واتس‌اپ به پشتیبانی از سیستم عامل‌های بلک‌بری 10 و ویندوز فون 8 پایان می‌دهد

پیش از سلطه مطلق اندروید و iOS بر بازار سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، پلت‌فرم‌های دیگری نیز نظیر بلک‌بری 10 و ویندوز فون در این حوزه وجود داشتند. این به معنای آن بود که توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری مجبور بودند تا برنامه خود را بر روی سیستم عامل‌های دیگری نیز به‌روزرسانی و گسترش دهند. البته همانطور که اشاره شد، این موضوع پیش از سلطه اندروید و iOS بود و حالا دیگر پلت‌فرم‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری چندانی از طرف شرکت‌ها دریافت نمی‌کنند.

یکی از این نرم‌افزارها واتس‌اپ است که دیگر از سیستم عامل‌های بلک‌بری 10 و ویندوز فون 8 پشتیبانی نخواهد کرد. سال پیش واتس‌اپ اعلام نمود که پشتیبانی نرم‌افزاری خود را در اواسط سال 2017 بر روی این دو سیستم عامل اتمام خواهد بخشید، اما پس از مدتی بیان شد که پشتیبانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

در هر صورت به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی نرم‌افزار واتس‌اپ بر روی این پلت‌فرم‌ها به اتمام رسیده و دیگر خبری از تمدید مهلت نخواهد بود. این اتفاق در حالی می‌افتد که شرکت بلک‌بری به تازگی اعلام کرده بود پشتیبانی از بلک‌بری 10 را تا دو سال دیگر ادامه خواهد داد.

با توجه به تعداد کم کاربران واتس‌اپ در این دو پلت‌فرم، به‌نظر نمی‌رسد شرکت دیگر منابع خود را جهت توسعه نرم‌افزاری بر روی این دو سیستم عامل صرف کند.

4 در مورد “واتس‌اپ به پشتیبانی از سیستم عامل‌های بلک‌بری 10 و ویندوز فون 8 پایان می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH