کمپانی SpaceX رکورد هجدمین پرتاب موفق موشک در سال 2017 را تکمیل کرد

ظاهرا سال 2017 برای کمپانی فضایی SpaceX که در مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، سال خوبی بوده است. این کمپانی طی سال جاری موفق شد هجدمین پرتاب موشک خود را به اتمام برساند و این موضوع رکورد جدیدی را برای یک شرکت فضایی خصوصی ثبت کرد. بهترین رکورد قبلی این کمپانی شامل 10 پرتاب موشک موفق در تقویم زمانی 1 ساله بوده که بخشی از آن مرهون موفقیت‌های این شرکت در سال 2017 است.

موشکی که دیروز توسط SpaceX پرتاب شد مربوط به یک مشتری این شرکت با نام ایریدیوم بود. این ماموریت برای شرکت ارتباطات اخترشناسی ایریدیوم اجرا شده و 10 ماهواره را در مدار پایینی زمین قرار داده و چهارمین ماموریت از این نوع است که شرکت SpaceX هدایت آ‌ن‌را برای مشتریانش برعهده داشته است.

موشک مورد استفاده در این ماموریت از نوع فالکون 9 بود که پیش‌تر قابلیت‌های پروازی آن به اثبات رسیده است. این موضوع بدان معناست که موشک مذکور قبلا هم در فضا بوده و آخرین ماموریت آن در ماه ژوئن اجرا شد که آن هم مربوط به شرکت ایریدیوم بود. همچنین ایریدیوم مشتری اولین ماموریت شرکت SpaceX در سال جاری بود که پیش‌تر در ماه ژانویه اجرا شده بود. آن دوران یک مقطع زمانی حیاتی برای کمپانی بود؛ زیرا حادثه‌ای پیش از پرتاب موشک که ناشی از نابودی موشک و محموله آن از جمله ماهواره اینترنتی فیس‌بوک بود را پشت سر گذاشت.

کمپانی SpaceX هجدهمین ماموریت سالانه خود را از پایگاه هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیا اجرا کرد. فرآیند احیای موشک مربوط به عملیات اول جزو پارامترهای ماموریتی به‌شمار نمی‌آمد. اکنون کمپانی امیدوار است که اولین راکت سنگین فالکون خود را در ماه آینده پرتاب کند. در حال حاضر این موشک در پایگاه هوایی کیپ کارناوال ایالت فلوریدا آماده پرتاب است.

3 در مورد “کمپانی SpaceX رکورد هجدمین پرتاب موفق موشک در سال 2017 را تکمیل کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH