) ببین اون فقط به درد عکاسی میخوره
          تو میگی دلیلی نیست که بگیم زد 1 بهترینه دلیلش اینه 1 بهترین صفحه 2 بهترین دوربین 3 زیبا ترین 4 مقاوم ترین تو دلیلی واسه برتری اس 4 یا نوت 3 داری

        3. اگه شما میخوای کمرا فون بگیری یا گوشیتو بخاطر دوربینش میخوای ، بهتره بری سراغ لومیا 1020 .

          اگر هم امکانات و اندرویید برات مهمه ، بهتره بری سراغ اس4 .

          واقعا دلیلی نیست که بگیم زد1 جز بهترین گوشیهاست .

        4. اگر امکانات و دوربین و اندروید براتون مهمه برید سراغ زد
          دلیلش هم وجود بهترین صفحه و دوربین و بدنه در این گوشی هست اگر براتون پردازش مهمه برید سراغ 5s

  14. یعنی نمایشگر زد1 از بقیه بهتره ؟؟؟؟!!!

    اونجوری که من میدونم همیشه صفحه نمایشهای سونی درحد افتضاح بودن !! بخصوص از سوپرآمولدهای سامسونگ و سوپر ال سی دیهای اچ تی سی !!!

    همه ء سایتهای معتبر گفتن صفحه نمایش زد1 خوب نیست ، اونوقت شما میگین عالیه ؟؟؟
    از لحاظ باتری هم نباید فقط به میلی آمپر دقت کرد . اسنپدراگون 800 و دوربین (مثلا) 20 مگاپیکسلی خیلی باتری مصرف میکنن .
    پس از لحاظ باتری هم از بقیه ضعیفتره . (تازه واسه گوشیهایی مثل اس4 که باتریشون در میاد ، باتریهایی با ظرفیت بیشتر تو بازار هست که میتونید بخرین ) .

    از لحاظ دوربین هم آنچنان عالی نیست و اگه دوربین یه گوشی واستون خیلی مهمه بهتره لومیا 1020 بخرین .
    من بشخصه دلیلی برای خرید زد1 نمیبینم در حالیکه در بازار گوشیهای بهتری مثل اس4 ، جی 2 و باترفلای اس هست که قیمتشون هم مناسبتره . و زد وان هم نسبت به زد زیاد پیشرفت نداشته .

    ممنون از شما و سایت خوبترن .

    1. دوست عزیز بهترین صفحه نمایش حال حاضر ترایلومینوس هست و همه سایتها هم گفتن. این گزینه هایی هم که گفتی رقیب z هستند نه z1. بهترین گوشی دنیا الان z1 هست

      1. شما رو چه حسابی اینو میگین ؟؟

        مدرک بیارین . از لحاظ صفحه از اس4 باترفلای اس خیلی پائینتره . من خودم با چشمای خودم دیدم . در حد همون زد بود .

        شما بگو آیا تاحالا زد وانو دیدی که میای آتیشی میشی و نظر میدی ؟!

        هنوز که هنوزه اس4 بهترینه .

        1. آخه کجا نوشته صفحه نمایشش از این دوتا ضعیفتره. فعلا بهترین نمراتو گرفته در gsmarena. صفحه نمایش s4 حتی از صفحه نمایش،ZL هم ضعیفتره چه برسه به z1.

        2. هوی
          سونی رو زیاد دست کم نگیر یه زمونی وابسته به سونی بودین حالا که بزرگ شدین اومدین واسه سونی شاخ بشین
          جم کن این اس4 پلاستیکی رو کم مونده فناوری شیشه سونی رو هم بدزدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH