از بدو تاسیس اپ‌استور، 25 درصد از درآمدهای اپل به توسعه‌دهندگان چینی iOS اختصاص یافته است

تیم‌کوک، مدیرعامل شرکت اپل، انتهای این هفته در کشور چین بود و در روز یکشنبه، طی رویدادی که توسط اداره امنیت سایبری چین برگزار شده بود، سخنرانی کرد. دیگر اداره حاضر در مراسم، سازمان تنظیم مقررات بود که مسئولیت تنظیم اینترنت در کشور را برعهده دارد. در طول گفتگو، تیم‌کوک اشاره کرد که 1.8 میلیون نفر توسعه‌دهنده در کشور چین مشغول نوشتن اپلیکیشن‌هایی برای سیستم‌عامل iOS هستند. از زمان تاسیس اپ‌استور تا به امروز، آن‌ها مبلغ 112 میلیارد یوان که معادل 16.93 میلیارد دلار است، درآمد کسب کرده‌اند.

توسعه‌دهندگان چینی

هیئت مدیره شرکت اپل در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که این کمپانی از زمان بازگشایی اپ‌استور در سال 2008، مبلغ 70 میلیارد دلار را به عنوان سهم توسعه‌دهندگان سراسر جهان از فروش اپلیکیشن‌ها پرداخت نموده است. در حدود 25 درصد از مجموع مبلغ پرداختی، به توسعه‌دهندگان چینی اختصاص یافته است. این موضوع بیانگر آن بوده که از هر 4 دلار پولی که اپل به عنوان سهم توسعه‌دهندگان از درآمد فروش اپلیکیشن‌های پولی پرداخت می‌کند، حدودا 1 دلار از آن، عاید توسعه‌دهندگان چینی خواهد شد.

کشور چین از نظر میزان فروش کلی، سومین بازار بزرگ برای کمپانی اپل محسوب می‌شود، اگرچه این رویه دچار افول شده است. تولیدکنندگان بومی نظیر هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی، با فروش مدل‌هایی از محصولات خود که مشخصات پیشرفته و قیمت‌هایی مقرون به‌صرفه دارند، موجب کاهش سهم گوشی‌های آی‌فون از بازار این کشور شده‌اند. این شرکت آمریکایی امیدوار است که با فروش قدرتمند گوشی‌های آی‌فون 8، 8 پلاس و آی‌فون X در چین، جایگاه ویژه‌ای را در بازار این کشور برای خود دست‌وپا کند.

برای سه ماهه منتهی به سپتامبر گذشته، شرکت اپل 11 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون را در کشور چین فروخت که در مقایسه با 8 میلیون دستگاه به فروش رفته در سه ماهه مشابه سال گذشته، رشدی 38 درصدی را نشان می‌دهد. افزایش میزان فروش، به اپل کمک کرد که با وجود کاهش سالانه عرضه گوشی‌های آی‌فون، بتواند رکورد فروش خود را برای ششمین فصل متوالی بشکند.

6 در مورد “از بدو تاسیس اپ‌استور، 25 درصد از درآمدهای اپل به توسعه‌دهندگان چینی iOS اختصاص یافته است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH