شرکت‌های برتر دنیا را بشناسید؛ جهان در تسخیر کمپانی‌های فناوری!

A man walks in front of a company logo outside an Apple store in downtown Shanghai

ارزش گذاری برندها نشان از برتری مطلق یک کمپانی ندارد، اما طبق رسمی که هر ساله اعلام می‌شود، شرکت‌هایی که ارزش مالی زیادی دارند، رده بندی شده و معمولا نام‌ها هر چه بزرگ‌تر باشند، در مکان بالاتری می‌ایستند.

حال امسال تغییرات نسبتا زیادی در صدر جدول مشاهده می‌شود، جایی که کمپانی اپل موفق شد با پشت سر گذاشتن کوکاکولا، بر صدر این جدول تکیه کند. رقم 98.3 میلیار دلار، این کمپانی را بر صدر این رده بندی رسانده است. پس از اپل، یک شرکت بزرگ دیگر فناوری به نام گوگل قرار دارد که 93.3 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. کوکاکولا حال از صدر به رتبه سوم رسیده که رقم 79.2 میلیار دلار را در جلوی نام خودش می‌بیند. اما هنوز نام شرکت‌های فناوری به پایان نرسیده است. مقام چهارم این لیست در اختیار IBM با عدد 78.8 میلیارد دلار قرار دارد که توسط مایکروسافت با عدد 59.5 میلیار دلار تعقیب می‌شود.

در این رده بندی، سامسونگ مقام هشتم را کسب کرده است و اینتل بر جایگاه نهم، سیسکو بر عنوان سیزدهم، دیزنی رتبه چهاردهم، اچ‌پی پانزدهم و اوراکل هجدهم را کسب کرده است. شرکت آمازون نیز با ارزش 23.6 میلیارد دلاری که 27 درصد بیشتر از سال گذشته است، رتبه نوزدهم را دارد. فیس‌بوک همچنان رتبه چشمگیری ندارد اما رسیدن به جایگاه 52 دنیا، 43 درصد بهتر از سال پیش است.

البته همه برندهای فناوری شاهد رشد نبودند، نوکیا یک سقوط آزاد را تجربه کرد و ارزش سهام آن به 7.44 میلیارد دلار رسید. سونی نیز با ارزش 8.4 میلیارد دلاری، جایگاه بهتری از 46 را کسب نکرد. یاهو هم در ادامه ناکامی‌های خود، جایگاه 66 سال گذشته‌اش را از دست داده و حتی در بین 100 برند برتر امسال نیست.

اما روند کلی رو به صعود شرکت‌های فناوری، به خوبی نشان گر این موضوع است که دنیا هر چه بیشتر در تسخیر نام‌های تکنولوژی قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد آینده، از آن این شرکت‌ها خواهد بود.

15 در مورد “شرکت‌های برتر دنیا را بشناسید؛ جهان در تسخیر کمپانی‌های فناوری!”

  1. شما هایی که میگین اپل خرابه حیف اپل که بیفته دست شما .شما فقط به چیز های اشغال میگین خوب . الان هم نمیخواد اپل بگیرین برین ی glx بخرین که راحت از جیب میاد بیرون

  2. علی دیهیمی

    با درود
    انها راه میروند تا هضم کنن غذا ما راه میرویم تا بدست اوریم غذا
    عوض اینکه برای انها کف و سوت بزنیم بهتر است یک فکری به حال خودمان بکنیم که حداقل جزی از صد تا شرکت برتر دنیا باشیم

  3. برای ابر کمپانی اپل این نوع مقایسه ها با کمپانیای مذخرف افت داره اپل رو باید با ناسا مقایسه کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من خودم اچ تی سی دارم و سامسونگم استفاده کردم ولی یه مدت دیگه نتونستم تحملش کنم فروختم ولی میخوام آیفون بگیرم حتی 3جی قدیمی چون محصولات اپل محشرن

    1. تند نرو اپل که فعلا به سامسونگ نیاز داره تا براش قطعات سخت افزاری بسازه حالا انتظار داری اپل رو با ناسا مقایسه کنن!؟ راستی سامسونگ با پلاستیک داره اپل رو به رقابت دعوت میکنه پس منتظر Galaxy 5 نباش چون دیگه جنگی در کار نیست سامسونگ بی رقیب خواهد ماند. آبروی ناسا رو بردی پسر!

        1. من از سن ۱۰سالگی تا الان ۱۸ سالگیم فقط سامسونگ داشتم علاقه ای به اپل نداشتم ولی به درد نمیخوره الان اپل دارم اشغال ترین گوشی سامسونگه و مزخرفه این پول میگیرن واسه چی باتریش که زود خالی میشه دیگه چی

  4. فقــــــــــــــــــــــــــــــــط اپل

    فقــــــــــــــــــــــــــــــــط

    اپـــــــــــــــــــــــــــــــــــل
    کمپانیای دیگه باید پشتش بوووووووووووووق بزنن نباید ابر کمپانی اپل رو با سامسونگ پلاستیکی مقایسه کنین که مثل دستگاه فوتوکپی کپی میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH