YouTube

یوتیوب خط مشی خود در مورد نظارت و تعدیل محتوای ویدیو‌ها را شدت بخشید

یوتیوب به تازگی به خاطر خط مشی نرم مدیریتی و محتوای ویدیو‌های خود مورد انتقاد شدید کارشناسان قرار گرفته است. در آخرین رسوایی، لوگان پاول با قرار دادن ویدیویی از بدن یک مرده در یوتیوب سبب گسترده شدن انتقادات از یوتیوب گردید.

البته واضح است پلتفرمی که از طریق یک الگوریتم مهربان (!) خودکار اداره می‌شود نمی‌تواند در این رابطه کاملا کارآمد باشد و هر از گاهی ویدیو‌هایی نامناسب با محتوای ویژه بزرگسالان، ناقض کپی رایت و یا خشونت‌بار، به آن راه می‌یابد اما باز هم میزان این موارد بسیار ناچیز است به طوری که حتی در حدی نیست که قابل محاسبه باشد. هر چند واکنش ایجاد شده به ویدیوی منتشر شده لوگان پاول بسیار شدید بود، اما هر چه باشد او جز 5 درصد تولید کنندگان برتر ویدیو در یویتوب محسوب می‌شود.

نظارت بر ویدیوهای تولیدی

همانطور که تصور می‌کنید، این پلتفرم ویدیویی دارای یک مجموعه بسیار گسترده از تولید‌کنندگان محتواست که به طور جدی در این زمینه فعال هستند و به عنوان یک پایگاه اولیه و مهم برای عرضه و بازاریابی محصولات مطرح از آن استفاده می‌کنند و بسیاری از این افراد در چند مدت اخیر، به درآمد‌های کلانی از تبلیغات دست یافته‌اند.

اکنون گوگل برای مقابله با این تهدیدات بالقوه، اقدام به استخدام 10000 کارمند ناظر در کنار AI (الگوریتم یوتیوب) کرده است تا بتواند به صورت دستی کار نظارت، بازدید و تعدیل و تائید ویدیو‌هایی را که توسط برنامه Google Preferred تولید می‌شوند، انجام دهد.

هرچند شاید در کوتاه مدت این روش مسکنی بر این مسئله باشد اما در ادامه چنین اقداماتی می‌تواند سیستم را در معرض خطر سقوط قرار دهد و موجب شود چه از جانب سازندگان و چه از سوی کاربران میزان محتوای دارای سانسور، غیر قابل باور و بی‌اعتبار، روبه‌رشد رود.

عرضه تم تیره

اما خبر جالب دیگر در مورد یوتیوب، در مورد کد اپلکیشن یوتیوب اندروید است که اخیرا منتشر شده و پیشرفت‌های مهمی از طرف شرکت در مورد ویژگی جالب و مهم تم تیره (Dark Mode)، در آن دیده می‌شود که پاییز گذشته قول آن داده شده بود. هم اکنون طراحی و توسعه بخش رابط کاربری‌اش اتمام یافته و مراحل آماده سازی فایل APK آن برای عرضه به کاربران در جریان است. همچنین باید اشاره کنیم که این تم تیره فقط به پخش کننده و صفحات ختم نمی‌شود، بلکه در نهایت به تمام رابط کاربری توسعه می‌یابد.

رد کردن تبلیغات یوتیوب

اما آخرین خبر مهم یوتیوب در رابطه با تبلیغات است که به منظور احترام به کاربران، دسترسی به ویژگی رد نمودن راحت‌تر و سریع‌تر تبلیغ در یوتیوب در اختیار‌شان قرار می‌گیرد.

3 در مورد “یوتیوب خط مشی خود در مورد نظارت و تعدیل محتوای ویدیو‌ها را شدت بخشید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH