اپل تنها شرکتی است که دستگاه‌هایی با تراشه 7 نانومتری را در سال 2018 معرفی می‌کند

با معرفی تراشه اسنپدراگون 845 از سوی کمپانی کوالکام، مشخص شد که نسل بعدی آی‌فون X تنها اسمارت‌فونی خواهد بود که از یک چیپست تولید شده با فرآیند 7 نانومتری استفاده می‌کند. این به سادگی نشان می‌دهد که محصولات اپل برنده رقابتی هستند که به‌نظر می‌رسد تا ابد ادامه خواهد یافت. در نیمه نخست سال 2018 هیچ گجت اندرویدی با چیپست تولید شده بر مبنای معماری 7 نانومتری عرضه نخواهد شد. تنها شانس باقی‌مانده به سامسونگ مربوط می‌شود که همیشه پرچم‌داران خود را در 2 گونه مختلف راهی بازار می‌کند؛ یکی از آن‌ها به جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام مجهز می‌شود، در حالی‌که مدل دوم از چیپست اگزینوس ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. لذا در صورتی‌که سامسونگ به سرعت بتواند فرآیند تولید 7 نانومتری را با تولیدات خود تطبیق دهد، از مزایای آن در برابر کلیه رقبای خود بهره‌مند خواهد شد.

قبلا اپل مبانی فرآیند تولید خود را با هر گوشی آی‌فون به‌روزرسانی می‌کرد؛ این موضوع در مورد چیپ جدید درون گوشی آی‌فون X نیز رخ داد. اما کمپانی کوپرتینویی قادر به پاسخ‌گویی به تقاضای آی‌فون X نیست. در هر بازاری که این هندست در آن عرضه شده، تمامی موجودی در عرض چند ثانیه کاملا فروخته شده است. یکی از دلایل اصلی که کمپانی اپل را در زمینه عرضه تعداد معینی گوشی آی‌فون X دچار محدودیت کرده، نگرانی‌ها پیرامون مشکلات مربوط به ظرفیت تولید تراشه 7 نانومتری است.

پیش‌تر گفته شد که اپل 3 مدل جدید را در ماه سپتامبر سال 2018 معرفی خواهد کرد و این دستگاه‌ها ظاهری مشابه آی‌فون X خواهند داشت. بدون شک آن‌ها دارای نمایشگری تمام‌صفحه خواهند بود و از فیس‌آی‌دی پشتیبانی می‌کنند. اما موضوع مهم‌تر این است که این گجت‌ها با تراشه‌ای مشابه نمونه مشاهده شده در گوشی آی‌فون X عرضه خواهند شد.

بنابراین واقعا تنها 2 شرکت در سال آینده می‌توانند به تراشه‌های 7 نانومتری دست پیدا کنند. همان‌طور که حدس می‌زنید این 2 شرکت، همان سامسونگ و اپل خواهند بود. اما در واقع تفاوت‌های اندکی میان معماری 7 نانومتری و 10 نانومتری وجود دارد. بنابراین به لحاظ عملکرد، بیش‌تر کاربران متوجه لگ‌های واقعی نخواهند شد. در عین‌حال گزارش شده که شرکت اپل در حال همکاری با کمپانی TSMC است تا کلیه دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد را در سال 2018 با تراشه 7 نانومتری تولید نماید.

6 در مورد “اپل تنها شرکتی است که دستگاه‌هایی با تراشه 7 نانومتری را در سال 2018 معرفی می‌کند”

    1. اگر زیادی تاثیرنداشت چرا انقدر گران است پس چرا همه ی شرکت ها دنبالشن و نمی توانن بدستش بیارن

  1. تراشه ۷ نانو متری نمیتونه جلو عیب ایراد هاش بگیره کار نکردن تو سرما خط سبز صفحه و مشکلات دیگرش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH