سامسونگ پتنت جدیدی را برای گوشی خم‌شدنی گلکسی X به ثبت رساند

صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که سامسونگ از گوشی خم‌شدنی خود یعنی گلکسی X در سال 2018 رونمایی خواهد کرد. این شرکت پتنت جدیدی را در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت رسانده است. این پتنت شامل دستگاهی با دو صفحه نمایش بزرگ می‌شود که قطعه‌ای فلزی بین آن‌ها قرار دارد.

هنگامی‌که کاربر در حال استفاده از گوشی نیست، پنل‌ها بر روی هم می‌آیند تا از صفحه نمایش محافظت شود. فریم فلزی می‌تواند در جهت‌های مختلفی خم شود و دارای سه آنتن داخلی است که باعث می‌‌شود طراحی انعطاف‌پذیر گوشی مداخله‌ای با سیگنال تلفن همراه نداشته باشد. با باز کردن گوشی می‌توان از هر دو صفحه نمایش استفاده کرد. خم کردن یکی از نمایشگرها به پشت نمایشگر دیگر به کاربر اجازه می‌دهد تا هر بار یکی از پنل‌ها را مشاهده کند.

گفته می‌شود گلکسی X به‌صورت محدود و در حدود صد هزار دستگاه تولید خواهد شد. اگر شایعات واقعیت داشته باشند و شماره مدل گوشی SM-G888N0 باشد، می‌توان منتظر رونمایی از آن در نمایشگاه CES پیش رو بود. سامسونگ اعلام کرده که هیچ خبری از گلکسی S9 و S9 پلاس در CES نخواهد بود و همین خبر باعث شده تا شایعه حضور گوشی انعطاف‌پذیر شرکت کره‌ای در نمایشگاه مذکور قوت گیرد. ماه پیش یک سایت پشتیبانی برای محصول SM-G888N0 ایجاد شد که البته شامل هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد دستگاه موردنظر نبود.

سامسونگ تا به حال چند پتنت برای گوشی انعطاف‌پذیر به ثبت رسانده که در تصاویر یکی از آن‌ها شاهد یک گوشی با صفحه نمایش 5 اینچی هستیم که پس از باز شدن تبدیل به تبلتی 7 اینچی می‌شود. پتنت دیگری نیز صفحه نمایش انعطاف‌پذیری را نشان می‌داد که قابلیت خم شدن تا 90 درجه را داشت.

مدیر ارشد شرکت سامسونگ، Koh Dong-jin، پیش از این اعلام کرده بود که شرکت در سال 2018 از یک گوشی انعطاف‌پذیر رونمایی خواهد کرد. ظاهرا تمامی این اقدامات نیز خبر از تحقق این ایده در سال 2018 می‌دهند، اما شاید سوال اصلی این باشد که گلکسی X چه شکلی خواهد بود.

5 در مورد “سامسونگ پتنت جدیدی را برای گوشی خم‌شدنی گلکسی X به ثبت رساند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH