اپل‌ واچ

اپل‌‌ واچ با هشدار حمله قلبی، جان یکی از کاربران را نجات داد

از زمان عرضه اپل‌ واچ و قابلیت‌هایی که این گجت برای مراقبت از سلامت کاربران خود به ارمغان آورد، داستان‌های زیادی در خصوص چگونگی نجات جان کاربران توسط این دستگاه منتشر شده است. در یکی از این گزارش‌ها که به‌تازگی توسط 9to5Mac منتشر شده، یک‌بار دیگر شاهد داستانی از این جنس هستیم.

شخصی به نام Scott Killian، قبل از رسیدن به 50 سالگی آزمایشات لازم را انجام داده بود تا از سلامت جسمی خود مطمئن شود. نتایج این آزمایشات حکایت از سالم بودن وی داشتند و خیال او را بابت وضعیت سلامتش راحت کرده بودند. اما یک شب که وی خوابیده بود، اپل واچ به او هشدار می‌دهد. وی بیان کرده است اپل واچ را برای دنبال کردن الگوی خواب خود به دست بسته بوده که با هشدارهای برنامه‌ای تحت عنوان HeartWatch، مبنی بر نامرتب بودن ضربان قلب در خواب، بیدار شده است.

کیلیان سو هاضمه خفیفی نیز داشته که از نشانه‌های حمله قلبی بالقوه است و به همین دلیل خود را مجاب کرده تا به بیمارستان مراجعه کند. نوار قلبی وی کاملا طبیعی بوده، اما اپل‌ واچ همچنان به هشدارهای نامرتب بودن ضربان قبل ادامه می‌داده است. این مساله تنها پس از انجام آزمایش خون مشخص شده و نشان داده آنزیم‌های موجود در خون وی حکایت از حمله قلبی قریب‌الوقوعی دارند. کیلیان در همین خصوص بیان کرده که جراح وی گفته است:

او گفت اگر من به خواب می‌رفتم، احتمالا دیگر بیدار نمی‌شدم و در خواب می‌مردم.

5 در مورد “اپل‌‌ واچ با هشدار حمله قلبی، جان یکی از کاربران را نجات داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH