آی‌فون X پرفروش‌ترین اسمارت‌فون در بریتانیا، ژاپن و چین بوده است

کمپانی تحقیقاتی کانتار ورلدپنل گزارش جدید خود را درخصوص وضعیت بازار و میزان فروش اسمارت‌فون‌ها در بازه زمانی سپتامبر تا نوامبر 2017 منتشر کرده است. مطابق نتایج این تحقیقات گوشی آی‌فون X اپل در این مدت پرفروش‌ترین دیوایس در برخی بازارها بوده است.

آی‌فون X

اطلاعات منتشر شده حاکی از عملکرد متفاوت سیستم عامل آی‌اواس در مناطق مختلف جهان هستند. سیستم عامل موبایلی اپل در  بازار بزرگ پنج کشور اروپایی شامل انگلستان، اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا، 0.6 درصد کاهش سهم را تجربه کرده و سهم آن در بازارهای موردنظر به 23.9 درصد رسیده است. در ایالات متحده نیز سهم این سیستم‌ عامل با 3.8 درصد کاهش به رقم 39.8 درصد رسیده است.

بر خلاف این بازارها، آی‌اواس توانسته عملکرد مناسبی در برخی از مناطق چین داشته باشد. هم اکنون این سیستم عامل با 4.6 درصد رشد، سهمی برابر با 25 درصد از این بازار دارد. Dominic Sunnebo که مدیر جهانی کانتار محسوب می‌شود در این‌باره گفت: اپل تلاش کرده تا در مقیاس جهانی در این بازار تاثیر گذار باشد. این کمپانی جرقه‌هایی از امید را در بازار انگلستان حس کرده؛ جایی‌که محصولات اپل بیش‌ترین سهم از بازار این کشور را در سه سال اخیر کسب کرده‌اند.

کوپرتینویی‌ها با کسب 49.6 درصد از سهم کل مارکت این کشور در صدر جدول ایستاده و گوشی پرچمدار آی‌فون X نیز با تصاحب 14.4 درصد از آمار کل فروش اسمارت‌فون‌ها در بازه زمانی ماه سپتامبر تا نوامبر، پرفروش‌ترین دیوایس این دوره بوده است. قطعا جالب خواهد بود که بدانید این هندست در ایالات متحده فروش کم‌تری نسبت به دو برادر دیگر خود یعنی آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس داشته است. با این حال گوشی آی‌فون X برتری خود را در برابر گلکسی S8 سامسونگ که در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین‌های بازار ایالات متحده قرار دارد به اثبات رسانده است.

در طرف دیگر جهان نیز اوضاع برای پرچمدار اپل مناسب به نظر می‌رسد. آمارهای این تحقیقات نشان می‌دهد که آی‌فون X اپل در ماه نوامبر پرفروش‌ترین اسمارت فون در بازار ژاپن بوده است. این گوشی دوست داشتنی توانسته 18.2 درصد از کل سهم این بازار را در این دوره تصاحب کند و پشت سر آن هم آی‌فون 8 با کسب 17.2 درصد از کل بازار در جایگاه بعدی قرار دارد.

تحقیقات این موسسه خالی از  شگفتی نبوده و برخلاف انتظارهای قبلی، اپل با رشد خوبی در کشور چین روبرو شده است. گوشی آی‌فون X با تصاحب 6 درصد از مارکت این کشور در بازه زمانی مورد نظر توانسته لقب پرفروش‌ترین دیوایس را از آن خود کند. برخلاف اکثر کاربران گوشی آی‌فون X در اروپا و ایالات متحده که با کنار گذاشتن آی‌فون قدیمی خود پرچمدار جدید را برگزیدند، کاربران چینی با مهاجرت از دستگاه‌های ساخت هواوی، شیائومی و سامسونگ به محصول جدید اپل روی آوردند.

4 در مورد “آی‌فون X پرفروش‌ترین اسمارت‌فون در بریتانیا، ژاپن و چین بوده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH