مایکروسافت‌ استور

هم اکنون تعداد دستگاه‌های اندرویدی در مایکروسافت‌ استور از گوشی‌های ویندوزی بیش‌تر است!

امروز هم‌زمان با شروع سال جدید به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت تغییراتی را در فروشگاه آنلاین خود اعمال کرده است. بدین ترتیب که 2 گوشی با نام‌های ایسر Liquid Jade Primo و Liquid M330 دیگر در دسترس نیستند و هندست‌های اچ‌پی Elite X3 و آلکاتل IDOL 4S تنها نمونه‌های موجود برای فروش هستند.

گوشی Liquid Jade Primo یکی از دستگاه‌های پرچم‌دار اصیل بود که به همراه ویندوز موبایل 10 به بازار عرضه شده است. ویژگی Promoting Continuum قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا گوشی خود را به یک مانیتور متصل نموده و همانند یک کامپیوتر شخصی دسکتاپ از آن استفاده کنند. این قابلیت با یک پایه (dock) و لوازم جانبی دیگری عرضه شد. هندست Liquid M330 یک دستگاه اقتصادی بود و با قیمت 99 دلاری خود از چیپست رده پایین اسنپ‌دراگون 210 استفاده می‌کرد.

در حال حاضر هیچ‌یک از دستگاه‌های دیگر برای دریافت بسته‌های به‌روزرسانی پشتیبانی نمی‌شوند. تقریبا 6 ماه پس از سالگرد عرضه به‌روزرسانی ویندوز 10، شرکت ایسر تایید کرده که حتی گوشی Liquid Jade Primo هم دیگر هیچ به‌روزرسانی را دریافت نخواهد کرد. اگرچه ویرایش 1511 که نسخه اصلی سیستم‌عامل ویندوز موبایل 10 است به لحاظ فنی برای یک هفته دیگر پشتیبانی می‌شود اما هیچ به‌روزرسانی کلی دیگری را دریافت نمی‌کند.

با حذف 2 گوشی شرکت ایسر از فروشگاه آنلاین مایکروسافت، فهرست دستگاه‌های اندرویدی موجود در این فروشگاه نسبت به گوشی‌های ویندوزی طویل‌تر شده است؛ تغییری که در نهایت اتفاق می‌افتاد.

مرگ ویندوز موبایل 10 حقیقتی است که حتی مایکروسافت نیز آن را تایید کرده و لذا درعوض این کمپانی تلاش‌های خود را حداقل برای مدت زمانی بر روی سیستم‌عامل اندروید متمرکز نموده است. 2 مدل گوشی ویندوزفونی باقی‌مانده در فروشگاه جز جدیدترین پرچم‌داران هستند و هر 2 مدل از تراشه اسنپ‌دراگون 820 شرکت کوالکام در کنار 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند. گوشی آلکاتل IDOL 4S هنوز هم برای چند روز آینده با قیمت 169 دلار عرضه می‌شود و پس از آن بایستی ببینیم که چه بر سر این اسمارت‌فون خواهد آمد. از سوی دیگر شرکت اچ‌پی وعده داده که تا سال 2019 به فروش هندست ایلایت X3 ادامه دهد.

3 در مورد “هم اکنون تعداد دستگاه‌های اندرویدی در مایکروسافت‌ استور از گوشی‌های ویندوزی بیش‌تر است!”

  1. اندروید خیلی بیشتر بین مردم جا افتاده خب بایدم بیشتر اندروید تولید کنه خیلی ها با ویندوز بلد نیستن کار کنن ولی اندروید بلدن

  2. اگه مایکروسافت کاری میکرد که پسوند apk در ویندوزفون پشتیبانی میشد و دیگه مشکل برنامه نبود عالی میشد گوشی هاش

    1. همین الانش هم apk با برنامه های جانبی پشتیبانی میکنه ولی اونجوری که خودش به صورت مستقیم پشبیبانی کنه نمیشه. ..اندروید گوگل این اجازه به مایکروسافت نمیده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH