جایگزینی تعدادی از گوشی‌های آی‌فون 6 پلاس معیوب با مدل 6s پلاس توسط اپل

در صورتی که صاحب یک گوشی اپل آی‌فون 6 پلاس باشید که بنا بر هر دلیلی از کار افتاده است، بایستی بدانید که اکنون هندست شما واجد شرایط تعویض از سوی اپل است. این خبری خوش برای دارندگان گوشی‌های آی‌فون 6 پلاس معیوب به شمار می‌رود.

یک یادداشت درون سازمانی شرکت اپل به قسمت ارایه‌دهنده خدمات مجاز اپل ارسال شده و می‌گوید که از هم اکنون تا انتهای ماه مارس “سفارشات برای سرویس کلی برخی مدل‌های آی‌فون 6 پلاس می‌تواند به تعویض آن‌ها با گوشی آی‌فون 6s پلاس بیانجامد.”

در بیانی ساده‌تر این صحبت بدان معناست که اگر مایل به تعویض کامل گوشی آی‌فون 6 پلاس خود باشید، احتمالا این شانس را خواهید داشت تا در عوض یک گوشی آی‌فون 6s پلاس را دریافت کنید. یک سند داخلی قدیمی‌تر نشان می‌دهد که اپل اسمارت‌فون‌های آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس را دیگر تولید نخواهد کرد. این به معنای پیچیده شدن کار برای افرادی است که به دنبال بهره‌مندی از طرح جایگزینی باتری اپل با هزینه 29 دلار هستند و پیدا کردن یک اپل‌استور یا مرکز معتبر تعمیرات را برای آن‌ها بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

پیش‌تر به نقل از 2 گزارشگر مختلف نشریه CNBC گفته شد که حتی آن‌ها به دلیل عدم موجودی باتری در اپل‌استور و بهترین مراکز خرید شهر نیویورک نیز موفق به تعویض باتری گوشی آی‌فون 6 خود نشدند.

با توجه به نرخ تقاضای بالا برای باتری گوشی‌های آی‌فون 6 و 6 پلاس، احتمالا اپل حجم بالایی از موجودی باقیمانده این گوشی‌ها را به سرعت خواهد فروخت. راه‌اندازی مجدد فرآیند تولید جهت پاسخگویی به درخواست‌های تعویض باتری و هندست ممکن است مدتی طول بکشد.

به خاطر داشته باشید که اگر تنها به دلیل وجود جایگزینی بهتر برای آی‌فون خود به دنبال تعویض آن با هندست جدیدی باشید، واجد شرایط طرح تعویض کامل دستگاه نخواهید بود؛ بلکه آی‌فون شما بایستی دچار صدماتی در قسمت مادربرد، اتصال لایتنینگ یا سایر بخش‌هایی شده باشد که به سادگی قابل تعویض نیستند. حتی اگر برای تعویض گوشی آی‌فون 6 پلاس خود از سوی اپل نیز چراغ سبز دریافت کنید باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که در برابر آن گوشی آی‌فون 6s پلاس دریافت خواهید کرد.

میان گوشی‌های آی‌فون 6s و آی‌فون 6s پلاس تفاوت‌هایی اساسی وجود دارد. مدل قدیمی‌تر از تراشه 64 بیتی A8 اپل شامل 2 هسته پردازشی با سرعت 1.4 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GX6450 استفاده می‌کند. از سوی دیگر، آی‌فون 6s پلاس مجهز به تراشه 64 بیتی A9 شامل 2 هسته پردازشی با فرکانس 1.84 گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی PowerVR GT7600 بهره می‌گیرد. بعلاوه میزان حافظه رم در آی‌فون 6s پلاس نسبت به مدل قدیمی‌تر، 2 برابر و معادل 2 گیگابایت است. در بخش دوربین هم این دستگاه شاهد ارتقاء قابل‌توجهی بوده است؛ به گونه‌ای که دوربین پشتی دستگاه از 8 مگاپیکسل در مدل قدیمی‌تر به 12 مگاپیکسل و دوربین جلویی دستگاه نیز از 1.5 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته است.

2 در مورد “جایگزینی تعدادی از گوشی‌های آی‌فون 6 پلاس معیوب با مدل 6s پلاس توسط اپل”

  1. اپل اگه همه توانش میزاشت رو ساخت گوشی خیلی موفق تر بود تا این که تو هر کاری دس ببره بخواد انجامش بده تا اونم چی بیاد همه قطعاتش بخره خودش حتی یه صفحه نمایش اولد نتونه تولید کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH