سرویس الکسا شرکت آمازون به ویندوز 10 می‌آید

کمپانی آمازون با مشارکت تولیدکنندگان مختلف دستیار صوتی خود موسوم به الکسا را برای سیستم‌عامل ویندوز 10 عرضه می‌کند. الکسا با تعداد انگشت‌شماری از کامپیوترهای شخصی جدید شرکت‌های ایسر، ایسوس و اچ‌پی یکپارچه شده است. اما هنوز مشخص نیست که الکسا چگونه در ویندوز 10 عمل خواهد کرد و آیا برای دستگاه‌های فعلی نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

بزرگ‌ترین کمپانی‌های فناوری دنیا در مبارزه‌ای طاقت‌فرسا تلاش می‌کنند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در سطحی فراتر از سایر رقبا قرار دهند. در این میان شرکت آمازون با یکپارچه‌سازی دستیارصوتی خود با انواع مختلف دستگاه‌ها که آخرین آن‌ها کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 است، نبردی سرسختانه‌تر را به پیش می‌برد.

تولیدکنندگان از دستگاه‌های جدید مجهز به قابلیت دستیار صوتی الکسا رونمایی می‌کنند

در نمایشگاه CES 2018، شرکت‌های مختلف از دستگاه‌های جدید خود با سیستم‌عامل ویندوز 10 و دستیار صوتی الکسا رونمایی کردند. این دستگاه‌ها شامل سری Aspire شرکت ایسر، Spin ،Swift ،Switch ،Zenbook و VivoBook شرکت ایسوس و Pavilion Wave کمپانی اچ‌پی است و کلیه آن‌ها از اپلیکیشن جدید الکسا برای ویندوز 10 استقاده می‌کنند. کارکرد دستیار الکسا بر روی ویندوز 10 مشابه با عملکرد آن روی دستگاه‌های Echo و اسمارت‌فون شماست. اگرچه عملکرد الکسا در زمان اجرا ممکن است تنها به پاسخگویی سوالات محدود باشد؛ در حالی که سایر قابلیت‌ها نظیر برقرای تماس، ارسال پیام و خدمات پخش محتوا قابل دسترس نباشند اما قطعا کارکرد الکسا در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

در رویداد مطبوعاتی شرکت ایسر، استیو رابوکین معاون ارشد بخش الکسا شرکت آمازون گفت: “دسترسی آزاد به الکسا روی کامپیوترهای شخصی به طرق مختلفی می‌تواند برای مشتریان سودمند باشد. به عنوان مثال برقراری ارتباط با خانه هوشمند شما، دریافت اخبار و وضعیت آب و هوا، تنظیم تایمر و مواردی از این دست را تسهیل خواهد کرد. این یک گام بزرگ روبه جلو است که در مواقع مورد نیاز قابلیت‌های الکسا را در دسترس مشتریان قرار خواهد داد.”

شایان به ذکر است که این صحبت‌ها جدا از شایعات پیش‌تر مطرح شده پیرامون همکاری مشترک مایکروسافت و آمازون است. در ماه آگوست سال 2017 این دو کمپانی اعلام کردند که قصد دارند به ارتباط میان 2 پلتفرم الکسا و کورتانا کمک نمایند. لذا کورتانا قادر بود تا با الکسا صحبت کند و متقابلا الکسا نیز از این قابلیت بهره‌مند بود اما این صحبت‌ها تا ماه دسامبر سال 2017 جریان داشت و هیچ توضیح بیش‌تری از جانب این 2 شرکت به گوش نرسید.

آمازون ریسک ناراحتی شرکت مایکروسافت را به جان خرید

این اقدامی جسورانه از جانب آمازون است. بخشی از آن بدین دلیل است که چنین کاری دستیار صوتی الکسا را به خارج از اکوسیستم شرکت آمازون و دنیای بیرون منتقل خواهد کرد و بخشی دیگر به این دلیل است که به نظر می‌رسد چنین اقدامی در تقابل با همکاری فعلی این کمپانی با شرکت مایکروسافت است. با این حال منتقدان و طرفداران الکسا هنوز بایستی خوشحال باشند.

آیا شما هم از طرف‌داران الکسا هستید؟ اگر چنین است، چطور از قابلیت‌های هوش مصنوعی شرکت آمازون استفاده می‌کنید؟ آیا مایل به استفاده از الکسا در دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 خود هستید و یا در عوض ترجیح می‌دهید از کورتانا استفاده نمایید؟ شاید هم احساس می‌کنید کار کردن با آن‌ها نوعی وقت تلف کردن است؟

5 در مورد “سرویس الکسا شرکت آمازون به ویندوز 10 می‌آید”

  1. دستیار سونی امازون الکسا اصلا خوب نیست روی ویندوز ۱۰ هم بزاره مطمعنن هیچکس استفاده نمیکنه

  2. روی ویندوز اصلا کارای نداره رو گوشی های هوشمند بیشتر کارایی دارن دستیارهای صوتی..اونم نه الکسا
    سیری اپل بیشتر میپسندم

  3. کلا کارکردن با این دستیار های صورتی وقت تلف کردنه مخصوصا تو ایران که دیگ اصلا کارایی خاصی نداره و همه مردم هم زبان انگلیسی بلد نیستن به صورت کامل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH