Face ID

به گفته اپل Face ID از ابتدا هم قرار نبود بیش از یک چهره تشخیص دهد

فناوری تاچ آی‌دی با هدف جلوگیری از دسترسی بدون اجازه دیگران به آی‌فون به‌کار گرفته شد، اما این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده بود که می‌توانست از اثر انگشت کاربران متعددی پشتیبانی کند. البته ایده اولیه این بود که به کاربر اجازه دهد تا از انگشت‌های دیگر خود نیز برای باز کردن گوشی استفاده کند، اما برخی از افراد از آن برای تعریف کاربرهای متفاوت استفاده می‌کنند.

گزارش‌های اولیه حکایت از آن داشتند که Face ID قابلیت شناسایی چهره بیش از یک کاربر را ندارد. حال شاید سوال بی‌پاسخ این باشد که آیا اپل می‌تواند قابلیت شناسایی چند چهره را به Face ID اضافه کند؟ در ایمیلی که توسط Craig Federighi، مهندس ارشد بخش نرم‌افزاری اپل، به Reddit ارسال شده و به تایید MacRumors رسیده، بیان شده بود که قابلیت تشخیص چهره اپل برای شناسایی تنها یک چهره ایجاد شده است.

وی همچنین تایید کرده بود که فناوری تاچ آی‌دی نیز با رویکردی مشابه به‌کار گرفته شد و پشتیبانی از چند انگشت برای آن بود که کاربر قادر باشد با انگشت شست خود نیز گوشی را باز کند و ویژگی کاربران چندگانه قابلیتی نبود که از پیش برای آن طراحی شده باشد. البته در همین خصوص Federighi اعلام کرده که مطمئنا اپل بازخورد کاربران را برای افزودن قابلیت پشتیبانی از چند چهره درنظر خواهد گرفت. پس شاید در آینده و در محصولات بعدی شرکت، شاهد حضور این قابلیت نیز باشیم.

6 در مورد “به گفته اپل Face ID از ابتدا هم قرار نبود بیش از یک چهره تشخیص دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH