احتمال استفاده از سنسورهای ایزوسل جدید سامسونگ با قابلیت ضبط اسلوموشن در گوشی گلکسی S9

سال گذشته گوشی پرچم‌دار اکسپریا XZ پرمیوم شرکت سونی عرضه شد. دوربین این دستگاه قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن HD و نرخ 960 فریم‌برثانیه بود؛ اگرچه تنها می‌توانست این‌کار را برای چند میلی‌ثانیه انجام دهد. گوشی‌های سری گلکسی S9 سامسونگ احتمالا به همراه قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن با رزولوشنی بالاتر و نرخ فریم آهسته‌تر به بازار عرضه خواهند شد.

امروز شرکت سامسونگ از سنسورهای جدید ایزوسل خود رونمایی کرد که قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن 1080p و نرخ 480 فریم‌برثانیه خواهند بود. این نرخ فریم، نصف نرخ فریم دوربین گوشی اکسپریا XZ پرمیوم است؛ اما رزولوشن بالاتری دارد. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این سنسور بایستی قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن 720p با نرخ 960 فریم‌ بر ثانیه نیز باشد.

تصاویر واضح در هر زمان

قابلیت ضبط اسلوموشن، تنها ویژگی سنسورهای جدید ایزوسل شرکت سامسونگ نیست؛ بلکه کیفیت عکس‌برداری در شرایط نوری ضعیف نیز بهبود یافته است. فناوری روشنایی تتراسل (Tetracell) مورد استفاده در سنسور ایزوسل در شرایط روشنایی ضعیف به شکل قابل‌توجهی میزان حساسیت به نور را بهبود خواهد بخشید و این کار را از طریق ادغام 4 پیکسل همسایه و ایجاد یک پیکسل بزرگ‌تر انجام می‌دهد. ویژگی محدوده دینامیکی گسترده (WDR) هوشمند امکان ثبت یک تصویر با چندین نورپردازی مختلف را فراهم می‌کند؛ در نتیجه هم در محیط‌های تاریک و هم در فضاهای با روشنایی کافی، تصاویر از جزئیات مناسب‌تر و دقیق‌تری بهره‌مند خواهند بود.

فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر روی سوژه‌ها

ویژگی فوکوس نیز بهینه‌سازی شده است. در کنار ویژگی پیشرفته فوکوس خودکار، تشخیص فاز شامل پیکسل دوگانه و سنسور Super PD، حسگرهای سریع ایزوسل به لطف فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر خود حتی در شرایط نوری ضعیف نیز می‌توانند فاصله اشیای متحرکی که باسرعت بالا در حال حرکت هستند را تشخیص دهند. سنسورهای پیمایش سریع 3 لایه نیز امکان ضبط ویدیوهای فول‌اچ‌دی با سرعت بالا را فراهم می‌کنند.

ترکیب و هماهنگ‌سازی دوربین دوگانه

سنسور دوگانه ایزوسل، ارایه‌دهنده تطبیق‌پذیری بی‌نظیری برای دوربین‌های دوگانه است. قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال، تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف و تشخیص عمق برای جلوه‌های بصری مربوط به فوکوس خارجی از ویژگی‌های شاخص این حسگرها هستند. این سنسور دوگانه با حساسیت نوری بالاتر، افکت‌های مربوط به عمق سوژه و روشنایی عمیق‌تر در کلیه وضعیت‌ها، امکان تجربه تصویربرداری مشابه دوربین‌های DSLR را برای کاربران فراهم می‌کنند.

سامسونگ می‌گوید که سنسور ایزوسل جدید به دلیل ضخامت تنها 0.9 میکرومتری خود برای استفاده در دستگاه‌های باریک‌تر مناسب است. در صورتی که نیم‌نگاهی به دوربین‌های دوگانه داشته باشید، سنسورهای ایزوسل جدید با پیکره‌بندی عرضه می‌شوند که ویژگی‌هایی نظیر بزرگ‌نمایی اپتیکال، تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف یا تشخیص عمق برای جلوه‌های بصری فوکوس خارجی (حالت پرتره) را ارایه خواهند داد.

اگرچه هنوز هیچ تاییدیه رسمی وجود ندارد؛ اما انتظار می‌رود که از این حسگرهای جدید در اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس استفاده شود.

5 در مورد “احتمال استفاده از سنسورهای ایزوسل جدید سامسونگ با قابلیت ضبط اسلوموشن در گوشی گلکسی S9”

  1. واقعا سامسونگ خوب پیش رفته مخصوصا در بحث دوربین از زمانی که دیگه از سونی دوربین نگرفته
    سطح دوربین هاش خیلی رفته بالا

  2. سامسونگ در زمینه دوربین گوشی اگه نگم اول ولی حتما دوربین گوشی هاش جزو ۳تا برتر بوده …!!!
    به خصوص نقطه شروع دوربین های فوق العاده بنظرم از زمان ” پروژه صفر ” سامسونگ ( از S6 به بعد ) آغاز شد …!!
    ( هرچند قبلش هم عالی بودن !! )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH