رئیس شرکت گوگل: هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین المان‌های توسعه یافته توسط بشر است

ساندر پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل در یک نمایش تلویزیونی که چند روز پیش به نمایش در آمد، صحبت‌های جالبی پیرامون هوش مصنوعی ارایه کرد. این مدیر اجرایی گفت: “هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که بشر مشغول کار بر روی آن است. درباره سرعت رشد و توسعه بسیار سریع این فناوری نمی‌توان چیزی گفت؛ جز این‌که هوش مصنوعی با سرعت برق یا آتش در حال توسعه است.”

وی خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی می‌تواند برای کشف روشی جهت درمان سرطان یا حل مشکلات تغییرات اقلیمی در جهان به بشر کمک کند.

زمانی که از وی در مورد تاثیرات تکنولوژی بر مشاغل پرسیده شد، تایید کرد که عده‌ای از مردم بایستی نگران باشند اما اضافه کرد که به‌طورکلی جهان نیازمند آن است که “تغییر را بپذیرد.” وی خاطر نشان کرد: “کشورهایی که روشی برای جذب آخرین تکنولوژی‌ها پیدا نمی‌کنند، شانس چندانی برای توسعه و پیشرفت نخواهند داشت.”

سال گذشته 2 تراشه A11 بیونیک شرکت اپل و کایرین 970 کمپانی هواوی به پردازنده هوش مصنوعی در قالب یک بخش اختصاصی مجهز شدند. مزایای واقعی این پردازنده‌ها هنوز برای کاربران کاملا علنی نشده است. به عنوان مثال، واحد پردازش عصبی (NPU) در گوشی آی‌فون X قابلیت‌های فیس آی‌دی و انیموجی را مدیریت می‌کند. در گوشی‌های سری هواوی P10 واحد پردازش عصبی به تنظیمات خودکار دوربین کمک کرده و امکان فعالیت آفلاین مترجم Bing را فراهم می‌کند.

با این‌حال به خاطر داشته باشید تا آن‌جا که به هوش مصنوعی مربوط می‌شود، این قابلیت‌ها در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارند و با توجه به این‌که سایر کمپانی‌ها نظیر سامسونگ نیز فناوری هوش مصنوعی را در طراحی تراشه‌های خود لحاظ نموده‌اند، لذا به تدریج تعداد قابلیت‌هایی که از واحد پردازش عصبی استفاده می‌کنند، چند برابر خواهد شد.

5 در مورد “رئیس شرکت گوگل: هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین المان‌های توسعه یافته توسط بشر است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH