اپلیکیشن کروم

اپلیکیشن کروم مخصوص اندروید به‌زودی از دابل‌تپ برای کنترل ویدیو استفاده می‌کند

یکی از ویژگی‌های جالبی که شرکت گوگل به اپلیکیشن یوتیوب افزوده، قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا در هنگام پخش محتوای ویدیویی با 2 مرتبه ضربه زدن به 2 لبه نمایشگر سریعا ویدیوها را به عقب یا جلو ببرند. خبر خوب این‌که اگر به این ویژگی علاقه‌مند هستید و نمی‌خواهید تنها آن‌را به اپلیکیشن یوتیوب محدود نمایید، به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد ارائه این ویژگی در مرورگر کروم سیستم‌عامل اندروید باشیم.

در یک پست روی انجمن XDA که توسط فردی با نام میشال رحمان منتشر شده، وی علائمی جدید را در پروژه متن باز Chromium gerrit کشف کرده است که نشان می‌دهد احتمالا در آینده ویژگی دابل‌تپ می‌تواند در نسخه اندرویدی مرورگر کروم ارائه شود که این موضوع به معنای اضافه شدن قابلیت تشخیص دابل‌تپ به نوار کنترل رسانه خواهد بود.

به عبارت دیگر، ویدیوهایی که در نسخه اندرویدی مرورگر کروم پخش می‌شوند، به‌زودی به کاربران اجازه خواهند داد که از دابل‌تپ برای کنترل ویدیو استفاده کنند. این مسئله بایستی تا حد زیادی جا‌به‌جایی در محتوای ویدیویی را نسبت به زمانی‌که از انگشتان خود بدین منظور استفاده می‌کنید، آسان‌تر نماید.

رحمان اشاره می‌کند که این ویژگی می‌تواند در آخرین نسخه اندرویدی اپلیکیشن کروم فعال شده باشد و این موضوع مستلزم آن است که کاربران از نسخه قناری کروم ( ورژن 65.0.3301.0) یا یک نسخه کرومیوم معادل با آن استفاده کنند. کاربران علاقه‌مند با مسئولیت خود می‌توانند در نوار آدرس مرورگر کروم آدرس chrome://flags#enable-modern-media-controls را وارد نموده و پس از آن قابلیت مذکور فعال می‌شود. نهایتا انتظار داریم که بعدها گوگل این ویژگی را در مقیاس گسترده‌تری به کاربران ارائه دهد. اما در حال حاضر هیچ ایده‌ای در مورد زمان انجام این کار وجود ندارد.

4 در مورد “اپلیکیشن کروم مخصوص اندروید به‌زودی از دابل‌تپ برای کنترل ویدیو استفاده می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH