اینتل

معرفی تراشه 802.11ax اینتل مسیری برای داشتن وای فای سریع‌تر و هوشمند‌تر!

اوایل سال گذشته میلادی بود که شرکت کوالکام اعلام کرد که تراشه‌های 802.11ax خود را با توانایی مدیریت و عملکرد بهتر وای فای تحت پردازش‌های سنگین استفاده چندین کاربر به طور همزمان، عرضه خواهد کرد. اکنون پس از گذشت حدود یک سال از اعلام این خبر توسط کوالکام، اینتل نیز تراشه‌های 802.11ax خود را معرفی نمود.

طبق اظهارت اینتل در سال 2018 با کمک این تراشه در دستگاه‌هایی که از آن استفاده کنند، همچون روتر‌های وایرلس 2×2 و 4×4 خانگی و سیستم‌های فیبری، کابلی و انواع DSL ها (IDSL, ADSL, SDSL, VDSL و …) آن‌ها مسیری مطمئن برای دسترسی به وای فایی سریع‌تر و بسیار هوشمند‌تر را ایجاد خواهند کرد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این تراشه‌ها خود را با پیش شرط‌ استاندارد 802.11ac در مورد داشتن حداقل حاشیه امنیت 40 درصدی نرخ سرعت برای دستگاه‌های تک کاربره تطبیق داده‌اند.

این مورد همچنین سبب افزایش چهار برابری میانگین کارایی به ازای هر کاربر در مکان‌های پر مصرف می‌شود. علاوه بر این تراشه‌های 802.11ax اینتل طبق پیش نویس نسخه 2.0 802.11ax، پایه و اساس عرضه گواهینامه 802.11ax خواهند بود. این اساسا به این معنا خواهد بود که اگر دستگاه‌های زیر ساختی با پیش‌نویس نسخه 1.0 با دستگاه‌هایی با پیش‌نویس نسخه 2.0 شبکه شده باشند، دارای کارایی و بازده ضعیف‌تری خواهند شد.

با این حال اینتل به بهینه‌ سازی استاندارد 802.11ax دستگاه‌های خود برای بهبود عملکرد آنها ادامه خواهد داد. به منظور فرایند یک انتقال نرم و بدون تنش برای شرکت‌های تامین کننده تجهیزات پایه(OEMs)، اینتل اعلام کرده است تراشه‌های با استاندارد 802.11ac، به راحتی قادر به ارتقا به تراشه‌های با استاندارد 802.11ax بدون هیچگونه تغییری در میزبان سیستم تراشه (SoC) خود هستند. همچنین این استاندارد جدید برای اطمینان از انعطاف پذیری و جلوگیری از هرگونه مشکل، با وای‌فای‌ دارای فناوری‌های قدیمی نیز سازگار خواهد بود.

Intel 802.11ax chips

ساختار تراشه‌های خانگی با استاندارد 802.11ax نیز با توجه به کارکرد و طبیعت آنها همگام و متناسب با زندگی ما طراحی شده‌اند و اجازه اتصال به بیش از 256 دستگاه به طور همزمان را می‌دهند‌ که این ویژگی افزایش کارایی و کاهش نرخ ضعیف شدن ارتباط در زمان استفاده برای بازی‌های آنلاین، تماس‌های صوتی و تصویری را فراهم می‌آورد. اینتل همچنین این نکته را نیز روشن کرده است که اختصاص پهنای باند محاسباتی اولیه قادر به انجام وظایف امنیتی و برقرار امنیت کامل در طی این روند خواهد بود.

لازم به ذکر است که ساخت این تراشه‌ها با دید و تفکری آینه‌ نگرانه طراحی و اجرا می‌شود تا به زودی بتوانیم به صورت عملی و کارا به دوران استفاده از اینترنت اشیا یا چیزنت گام نهیم و قادر باشیم از مزایا و خدمات این زیر ساخت جهانی بهره‌مند شویم.

3 در مورد “معرفی تراشه 802.11ax اینتل مسیری برای داشتن وای فای سریع‌تر و هوشمند‌تر!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH