ناتوانی اپل در اقدام علیه شرکت ایتالیایی که نام خود را استیو جابز گذاشته است

دو برادر با اسامی وینکنزو و جیاکومو بارباتو سرگرم فرآیند راه‌اندازی برند پوشاک و تجهیزات‌جانبی خود در ایتالیا بودند که متوجه شدند کمپانی اپل هرگز نسبت به ثبت‌ نام تجاری موسس این شرکت و رئیس آن یعنی استیو جابز اقدام نکرده است. لذا آن‌ها در سال 2012 تصمیم گرفتند که کمپانی پوشاک خود را استیو جابز نام‌گذاری نمایند. ارائه دادخواست از سوی اپل موضوعی قابل پیش‌بینی بود؛ اما سرانجام پس از یک نبرد حقوقی چند ساله، این دو برادر در دادگاه برنده شدند و شرکت خود را استیو جابز نامیدند.

شرکت اپل از این دو برادر به خاطر نقض نماد تجاری شکایت کرد اما در نهایت در دادگاه بازنده اعلام شد. دلیل شکایت اپل این بود که در قسمتی از لوگوی کمپانی استیو جابز نمادی به سبک حرف J دیده می‌شود که یک گاز زدگی بسیار مشابه با لوگوی اپل در آن مشاهده می‌شود. حتی در بخش فوقانی لوگوی کمپانی یک برگ دیده می‌شود که بسیار شبیه به لوگوی شرکت اپل است.

دادگاه به نفع کمپانی استیو جابز رای داد و گفت:

از آن‌جا که حرف J خوردنی نیست؛ لذا گاز زدگی لبه کناری آن نمی‌تواند منتسب به نماد تجاری اپل باشد. دادگاه علامت تجاری کمپانی این دو برادر را تایید کرد.

درواقع نبرد حقوقی در سال 2014 به پایان رسید اما تا این لحظه امکان بحث و اظهارنظر از سوی دو برادر پیرامون این موضوع وجود نداشت؛ چراکه صحت ادعای آن‌ها در مورد برند تا امسال به اثبات نرسیده بود. در حال حاضر برند پوشاک استیو جابز انواع تی‌شرت، شلوار جین، کیف و سایر آیتم‌های مربوط به صنعت مد را به فروش می‌رساند. اگرچه 2 برادر به وب‌سایت Business Insider Italia گفته‌اند که نقشه آینده آن‌ها شامل تولید و فروش دستگاه‌های الکترونیکی با برند استیو جابز است.

2 در مورد “ناتوانی اپل در اقدام علیه شرکت ایتالیایی که نام خود را استیو جابز گذاشته است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH