اندروید یا ویندوز فون؟ کدام برای یک گوشی بهترین انتخاب است؟

android vs wp

اینکه بخواهیم در انتخاب شما نظر بدهیم، کاری است غیر ممکن، اما به همین بسنده می‌کنیم که با گفتن خوبی‌ها و بدی‌های هر دو سیستم عامل دید شما را نسبت به آنها بازتر کنیم.

مطلب زیر برگرفته از سایت PCAdvisor است.

اخیرا و همزمان با معرفی آی‌فون، بسیاری از خوانندگان PCAdvisor از ما در مورد بهترین جایگزین پرسیده‌اند. پرسش اصلی در واقع این است که کدام مناسب است: اندروید یا ویندوز فون؟ اما پاسخ دادن به این پرسش کار دشواری خواهد بود.
هر دوی این سیستم عامل‌ها کارایی تقریبا مشابهی دارند.
هر دو در تعداد زیادی هندست با قیمت‌های متفاوت قابل دسترس هستند.اگر در بازار به دنبال جایگزینی برای آیفون هستید و نمی‌خواهید این جایگزین بلک بری باشد(حالا به هر دلیلی)، معمولا با انتخاب‌های زیادی روبرو خواهید بود. قطعا برای هر کس بالاخره یک گوشی اندرویدی یا ویندوز فونی مناسب وجود دارد. فقط مساله اینجاست که کدام مناسب است؟
بنابراین به جای اینکه بخواهیم به پرسش اولیه یک پاسخ صریح دهیم، ترجیحا شما را با مزایا و معایب این دو سیستم عامل آشنا خواهیم کرد.

چه چیز درباره اندروید عالی است؟

به عنوان معروف‌ترین سیتم عامل روی کره زمین (آخه سیستم عامل فضایی‌ها متفاوته!)، اندروید در اسمارت فون‌های متفاوتی از برندهای گوناگون با قیمت‌های کاملا متغیر وجود دارد. حتما یک اندروید که با جیب شما جور باشد، در بازار هست.

از نظر ساپورت نرم‌افزاری از سوی سازندگان و صاحبان رسانه، اندروید پس از iOS قرار می‌گیرد. هر برنامه‌ای را که تمایل دارید در گوگل پلی موجود بوده و می‌توانید از منابع مختلف دیگری موزیک یا ویدیو مورد نظر خود را تهیه کنید.

اندروید سطح مناسبی از شخصی سازی را به هر دو گروه کاربران و سازندگان سخت افزار ارایه می‌دهد و این بدان معناست که تعداد زیادی دستگاه شخص ثالث سازگار با این سیستم عامل و وسایل جانبی برای آن در بازار موجود هستند.

اندروید زیباست و کاربر پسند است و در نسخه‌های اخیرش خلاقانه‌ترو زیباتر عمل کرده است.

اندروید چه بدی دارد؟

اینکه در تعداد زیادی اسمارت فون حضور داشته باشی، همیشه هم خوب نیست. این گوناگونی در واقع بدان معناست که بسیاری از لوازم جانبی و البته کیس‌ها ممکن است سازگار با انتخاب شما نباشند.

این ناسازگاری فقط سخت افزاری نخواهد بود، اندروید تقریبا در هر سخت افزاری جواب می‌دهد. همین قضیه باعث می‌شود که بسیاری از سازندگان سخت افزاری نخواهند خود را با آخرین نسخه این سیستم عامل سازگار کنند و نتیجه این می‌شود که تعداد زیادی اسمارتفون در بازار وجود خواهد داشت که هر کدام یک نسخه از این سیستم عامل را درون خود دارند.
به همین دلیل هم است که سازندگانی چون سامسونگ یا اچ تی سی طعم ویژه‌ای با رابط های کاربری مختص خود به هندستها ویژه خود بخشیده‌اند.
همین گوناگونی باعث متفاوت شدن تجربه‌ها هم می‌شود، مثلا همه برنامه‌ها در همه اسمارتفون‌ها قابل اجرا نیستند و در برخی حتی امکان دسترسی به گوگل پلی هم وجود ندارد.

مساله دیگری که درباره این سیستم عامل وجود دارد امنیت پایین آن است. دسترسی به گوگل پلی برای سازندگان اندرویدی کار زیاد دشواری نیست. پس هیچوقت مطمین نخواهید بود که برنامه‌ای را که نصب می‌کنید قانونی است.

چه چیز در باره ویندوز فون عالی است؟

این سیستم عامل بیشتر از آنکه شبیه به اندروید باشد شبیه به iOS است و خوب کار می‌کند و زیباست. خب با در نظر گرفتن این واقعیت که نوکیا در حال حاضر از آن مایکروسافت است، پس می‌توانید اطمینان داشته باشید که سازنده سخت افزار و نرم افزار یک گروه از افراد هستند، پس همین اشتراک باعث بالا رفتن کارایی می‌شود. این مساله حتی زمانی که برند دیگری مثل اچ تی سی هم وارد صحنه شود صدق می‌کند.

خوشبختانه فعلا هیچ تهدید نرم افزاری امنیتی برای این سیستم عامل وجود ندارد و با اینکه تنها یک ورژن از این سیستم عامل برای تمام دستگاه‌های موجود وجود دارد، از نظر گوناگونی قیمتی فعلا به اندازه اندروید موفق نبوده است. درست است که می‌توانید لومیا 520 را با قیمتی خیلی مناسب تهیه کنید، اما خب واضح است که این تنوع به گرد پای تنوع محصولات اندروید نخواهد رسید.

از نظر کارایی برای بیزینس هم ویندوز فون مثل بلک بری است و ادمین شبکه شما می‌تواند تعداد زیادی ویندوز فون را از اتاق سرور خود مدیریت کند. این مورد به معنای امنیت بالاتر است.

ویندوز فون چه بدی دارد؟

اول از همه دقت کنید که عدد “8” را از عنوان حذف کرده‌ایم. چرا که کاربران ویندوز فون نسخه‌های قدیمیتر از ونیدوز فون 8، نمی‌توانند به ویندوز نسخه 7.8 بالاتر آپدیت شوند و همین قضیه یعنی ناسازگاری با برنامه‌های جدید. شاید برای آنهایی که در حال حاضر یک دستگاه مجهز به ویندوز فون 8 را تهیه کرده‌اند این مساله زیاد مهم نباشد، اما به خاطر داشته باشید با اینکه مایکروسافت گفته است که دستگاه‌های مجهز به ویندوز فون 8 را آپدیت خواهد کرد، اگر نکند، فریاد رسی نخواهید داشت.

تنها مشکل دیگر این پلت فرم این است که تمام دستگاه‌های مجهز به آن، تقریبا تجربه‌ای مشابه از کار به کاربر ارایه می‌دهند و شاید فقط در اندازه یا مدل دوربین تفاوت کنند. این یعنی آنچیز که بودنش برای اندروید عیب بود حالا اینجا نبودنش برای ویندوز فون 8 عیب محسوب می‌شود! بعلاوه و  متاسفانه فعلا کمبود برنامه در دنیای ویندوز فون هم آزار دهنده است.

با در نظر گرفتن اینکه مقاله بالا در سایت مربوطه نیز قصد تعریف و تمجید از یک سیستم عامل خاص را نداشته است، ما هم همین‌جا به همین توصیفات مختصر بسنده کرده و انتخاب را به کاربر واگذار می‌کنیم.

111 در مورد “اندروید یا ویندوز فون؟ کدام برای یک گوشی بهترین انتخاب است؟”

  1. nazare tamame dostan va karbaran mored ehterame mn 4 sale k android daram chand bar hack shodm … dar mored update android ham zede hal khordam. begzarim … windos phone az in lahaz k nmitonan hackesh konano amniatesh balast khili khobe. vali dorostek baezi karbaran migan u mage chanta barname to goshit mikhai nasb koni k migi mahdodiate barname dare ??? harfe shoma sahihe vali farz mesale yeki mesle mn bazi boom beach ro bazi mikoone taqriban har rooz. alan didam k vase windows phone aslan vojod nadare !!!!! khob zede hal khordam az in lahaz k barname ei k delet mikhad ro goshit nasb bashe vali nmitooni aslan jaleb nist … mn az windows phone khili khosham omad be dalile inke: 1.harkas ba windows phone kar nmikone ya aslan nmidonan chie?
    2.yejooraei mesle iphone take ..
    3.az fazaye kole goshi ham az nazare system amel va badane khosham omad
    4.kolan microsoft ba kelase
    are … vali inke baezi game haro windows phone nadare jaleb nist. vafek konm bazam beshe cheshm pooshi kard. amma mn hanooz sare do rahi gir kardam k windows bgiram ya na?

  2. اینا حرف مفته، فقط ویندوزفو، من دو ساله دارم، خداییش تا حالا یک بارم هنگ نکرده، نرم افزار هرچی بخوای داره، هیچ اروریم برای باز کردن نرم افزار یا بازی نداشتم تا به حال، اندروید بعد از چند وقت انقدر هنگ می کنه ک مجبور میشی فلشش کنی، قضاوت با خودتون….

  3. دوستان تعداد بیشمار نرم افزار ملاک نیست به نققل از دوستم هزارتا گربه سخن گو یا هزارتا برنامه چراغ قوه به چه دردی می خوره . وین فون قفط تبلیغ نشده باهاش کار نشده با سیاست هایی که ماکروسافت گذاشته پشت لومیا، در آینده وین فون جای خودشو باز می کنه اگه دقت کنین اپ های ویندوز 10 و 8.1 هم می تونن رو گوشی اجرا بشن هم لپ تاپ فقط برنامه نویس یه کم باید زحمت خرج بده که خیلی از نرم افزارهای مو جود الان این طورین مث vlc پلیر درسته نوکیا از گردونه خارج شد ولی تکنسین هاش هنوز هستن و الان تو دفترهای ماکروسافت کار می کنن، آینده نگر که باشید می فهمین چرا سامسونگ دنبال سیستم عامل تازینه یا خوده گوگل داره سیستم عامل کروم رو میسازه!

  4. ضایع ترین ویندوز ویندوز 8 است که ویندوز 98 از اون بهتره توسیه من به شما ویندوز 8 نخرین چون اصلا بازی باز نمی کنه ارور میده فقط

  5. بابا بروبکس اندرویدی قیرت کجاهه بیاین داخل سایت دیگه .ولی خدایی ویندوزفون دیگه چه کوفتیه یه برنامه خوب نداره

  6. من باتمام سیستم عاملا کار کردم، یه کم iosکمتر الانم گوشی اکسپریاz2دارم،باید بگم از لحاظ سیستم عامل واقعاوینفون عالیه حتی اگه رام وسیپیوش پایین باشه بازسرعتش عالیه،فعلا این گوشی برای دست هر بچه ای نیست چون کار کردن باهاش خیلی سخته مثلا نصب برنامه،در گوشی فقط سیستم عامل نیست،دوربین،سیپیو، رام نوع صفحه نمایش،و..هرکی راهنمایی میخواد کن در خدمتش هستم

    1. من علاقه بسیار زیادی به نوکیا لومیا 1020 دارم. اما وقتی شنیدم که در برنامه هایی مثل اینستاگرام و مسنجر هایی مثل واتس اپ لگ و کندی داره. تقریبا از خریدش منصرف شدم. و حالا میخواستم ببینم. در آپدیت های جدید این مشکل ها برطرف شده یا خیر. و این لگ ها آزار دهنده هست یا نه. لطفا اگر میتوانید راهنمایی کنید.

      به من ایمیل کنید. MOHAMMADHASAN7080@GMAIL.COM

  7. سلام
    ویندوز فون هم مانند ویندوز موبایل که سال2005 توسط مایکروسافت معرفی شد بزودی جایگزین یک سیستم عامل جدید میشه و داغ بر دل کاربران میماند! ولی اندروید حدود 10 ساله که سابقه داره و اگر هم مشکلی در ان پیش اید حداقل تعمیرکاران یاد دارند ان را تعمیر کنند در حالی من یک لومیا 520 داشتم واز دستم افتاد و ال سی دی شکست بردم تعمیرگاه اصلا نمیدونست ویندوز فون چیه ازم گرفت باهاش کار کنه ومن الان موندم واین گوشی خراب تازه برای نصب بازی های کرک شده باید ویندوز 8 64 بیتی داشته باشیم.

  8. سلام
    من تمام نظر ها رو خوندم حدود 90 درصد ویندوز فون (خودم فقط میگم ویندوز فون)
    اندروید 10 درصد
    حالا انتخاب با خودتونه!!
    اینم بگم که هرکی میگه اندروید می خواهد از سیستم عامل گوشی خودش طرفداری که همین !!!!!!!!!

  9. آخه ویندوز فون هم شد سیستم عامل؟ خودتونو مسخره کردین؟ فقط اندروووووووووووووووووووووووووووووووووووووید
    xperia z1 بهترین گوشیه

    1. محمد کاظمی

      سلام
      1520 بگیر.هم باطریش بهتره.هم سایزش بزرگتره.حافظه داخلی میخوره…اگه با صحه نمایش 6 اینچ کنار میای عالیه….البته من خودم 620 دارم

  10. الان تو بازار همه یا اکسپریاz1میخرن یا گالکسی نوت3.اینجا هم همه میگن نوکیا و وینفون .بالاخره من چی بخرم که هم هنگ نکنه هم دوربینش عالی باشه هم صفحه اش برای مطالعه بزرگ باشه هم بروز باشه وهم دو سه سال کارمو راه بندازه؟

  11. .Salam man bedune shak az hameye adamaye inja bishtar ba android kar kardam man ba tamamie gushia v tabletaye samsung va huawei kar kardam. Age mikhain babaye gushituno dar biarino beshinin bahash GTA bazi konin android nakharin chon alave bar hang madare cpu v battery ham rahie bimarestan mishe vali age ye estefadeye mamuli darin mese morure web ya masalan estefade az narmafzaraye karbordi android behtarin entekhabe shayad windows ta salha natune in hajm v tanavoe barname haye androido dashte bashe . Albate android ham dare moshkelatesho hal mikone . Fek nemikonam windows hichvaght betune androido shekast bede android ye sistem amele mardomie.

  12. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    لووووووووووووووووووووووووووووووووومییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییا

  13. سلام به عنوان یه کاربر که تجربه ی کار با اندروید جاوا وینفون و سیمبین رو داشتم میتونم فقط بگم که اندروید اصلا سیستم عاملی نبود که بتونه منو راضی نگه داره چون خیلی هنگ داشت خیلی کند بود خیلی دردسر داشت خیلی نا امن بود خیلی …………. و هرچی بگم این سیستم عامل اشکال و نقص داشت کم گفتم چون واقعا بی پایه و اساسه از نظرم ولی در مورد وینفون میتونم بگم سرعتش از ios بیشتر نباشه کمترهم نیست اون هم فقط دلیلش سیستم عاملیه که روش نصبه و به شدت استفاده ی بهینه ای از رم میکنه و اگر کسی از کمبود برنامه شکایتی بکنه فقط میتونم بگم که تو استور رو کم گشته هر چی دلتون بخواد توش هست ضمنا تمام اشکالاتی که به وینفون گرفته میشد تو ابدیت 8.1 برطرف شد و جالب اینجاست که ابدیت هاش مثل اندروید نیست که وقتی گوشیو ابدیت کنی مجبور شی دوباره به ورژن اول برشگردونی چون با ابدیت گوشیای اندرویدی،اشغال میشن ،ضمنا تمام بازیای خوب دونه دونه دارن کرک میشن میتونید بگردید ضمنا یه اشکال به مطلبتون داشتم اون هم درمورد تنوع گوشیای اندرویدی در برابر وینفونیه چون به فرض مثال همین 520 که گفتید با پولش چه اندرویدی ای میشه خرید؟غیر از گلکسی پاکت یا جیو یا فیت یا گوشیای این مدلی که واقعا مسخرن و زوری انگری بردز رو اجرا میکنن ولی خودم رو 520 راحت اسفالت رو اجرا کردم و سرعتش دقیقا هم سرعت گوشیای رده بالای اندرویدیه مثل اس 4 یا جی 2 پس اگر قرار باشه ادم بین اندرویدیای این قیمتی یکیو انتخاب کنه یا 520 یا 8x یا حتی 8s معلومه اگر یخورده مطالعه داشته باشه حتی به اندرویدیا نگاهم نمیندازه چه برسه انتخابشون کنه واقعا اندروی هیچ چیز جالب و جذاب نداره که بخواد کاربر رو به طرف خودش بکشه و هیچ چیز به جز یه اسم نیست که همون اسم رو هم داره کم کم از دست میده چون وینفون داره کم کم جا باز میکنه چون مایکروسافت داره طبق برنامه پیش میره امیدوارم با دقت گوشیاتونو انتخاب کنید و پولتونو درست خرج کنید

  14. سلام من بین lumia 930 , lumia 1520 به نطرتون واسه 930 صبرکنم تا بیاد یا 1520 بگیرم؟ آخه خیلی شبیهن فقط 930 کوچیکتره ولی پیکسلهای تصویرش از 1520 بیشتره

    1. به نظر من لومیا 930 انتخاب بهتری هستش چون دوربین 41 نیاز ما نمیشه من خودم منتظرم بیاد تا بخرمش به سرعت
      واقعا همه چیش کافیه و عرض بکنم خدمت شما گول عدد دوربینش رو نخور همون عددش رو باید در 2 ضرب بکنی چون کارل زایس عزیز آشغال تولید نمی کنه

  15. سلام دوستان…
    یه حرفایی شنیدم که میگن نرم افزار و بازی وینفون رو باید حتما دانلود کرد…ایا درسته؟؟؟
    به چیزه دیگه..
    میشه بازی های اندروید رو تو وینفون اجرا کرد؟؟؟

  16. این ویندوز فون که فقط برنامه های پولیش خوبه رایگان هاش بدرد نمیخورند ولی خداییش بازی هاش محشره دیگه مثل اندروید نیست که روی پردازنده های ARM اجرا نشه و بخوای دیتا کپی کنی تو حافظه داخلی که اگه هم 1.5 آزاد باشه که دیگه بدتر و نمیشه کپی کنی.
    من تو استورش دیدم اونقدر هم برنامه نداره که زیادی گندش میکنید
    اصلا مرورگر ها هنوز براش ساخته نشدند مثل:اپرا مینی-یوسی مینی-فایرفاکس-گوگل کروم و ……_برنامه های تغییر آی پی_دانلود منجر های قدرتمند مثل advanced download manager و……………
    پس نتیجه میگیریم که الکی پولتونو توی جوب نریزید

  17. من می خوام htc windows windows phone 8x بخرم

    لطفا دلیل مواقت یا مخالفت خودتون رو بهم بگید تا منم بدونم

    مرسی……..

  18. فایل منیجر برای وین فون اومد با قابلیت ارسال فایل توسط وای فای با سرعت نجومی اووووووووووووووف
    امکان نصب نرم افزار روی کارت حافظه هم یک ماه دیگه اضافه میشه
    و کورتانا خانم هم ناموس گوشیمون با اپدیت یک ماه دیگه تشریف فرما میشه

  19. دوستان من وینفون ندارم و نمیدونم چی هست !!!!
    ولی گوشی و تبلت آندرویدی s2 & s4 & tablet note 2 10 داشتم و دارم . از باگ و اینجور چیزا هم زیاد سر در نمیارم ولی در حال وبگردی هیچ افزونه ای رو پشتیبانی نمیکنه ! فلش پلیرش اصلا نمیتونه هیچ ویدیویی رو loud & play کنه ! قبلا میتونستم مطلبی رو از جایی کپی سپس پیست کنم ولی حالا با دستور کپی دادن دستگاه هنگ میکنه و باید روشن خاموش بشه ! در اجرای بازی آسفالت 7 هم 5 دقیقه طول میکشه تا راه اندازی بشه !
    با توجه به اینکه تمامی دستگاه هایی که دارم آندرویدیه میخوام یه لومیا 520 بخرم . حالا خوب یا بد برام فرقی نمیکنه . قیمتش خیلی مناسبه و اندرویدی هم نیست .

  20. دوستان اگه سیستم عاملی میخواین هنگ نداشته باشه windows phone هستش.الان من چند ماه استفاده میکنم اصلا هنگ نکرده از 8gbحافظه هم 7پره هستش.

  21. با سلام اکه ازمن میشنوید دور اندروید رو خط بکشید چون من از اول که اندروید در حدود 4 سال پیش وارد بازار شد گوشیه اندرویدی داشتم ابتدا xperia x10 بعد s2 بعد sony s و حالا s3 در کل بگم تا حالا در تمام این موارد غیر از هنگ چیزی ندیدم بله app زیاد داره ولی چه فایده وقتی نیم ساعت از یه app استفاده میکنی گوشی قات میزنه حالا بعداز 4 سال فهمیدم که اشتبا ه کردم الان با وجود انکه میدونم گوشیهای اپل خیلی عملکرد خوبی دارن ولی میخوام با توجه به تحقیقات که انجام دادم نوکیا 1520 که وینفون هست رو بخرم چون هر چی باشه ویندوز یه عمر مهمون خونه های ما بوده و ما هم اکثرا در این مدت از عملکردش راضی بودیم خوب اشکالاتی هم داشته ولی اذیت نکرده اصلا سیستم عاملی که بعداز چند سال با این همه پشتیبانی هنوز باگ داره و اذیت میکنه (اندروید) بدرد لای جرز میخوره

    1. عزیزه دلم من تا حالا ی گوشی اندرویدی داشتم sony xperia L و توی این 6 ماه ازش هنگ ندیدم یه بار ک اونم تقصیر خودم بود. تو این 6 ماه پدر گوشی رو درآوردم هرچی نرم افزار و بازی دیدم و نصب کردم هنگ هم نکرده.
      ولی میخوام از اندروید کوچ کنم. به دلیل امنیت خیلی ضعیف و مضخرفش.
      من امروز یه سرچ تو حافظه ی داخلی گوشیم زدم و عکسهایی ک مدت ها پیش توی گوشی پاک کرده بودم و پیدا کردم. نمیدونم کجا بودن ولی تو گالری نمیومدن ولی روی گوشی بوودن. این یعنی فاجعه…
      ویندوز فون خیلی وقته اندروید رو رد کرده و الان دوم هست. اینو در نظر داشته باشین ویندوز فون رکورد سرعت رشد رو شکسته.
      هرکی میخواد از شر هک ها و سواستفاده ها خلاص شه کوچ کنه به ویندوز فون یا ios … وقتی میبینم یه نفر میتونه با دستکاری ی برنامه همه اطلاعاتت رو مانیتور کنه حرصم میگیره… خلاصه فعلا ios تو فکرم هست تا ببینم چی میشه

  22. دوستان دقت کنند 175000 برنامه تعداد کمی نیست! مگر شما چندتا میخواهید روی گوشی نصب کنید! با ساختن یک ایمیل hotmail و تغییر کشور به آمریکا میتوانید از تمامی برنامه های کاربردی استفاده کنید.
    تنها مشکل وینفون نداشتن file manager است که آنهم بزودی در آپدیت 8.1 برطرف خواهد شد.
    وینفون بزودی از اندروید سبقت خواهد گرفت مطمئن باشید.

  23. با سلام
    من از اول به ترتیب با سیستم عامل جاوا ، سیمبین ، بل ، اندروید و ios کار کردم .اما تا به حال با وین فون کار نکردم و نمیدونم چجوریه میگن نرم افزارهاش کمه آندروید که تنوع نرم افزار و بازیش زیاده چه گلی به سر ما زده؟
    با هزار امید و آرزو نرم افزار و بازی دانلود میکنی آخرش مینویسه has stoped چه فایده ای داره یا مینویسه گرافیک پشتیبانی نمیشه در صورتی که گرافیک مخصوص به خودش رو دانلود میکنی به نظرم جز حجم هدر دادن ترافیک چیز دیگه برات نمیزاره
    به نظرتون وین فون بگیرم خوبه و تا سقف 1000000 چی بگیرم بهتره و چه مارکی؟

    1. با سلام و احترام شما 300 تومان دیگه بزار روش Lumia 925 بگیر 920 هم هست ولی طبق نظراتی که دوستان دادن 920 سنگین ولی بسیار محکم است

  24. سلام دوستان من قصد خرید گوشی دارم.بین هواوی جی510و لومیا520 نمیدونم کدومو انتخاب کنم لطفا اگر تجربه کارکردن باهاشون رو دارید نطر بدید با دلیل.مرسییییییییی.

  25. با سلام
    من که چند سالی هست 2 تعمیرات گوشی هستم به دوستان پیشنهادی دارم .
    نوکیا زمانی خوب بود قبل از ورشکست شدن چرا؟
    چون سیاست تولید کننده های گوشی الان روی خرابی گوشی هاست بعنوان مثال اگه قرار بود یه نوکیا1100 همه امکانات روز روش جواب میداد و از لحاظ ضربه وخرابی هم مقاوم بود دیگه کسی گوشی نمیخرید یا مدل جدیدتر میامد کسی سمتش نمیرفت همین مزایای نوکیا باعث ورشکست شدنش شد
    الانم افتاد دست غولی که هرساله نرم افزارهاش میگه باید بروز بشه تا بتونین استفاده کنین اون موقع هست که از لحاظ سخت افزاری کم میاره

  26. من از اول تا حالا نوکیا داشتم و خواهم داشت چون پادشاه گوشی همراهه.یادمه تو خانواده ما گوشیهای مدلهای مختلفی بود اما اخر فقط نوکیا باقی می موند و بقیه عمرشونو میدادند به شما.پس فقط نوکیاست که می ماند!

    1. من یه گوشی نوکیا 1110 دارم واقعا چه گوشی هستش میتونم چشم بسته باهاش یه پیام بنویسم و ارسالش بکنم
      واقعا پادشاه گوشی هاست به زودی به محض اینکه تعداد گوشی های ویندوز فون زیاد تر بشه هنگروید باید بره بمیره
      من مدیر ادارمون گفت بیا دفترم ببین مشکل این گوشی گلکسی اس 4 من چیه رفتم حالم ازش بهم خورد وقتی باهاش کار می کردم این همه سرگردونی توش رو دیدم گفتن خدا ما رو بیامرزه
      اصلا نفهمیدم باید دنبال گزینه مورد نظر در کجا بگردم واقعا میتونم یه چیز واقعا احمقانه درست شده با اینکه رشته من مهندسی نرم افزاره به جرات عرض میکنم گوشی مناسب گوشی هستش که بتونی در کمترین زمان با گوشی دوست و رفیق بشی جوری که اجزاش رو درک بکنی اگه قرار باشه 6 ماه وقت بذارم اندروید یاد بگیرم در عرض همون 6 ماه 6 تا نسخه بعدی میاد که اصلا حوسله اش رو ندارم و از همین گوشی 1020 خودم بسیار راضی ام یعنی یه عقب افتاده ذهنی رو بیاری در عرض نیم ساعت تمام بخش هاش رو یاد میگیره چون مهندسی طراحی سیستم عاملش حرف نداره و به مراتب منطقی تر از هنگروید هستش

  27. توی خانواده ما سه نفر از انروید استفاده میکنن خدا شاهده همشون از خرید گوشیشون با سیستم انروید پشیمونن و میخوان با ویندوز فون عوض کنن . اینطور بهتون بگم که حالشون از انروید بهم میخوره . شما چطور ؟

    1. اقا شما خیلی تعصب داری من که الان وینفون دارم میخوام موها ی سرمو یکی یکی بکنم چون برای نصب بازی ها باید انلاین باشیم یعنی اگه جایی به اینترنت دسترسی نداشته باشی برنامه نمیتونی نصب کنی یا باید ویندوز 8 64 بیتی داشته باشیم تازه تعمیر کارا هم نمیدونن ویندوز فون چیه!
      با این همه نقطه ضعف ویندوز فون باز هم میگید اندروید بده؟

  28. سیستم عامل اندروید بخاطر فیریز نکردن برنامه ها خیلی مشکل داره حتی با سخت افزار های قوی مثلا تو جا به جا شدن تو لانچر من باگ می بینم باگ گرافیکی وحشتناک گوشی های که من کار کرم:Xperia Arc S & Samsung Galaxy S4 Zoom & Sony Xperia ZR & LG Optimus 4X HD جالب اینجا بود که گوشی الجی نسبط به اینا کم تر باگ داشت .ویندوز فون با نوکیا 820 کارکردم بشخصه محو زیبای سیستم عامل شدم توهرچی که بگی عالیه .

    1. سلام دوست عزیز من میخواستم 820 بگیرم نظر شما چیه چون بعضی از کاربران میگن که نرم افزاری برای ویندوزفون نیس یکم دوچار شک و تردید شدم

      1. سلام دوست عزیز.ویندوز فون در حال حاضر 175000 تا برنامه داره.فقط کافیه بری در سایت ویندوز ثبت نام کنی و از برنامه هاش لذت ببری.

      2. ببین پسرم شما داخل گوگل این عبارت رو سرچ کن جوابت رو میگیری.
        ((((ویندوز فون استور))))) چه فارسی چه انگلیسی بنویسی فرقی نداره.

  29. آقا معین
    فایل منیجر Pocket File Manager که پولیه البته تریال هم داره(بهترین فایل منیجره به نظره من)
    فایل منیجر Unique File Manager V3.0
    فایل منیجر File_Manager_v1.0.0.0
    دیگه چه نرم افزارایی می خوای
    باید واسش خرج کرد بابا طرف 4 ملیون میده واسه اپلش میره همینطوری پول میده واسش اپ میخره
    وین فونم یه گوشیه واسه حرفه ایا خوراکه برنامه نویسیه

  30. والا من حدودا دو هفته دارم تحقیق می کنم سیستم عامل ios رو اصن کار ندارم
    ولی وین فون و اندروید
    وین فون از نظر سخت افزاری قدرته بالایی داره htc&nokia
    اندرویید تنوع طلبی رو به امنیت سیستم عاملش ترجیح داده(طبقه حرفه سازمان سیاه که ما به سیستم عامل اندروید و ios دسترسی کامل داریم)
    وین فون سرعته خوب تنوعه خوب در سیستم عاملش داره طوری که حالا حالا ها مردم میتونن فضولی کنن توش
    بچه ها میگن اندروید تنوع بالایی داره تو نرم افزارها خب یه سوال اصن 100 ملیون نرم افزار داشته باشه اندرویید شما چندتاشو می تونین تو گوشیتون نصب کنین ولی وین فون در کناره ساخت داره از بهترینا استفاده می کنه مثلا به زودی شرکت gameloft 14 بازی از بهتریناشو واسه وین فون 8 میخواد ارائه بده
    ولی یه متخصص یه نظر بده

    1. برنامه File محصول خود مایکروسافت. میتونی از استور دانلود کنی. ضمنا نیازی نیست مرتبا مثل هنگروید فایلها رو از حافظه داخلی به حافظه خارجی به صورت دستی منتقل کنی. تنظیم می کنی خودکاراین کارو انجام می ده. زنده باد ویندوزفون مایکروسافت

  31. در مورد اپدیت یک اشتباه فوق العاده کردید!
    گوشی های وین فون هفت قرار بود تا هجده ماه اپدیت بگیرند و این از اول اعلام شده بود ! ولی وین فون هشت قراره سی و شش ماه اپدیت بگیره… از سایت شما بعیده از این کارا بکنه! اصلاح کنید…

  32. تیتر چند سال اینده مقالات:
    مقایسه ویندوز فون و ای او اس
    اپل یا مایکروسافت
    ویندوز فون بهتر است یا ای او اس
    و….

  33. من گوشی قبلیم یه گوشی اچ تی سی با سیستم عامل ویندوز فون 7 بود سرعتش بسیار عالی و بدون نقص و لگ بود در حد ios و همانند محصولات شرکت اپل با کمترین سخت افزار بهترین عملکرد را عرضه میکرد گوشی من در حال حاضر گلکسیs4 است با وجود سخت افزار قوی و هشت هسته ای بودنش به جرعت میتونم بگم سرعتش از گوشی قبلیم که ویندوزی بود کمتره و لگ هاشم از کوشی قبلیم بیشتره در کل به کسانی که می خواهند سرعت ios را تجربه کنند ویندوز فون را پیشنهاد میکنم البته در مورد تعداد کم نرم افزار هم باید بگم در حد کافی نرم افزار برای ویندوز فون وجود داره تازه مارکت برنامه های ویندوز برای ما ایرانی ها بازه
    جمع بندی: تجربه ای او اس با ویندوز فون

  34. امیر قربانی

    من با هر سه سیستم عامل کار کردم
    اندروید برنامه هاش زیاده ولی ناامن
    ویندوز برنامه هاش کامل و امن و کم نسبت ب اندروید ولی سرعت فوق العاده و عدم هنگ گوشی رابط کاربری بدون نقص و کندی
    ios برنامه های کامل ولی محدود رابط کاربری خسته کننده مث اندروید
    ولی ویندوز لذت کابری داره و سرعت فوق العاده
    لطفاً تعصبی قضاوت نکنید

  35. amiraslan98@gmail.com

    من خیلی فکر کردم
    هر جور به قضیه میبینم میبینم اندروید یه شونه و گردن و کله بلند تره
    از جمله برتریاش تعداد برناممه های فضاییشه
    و یک سوال از اون هایی دارم که میگن ویندوز فون خوبه
    ایا خودتان ویندوز فون دارید
    ایا استفاده هایی که یک شخص نوعی از اندروید میکند شما هم همان استفاده ها را میتوانید از گوشی وینفونی خود نیز بنامایانایید
    باشد که رستگار شوید 🙂
    متچاکرم

    1. سلام
      من ویندوزفون دارم از نوع 520 اش و به نظر من تمام نیازهایی که یک انسان!! میتواند از گوشی داشته باشد را ویندوز فون پاسخ میدهد
      مگه شما چند صد هزار تا برنامه و بازی نصب میکنید رو گوشیتون 170 هزار تا بیشتره ؟!!
      من که از کار کردن با وینفون هیچوقت خسته نشدم و هی زود زود لذت میبرم!! ولی نظر خیلی از کاربران اندروید این رو نشون میده که سیستم عامل خشک و بی روحی هستش.
      من با اندروید هم کار کردم و به نظر من وینفون خیلی بهتره (با تمام محدودیت هاش )
      و من که راضی ام ازش و به نظرم من تموم کارایی که میشه با اندروید کرد (البته نه همشون! منطقی هاشونو میگم!!) میتونم با 520 هم بکنم.
      یا علی

      1. ویندوز فون خیلی خوبه رمیک اندازه رم چهار اندروید کارایی داره خییییلی عالیه من ۶۴۰xl دارم واقعا خوبه

    2. من ویندوز فون دارم
      مگه با یه گوشی چه کاری میشه کرد که تو این سه سیستم عامل در حال رقابت نشه انجام داد؟
      تنها کمبود نرم افزاری که در ویندوز فون حس میشه نبود پلیر و مرورگر خوب هست که قرار به زودی با آپدیت جدید اینها هم رفع بشه وگرنه دیگه از نظر نرم افزاری هیچی کم نداره

    3. سلام به همگی دوستان.
      بنده تا سال قبل HTC HD7 داشتم و فروختم.
      گوشی های اندرویدی که خریدم.نوت2 دوعدد مشکی و سفید (که هر دوشون هم لگ میزد) اس4 اسنپ (بازم لگ داشت و نرم کار نمیکرد)
      خلاصه تو این یکسال حدود 1تومن ضرر دادم بابت گوشی هایی که شاید به چند ماه هم دستم نبود.
      اما الان شرایطم عوض شده. رفتم یه HTC 8x خریدم برگشتم به همون ویندوزفون خودم.
      واقعا سرعتش عالیه و با اینکه محدودتر از اندرویده خیالم راحته که گوشیم مشکل سرعت نداره و میتونم در کنار یه اپل 2 میلیون تومنی قرار بدم و مقایسه کنم سرعتش رو.
      خودتون قضاوت کنید ویندوز با کمترین سخت افزار در حد گلکسی اس 2 چه سرعتی داره..
      تعصب رو هیچ برندی نداشته باشیم. به نظر من نوکیا بهتر از اچ تی سی ساپورت میکنه از نظرUpdate هم نوکیا بهتر عمل میکنه و سریعتر ارائه میده.
      ببخشید زیاد شد امیدوارم دوستانی که میخوان گوشی بخرن بعد از تحقیق زیاد به نتیجه خوبی برسن و صرفا به وضع الان بازار نگاه نکنن

  36. علیرضا صیقلانی

    اینکه سوال نداره خوب معلومه که اندروید. این رو به خاطر تعصب نمیگم. هیچ وقت مایکروسافت رقیبی برای گوگل نبوده از طرفی محصولات لینوکس همیشه حرف اول رو در stable بودن و امنیت میزنن در حالیکه محصولات مایکروسافت همیشه این مشکلات رو به دوش میکشن و سعی میکنه با تبلیغات گسترده و رنگ و لعاب تازه خودشو به بازار تحمیل کنه.

  37. Winphone = بدون برنامه // Android = دارای باگ های عجیب و غریب و مدیریت افتضاح به معنی کامل // iOS = بهتره شده(درسته که تو خیلی از خبرا میبینید که نوشته باگ iOS باعث دور زدن قفل صفحه و از این جور چیزا نوشتنند ولی چرا از اندروید نمینویسند؟(در ضمن اپل ظرف 24 ساعت این باگ ها رو رفع میکنه!)خوب معلومه.این اندروید خان انقدر مشکلات پی در پی و پیچیده داره که تو هر گوشی ای فرق میکنه و وقت نمیکنند بنیویسند(دوستانی مانند:زومیت.نارنجی.سافتگذر و غیره) اگه بخوان از عیب های این سیستم عامل بگن روز قیامت فرا میرسه! // Blckberry = به درد مردم عادی نمیخوره همون برای رییس جمهورا خوبه(اوباما.نخست وزیر المان و نخست وزیر انگلستان از این گوشی استفاده می کنند).در ضما اینم بگم که من نکسوس 7 دارم ولی با این اوضاع خیلی از اندروید ناراضیم فقط امیدوارم نسخه 4.4 انصافا بهینه سازی,مدیریت درست از منابع سخت افزار و مصرف باتری خوبی رو شاهد باشیم وگرنه اندروید بره بمیره خیلی بهتره(حالا باز بگین اندروید از iOS بهتره!)چی بگیم دیگه…..

    1. عزیز من این جا بحث بین ویندوزفون و اندروید هست … البته در اینکه ios بهتره شکی نیست ولی با محدودیتهای خیلی زیاد… اگر کسی دوست داشته باشه بدون محدودیت هرکاری می خواد باگوشیش انجام بده اندروید بهترین سیستم عامل هست … برای من عجیبه شما چطور میگید اندروید لگ داره . الان بیشتر از دو سال هست من از نوت1 استفاده می کنم و حتی یک بار هم لگ ندیدم .. لگ و کندی برای گوشی های سطح پایین و ارزون قیمت هست. موفق باشید

      1. حرف شما درسته که لگ و کندی برای گوشی های سطح پایین هستش ولی به این نکته هم توجه کنید که همه نمیتونن گوشی سطح بالا بخرن.بعد شما گفتید که نوت1 دارید,خوب بحث یکم عوض میشه به دلیل اینکه سامسونگ در تمامی گوشی هاش سیستم عامل اندروید رو بهینه میکنه و اپلیکیشن هایی که به طور پیشفرض نصبه(اکثرشون کاربرد خاصی ندارند مثلا در کشور ایران) رو غیر فعال میکنه و یک لایه امنیتی به اندروید اظافه میکنه میشه به رمز گذاشتن در SD Card اشاره کرد و به همین ترتیب htc شبیه به این کار و انجام میده.ولی سونی اریکسون,سونی و بقیه شرکت ها هیچ کاری در این ضمینه انجان نمیدن.این چیزی من میگم اینه که مثلا شما با همون نوت1 اپ کافه بازار یا هر اپی دیگر را باز کنید و بعد توش جسی و جوس زیاد انجام بدین و در تنظیمات به برنامه بروید میبینید که اپ بازار از 10مگ رسیده به 80 مگ(یا بیشتر) ولی تو iOS این داستان کاملا فرق میکنه(خود سیستم عامل تشخیض میده که این اپ نباید بیشتر از فلان قدر منابع سیستم رو هدر بده).در ضمن هیچ ربطی به گوشی های سطح بالا هم نداره شما تو جی2 یا وان یا هر گوشی اندرویدی دیگر هم مقایسه کنید مینید که با سوییچ کردن اپلیکیشن ها این لگ ها دیده میشه.البته من خودم در 4s تست کردم که با 329 اپ و سوییچ کردن بینشون کمی لگ رو دیدم اما تو اندروید این عدد فقط کمتر از 20 تا میشه.اونایی که با تمام نسخه های اندروید کار کردن میفهمن من چیمیگم.امیدوارم نسخه 4.4 بهترین نسخه باشه نه مثل همینه که هست(4.3)

      2. خوب داداش ما هم همینو میگیم!!
        میگیم اندروید برای گوشی هایی با سخت افزار رده متوسط وپایین بهینه و مناسب نیست!!
        کلا اندروید برای سخت افزار رده بالا هم مناسب نیست!!
        اصلا اندروید بره به د…….
        من با این که گوشیه اندرویدی دارم،ولی خیلی ازش ناراضیم.
        ویندوزفون وios از هر لحاظ بهترن.
        میگن وین فون اپلیکیشن نداره.
        یعنی تویی که این حرفو میزنی.مگه چند تا اپلیکیشن تو گوشیت جا میشه!.!

        1. خب برادر من حرف شما درست ولی منظور تنوع اپلیکیشن هست
          تو ویندوز فون تنوع نیس ولی تو اندروید و ios تنوع خیلی زیاده

      3. دوست عزیز. من چند ساله اندروید دارم انگار تخم اندروید رو با لگ ساختن و با هنگ ابیاری کردن. تازه جهت اطلاعت من با نوت یک اس تری و اکسپریا زد کار کردم. و بازم شاهد لگ توی ساده ترین کار ها بودم. اندروید باید یه تجدید نظر حسابی توی سیستم عاملش بکنه

        1. به نظر بنده .ویندوز فون همراه با عشق من نوکیا بهترینن
          هم از لحاظ قیمت و حس گوشی و هم از لحاظ سیستم عامل.
          اینا مال حرفه ای هاست و بغیه فقط و فقط جنگولک بازیه

        2. ای جونم …
          حال کردم که گفتی ( عشق من نوکیا …)
          یعنی من از اول زندگیم تا حالا غیر از نوکیا دستم نگرفتم !
          ولی داداش میخوام تبلت بخرم و یه نمه رفتم توی شک !

          Lenovo Yoga Tablet 2 10.1 1050L 32GB
          بهتره یا تک تبلت نوکیا یعنی همون لومیا !؟

      4. سلام بر دوست عزیز.
        بنده دوسال پیش نوت1 رو خریدم همون روزهای اول ورودش و تا زمانی که ANDROID 4.1.2 رسمی براش عرضه شد نگهش داشتم.
        لگ زدن نوت1 خاطره ای فراموش نشدنی هست
        میتونید مراجعه کنید به تنظیمات گوشی . یکبار با دست تنظیمات رو به سمت بالا یا پایین هل بدید. وقتی دستتو برداشتی میبینی چقدر گوشی تیک میزنه تا یه منو رو بالا پایین کنه.
        اما ویندوزفون با پردازنده تک هسته ای 800 مگاهرتزی اصلا رنگ تیک زدن و لگ رو نشون کسی نمیده.
        اصلا تعصب ندارم فقط دوست دارم واقع بینانه قضاوت کنیم چون بنده تا هفته گذشته اس4 داشتم و نوت2 قبلش که همشون لگ رو داشتن حتی روی اندروید4.3 البته کم و بیش .
        موفق باشید

        1. نه nokia بخر بخاطر نقشه های جی پی اس و ویژگی گلنس و پشتیبانی خیلی بهتر نوکیا از ویندوزفون
          تازه خود ماکروسافت مثل کوه پشت نوکیا ایستاده
          توی استور یه بخش فقط مخصوص نوکیا هست که برنامه های خیلی کاربردی و فوق العاده ای داره

        2. سجاد رمضانپور

          نه نخر چون خوب نیست بجاش لومیا520بگیر عاله من خودم لومیا930 دارمراضیم ولی گرونه اگه میخوای کم هزینه کنی لومیا520 بهترین گزینست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH