سایت‌های دی‌جی کالا و علی بابا شریک شدند!

عصر امروز 13 آذر همزمان با کنفرانس D8 در پارک فناوری پردیس، توافقنامه‌ای بین دو شرکت سفرهای علی‌بابا (Alibaba.ir) و شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس (سرآوا) امضا شد.

طی این توافق، شرکت سرآوا مبلغ 22میلیون دلار (90میلیارد تومان) در علی‌بابا، در ازای 25درصد از سهام این شرکت، سرمایه‌گذاری کرد. شرکت سرآوا پیش از این نیز اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت دیجی‌کالا کرده بود و مالک 60 درصد از سهام این شرکت است.

طی این توافق، شرکت زورق نیز که سرمایه‌گذار اصلی آن سرآوا است، در راستای توسعه صنعت گردشگری به هلدینگ توشا (توسعه تجربه شایسته سفر)، مالک سایت‌های علی‌بابا و جاباما، بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور پیوست و به این ترتیب مالکیت زورق نیز به این هلدینگ داده شد.

این ادغام در راستای توسعه صنعت گردشگری، اشتغال‌زایی بومی و خلق ارزش از طریق هم‌افزایی تجربه کارآفرینان و توان سرمایه‌گذاران صورت گرفته و موجب تقویت روحیه مشترک در زیست بوم کارآفرینی ایران خواهد شد.

به گفته مدیران دو شرکت این ادغام و سرمایه‌گذاری حاصل سرمایه‌گذاری مشترک صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران ( ITDF ) و شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس (SARAVA) بوده است.

بر اساس این توافق دو شرکت «علی بابا» ، شرکت «زورق» و شرکت «جاباما» در هلدینگ توسعه تجربه شایسته سفر (توشا) ادغام می‌شوند. ارزش هلدینگ «توشا» پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان( ۹۶.۵ میلیون دلار) تعیین شده است.

همچنین سرمایه‌گذاری سرآوا در راستای دستیابی به اهداف این ادغام، ۹۰ میلیارد تومان(۲۲  میلیون دلار) اعلام شده است.

5 در مورد “سایت‌های دی‌جی کالا و علی بابا شریک شدند!”

  1. من فکر کردم علی بابای جهانی هست مالک علی اکسپرس. یه لحظه لحظه خوشحال شدم!
    این علی بابا چه ارتباطی به فروشگاه اینترنتی داره؟
    علی بابای ایران هم بالاخره باید اسمش رو عوض کنه، این اسم الان متعلق به یه هلدینگ غول چینی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH