وزن اسمارت‌فون‌ها در طی سالیان اخیر روندی صعودی داشته است

جدیدترین تحقیقات در خصوص وزن اسمارت‌فون‌ها نشان می‌دهد که در طی سالیان اخیر، میانگین وزن گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است. تحقیقات نشان داده که گوشی‌ها در حال سنگین‌تر شدن هستند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها فقط بزرگ‌تر شده‌اند. در طول این سال‌ها اندازه صفحه نمایش دستگاه‌ها افزایش یافته اما از ضخامت اسمارت‌فون‌ها کاسته شده است.

تحقیقات روی 50 گوشی پرطرفدار که از سال 2006 تاکنون عرضه شده‌اند نشان می‌دهد که متوسط حجم این دستگاه‌ها از آن زمان تاکنون تقریبا ثابت بوده است. اگر درس فیزیک دوران تحصیل خود را به خوبی فرا گرفته باشید، قاعدتا متوجه خواهید شد که ثابت بودن حجم و افزایش وزن اسمارت‌فون‌ها به معنای افزایش تراکم آن‌هاست. به‌نظر می‌رسد استفاده از فلز و شیشه در ساخت بدنه اسمارت‌فون‌ها دلیل اصلی این امر باشد. هر دوی این مواد سنگین‌تر از پلاستیکی هستند که پیش از این در تولید اسمارت‌فون‌ها به کار می‌رفت.

علاوه‌بر وزن بیش‌تر، این دو که عنصر اصلی بدنه گوشی‌های امروزی محسوب می‌شوند در مقایسه با پلاستیک ضخیم‌تر نیز هستند. پلاستیک (همان‌طور که از نامش پیداست) به راحتی خم می‌شود اما بلافاصله به فرم اصلی خود بازمی‌گردد اما فلز به‌طور دائمی خم می‌شود؛ به خصوص در نقاط ضعیفی مانند محل قرارگیری کلیدها و پورت‌ها. بنابراین فلزات برای این‌که شکل اصلی خود را از دست ندهند، نیاز به افزایش ضخامت دارند. به همین دلیل برای حفظ فرم اصلی فلز به‌کار رفته در بدنه اسمارت‌فون‌ها از نمونه‌های ضخیم آن‌ها استفاده می‌شود.

سال 2014 و 2015 قربانیانی به همراه داشت که از نام‌دارترین آن‌ها می‌توان به پرچم‌دارانی مانند آی‌فون 6 و گلکسی S6 اشاره کرد. بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن‌ها باعث شد که بدنه‌شان راحت‌تر خم شود؛ در حدی که از این دو می‌شد به‌صورت یک اهرم استفاده کرد! امروزه نمایشگرها بزرگ‌تر شده‌اند و استفاده از پنل‌هایی با نسبت تصویر 18 به 9 (به سبب امکان نمایش محتویات به‌صورت عریض‌تر) مزید بر علت شده که اندازه کلی اسمارت‌فون‌ها افزایش یابد. با این‌که نمی‌توان این مسئله را تنها عامل افزایش وزن اسمارت‌فون‌ها به‌شمار آورد، اما می‌توان گفت که یکی از دلایل اصلی این امر محسوب می‌شود.

5 در مورد “وزن اسمارت‌فون‌ها در طی سالیان اخیر روندی صعودی داشته است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH