UV Sense

با گجت بند انگشتی UV Sense از میزان آفتاب گرفتن خودتان مطلع شوید!

یکی از بزرگترین معایب پیشرفت تکنولوژی در قرن بیستم آلودگی فاجعه‌بار کره زمین بود و در سوی دیگر یکی از نقاط قوت و قدرت پیشرفت تکنولوژی در قرن بیست و یکم کمک فناوری به ما در کنترل و بهبود این وضع آلودگی است. آلودگی محیط زیست و پدیده گاز‌های گلخانه‌ای سبب نازک شدن و از بین رفتن لایه حفاظتی دور کره زمین یا همان لایه ازون در قسمت‌های گسترده از کره زمین شد که به طبع آن نفوذ امواج سرطان‌زای UV ساطع شده از خورشید بدون فیلتر شدن در نبود یا کاهش ضخامت لایه ازون، به درون لایه‌های داخلی به شدت افزایش یافته است و میزان آن در سطح زمین در بخش‌های بسیاری به حد ناسالم و خطرناک رسیده است.

این در حالی است که ما حتی از وجود آن نیز باخبر نخواهیم بود. امواج فرابنفش یا UV بدون هیچ‌گونه علامت، رنگ، بو و نشانه‌ای در اطراف ما حضور دارند. اما شاید در صورت اطلاع از میزان امواج یووی، برای حفاظت از خود چاره‌ای بیاندیشیم. به همین دلیل امسال در بزرگترین نمایشگاه الکترونیک جهان شاهد حضور یک شرکت عجیب هستیم، بزرگترین تولید کننده لوازم آرایشی در دنیا، شرکت فرانسوی L’Oreal با احساس مسئولیت در زمینه محافظت از پوست با یک گجت بند انگشتی پا به دنیای غول‌های الکترونیک گذاشته است. این دستگاه جدید UV Sense نامگذاری شده است که به معنای حس یووی است!

UV Sense

گجت حس یووی از هیچ‌گونه باتری استفاده نمی‌کند و به جای آن از روش NFC یا ارتباط میدان نزدیک موبایل‌تان بهره‌مند می‌شود. در این روش در صورت وجود تراشه NFC در گوشی، ارتباط آن‌ها با استفاده از روش بی‌سیم برقرار می‌شود و اطلاعات مورد نیاز را در مورد میزان وضعیت اشعه فرابنفش محیط به شما می‌دهد.

این گجت بسیار کوچک است. ضخامت آن 2 میلی‌متر و طولش تنها 9 میلی‌متر است و شما می‌توانید آن را بر روی ناخن خود قرار دهید! حتی اگر ترجیح می‌دهید آن را به عینک خود یا هر وسیله دیگری که در زمان حضور زیر آفتاب در اختیار دارید، از جمله خود گوشی‌تان متصل کنید.

نظارت بر یووی خود!

شما هر زمان که مایل باشید آن را می‌توانید دربیاورد و دوباره در جای دیگر قرار دهید. طبق گفته شرکت تا سه ماه شما قادر هستید بدون استفاده از هیچ چسب یا ماده کمکی، این گجت را به تن خود یا لوازم‌تان کنید و بعد از آن نیز کافی است چسب جدید خریداری و دوباره حس یووی را از سر بگیرید!

UV Sense

سنسور NFC حس یووی نیز با هند‌ست‌های هر دو سیستم عامل رایج اندروید و آی‌او‌اس سازگار است و اطلاعات مورد نیاز در مورد میزان یووی، راهنمای حفاظت در مورد نور خورشید و سایر جزییات را بر روی گوشی دریافت خواهید کرد. شرکت لورئال این نکته را یادآور شده است که این گجت را از طریق فروش توسط متخصصان پوست رواج خواهد داد اما در آینده نزدیک شاهد عرضه آن به بازار نخواهید بود، حتی ممکن است تا سال 2019 نیز حس یووی عرضه نشود. در مورد قیمت آن نیز هنوز هیچ اظهار نظری نشده است، پس حداقل تا چند ماه دیگر باید برای افزودن حس یووی به حواس پنجگانه‌تان صبر کنید!

2 در مورد “با گجت بند انگشتی UV Sense از میزان آفتاب گرفتن خودتان مطلع شوید!”

  1. این گجت ها واقعا عالی هستن برای سلامتی انسان خیلی کاربرد دارن کاش یه طرحی میزارن همه برند ها رو گوشی هاشون از اینا کار میزاشتن زیادم جا نمیگیره

  2. گوشی نوت اج خودش حسگر uv داره چیزی که اینا الان درست کردن سامسونگ خیلی وقت پیشا فکرش کرده بوده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH