سامسونگ دیسپلی

درآمد 20 میلیارد دلاری سامسونگ دیسپلی توسط پنل‌های اولد آی‌فون‌های 2018

گزارشات جدیدی از کشور کره‌ جنوبی منتشر شده که نشان ‌می‌دهد سامسونگ دیسپلی بین 180 تا 200 میلیون پنل اولد برای استفاده در آی‌فون‌های 2018 تولید خواهد کرد که براساس این حجم از سفارش، درآمد سرشاری نصیب این بخش از سامسونگ خواهد شد.

حجم این سفارش آن‌چنان بالاست که اگر واقعا این آمار و ارقام درست باشد به آن معنا خواهد بود که سامسونگ دیسپلی تنها از فروش این پنل‌ها مبلغی بین 19.8 تا 22 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. مطابق اطلاعاتی که IHS Market منتشر کرده، قیمت هر ماژول صفحه نمایش (شامل پنل امولد، پوشش شیشه‌ای و سنسور فورس‌تاچ برای تشخیص حساسیت لمس روی نمایشگر) چیزی حدود 110 دلار برآورد می‌شود. برآورد شده که سامسونگ دیسپلی تاکنون 50 میلیون پنل اولد برای گوشی آی‌فون X تولید کرده است.

این افزایش 4 برابری تقاضا برای سال 2018 به بهبود‌های صورت گرفته در نرخ بهره‌وری یکی از خطوط تولید شرکت سازنده نمایشگر نسبت داده شده است. اوایل امسال از هر 10 پنل ساخته شده تنها 6 عدد موفق به خروج از کارخانه می‌شدند اما اکنون نرخ بهره‌وری به بالای 80 درصد رسیده است. یکی از دیده‌بانان صنعتی درباره این توسعه و تحولات اظهار کرده:

به‌نظر می‌رسد که اکنون نرخ بهره‌وری تقریبا به 90 درصد رسیده و واقعیت این بوده که سامسونگ به چنین سطحی رسیده است. با این‌که چنین امری پس از اعمال استانداردها در باکیفیت‌ترین پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر در جهان صورت گرفته اما باز هم قابل توجه بوده است.

با این تفاسیر، انتظار داریم که درآمد سامسونگ از طریق فروش قطعات آی‌فون X در مقایسه با تولید اجزا گلکسی S8 بیش‌تر باشد. شاید این همکاری بین دو غول بزرگ تکنولوژی که البته رقیب اصلی یکدیگر نیز محسوب می‌شوند برای دیگران عجیب باشد اما در پایان این دو رفیق-رقیب از معامله‌ای که انجام داده‌اند نهایت بهره را خواهند برد.

5 در مورد “درآمد 20 میلیارد دلاری سامسونگ دیسپلی توسط پنل‌های اولد آی‌فون‌های 2018”

    1. جواد بالویی

      یکی از کارخانه‌های سامسونگ دیسپلی در ویتنام بوده و برای همین در تصویر نام کشور ویتنام دیده می‌شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH