ربات گوجه‌چین

با آخرین محصول پاناسونیک آشنا شوید؛ ربات گوجه‌چین!

فناوری روز به روز بیشتر در زندگی ما نفوذ می‌کند و هم اکنون نیز جای خود را به خوبی باز کرده است. یکی از حوزه‌های فعال و جالب در این خصوص، بحث ربات‌هایی است که کار انسان‌ها را با همان دقت و سرعت انجام می‌دهند. این بار نوبت به شرکت پاناسونیک رسیده تا محصول خود را در این زمینه ارایه کند: ربات گوجه‌چین! این ربات می‌تواند با سرعتی مانند یک انسان گوجه‌ها را از بوته کنده و به شخص تحویل دهد.

بر اساس گزارش Nikkei Technology، این ربات برای چیدن 10 گوجه در هر دقیقه طراحی شده که برابر با سرعت نیروی انسانی در این زمینه خواهد بود. این کار توسط دوربین سه‌بعدی و هوش مصنوعی به کار گرفته شده در ربات برای تعیین محل گوجه‌ها و همچنین تحلیل رسیده بودن آنها بر اساس رنگ و اندازه صورت می‌پذیرد که در نهایت با چینش کامل گوجه از بوته فرآیند تکمیل می شود.

در این گزارش آمده، مدت زمان زیادی است که شرکت پاناسونیک علاقه وافری برای تولید ربات در زمینه چیدن گوجه دارد که تا به حال قادر به انجام این کار نشده بود، اما با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه هوش مصنوعی و سرعت ربات‌ها این امر تحقق پذیرفته است. این شرکت در نظر دارد تا با به کارگیری این ربات‌ها بر روی یک خط ریل، تمامی محصولات یک مزرعه را بدون دخالت نیروی انسانی برداشت نماید.

هنوز مشخص نیست که آیا مزرعه‌ای زیرساخت‌های لازم برای به کارگیری این ربات‌ها را دارد و یا حتی پاناسونیک آمادگی ارایه این ربات به بازارهای جهانی را دارد یا خیر اما ظاهرا مدت زمان زیادی تا مشاهده ربات‌های گوجه‌چین و دیگر ربات‌های مشابه در مزارع نمانده است.

5 در مورد “با آخرین محصول پاناسونیک آشنا شوید؛ ربات گوجه‌چین!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH