هر آنچه که انتظار داریم در نمایشگاه MWC 2018 ببینیم

رویداد MWC چیست؟ کنگره جهانی موبایل در واقع بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین رویداد برای صنعت موبایل به‌شمار می‌رود. جایی که هر ساله عمده بازیگران بزرگ این صنعت مانند سامسونگ، ال‌جی، سونی و هواوی جدیدترین و بهترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

رویداد MWC چه زمانی برگزار می‌شود؟ MWC در روز دوشنبه 26 فوریه آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه مورخ 1 مارس به پایان می‌رسد. به شکل معمول بسیاری از کمپانی‌ها 1 یا 2 روز پیش از شروع به کار رسمی نمایشگاه با برگزاری رویدادهای مطبوعاتی از دستگاه‌های جدید خود رونمایی می‌کنند.

رویداد MWC در چه مکانی برگزار می‌شود؟ این نمایشگاه به روال هر سال در شهر بارسلونا اسپانیا و در دو محل مختلف با نام Fira Gran Via و Fira Montjuic برگزار می‌شود.

در رویداد MWC انتظار چه اتفاقاتی را می‌توان داشت؟ این همایش همواره با محوریت گوشی‌های هوشمند برگزار شده است که در آن شاهد معرفی تعدادی از هندست‌ها در کشور اسپانیا خواهیم بود و احتمالا ستاره این دوره نمایشگاه نیز گوشی‌های سری گلکسی S9 سامسونگ هستند. همچنین انتظار می‌رود که بسیاری از دستگاه‌های دیگر مانند ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و مواردی بیشتر نیز در این رویداد به نمایش گذاشته شوند.

آیا مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید؟ در ادامه کلیه جزئیاتی که تاکنون درباره رویداد MWC 2018 مشخص شده‌، به رشته تحریر درآمده است.

سامسونگ

کمپانی سامسونگ اکنون اعلام کرده است که اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس برای نخستین بار در رویداد MWC حضور خواهند داشت. این تولیدکننده کره‌ای هیچ جزئیاتی را در ارتباط با دستگاه‌های خود به اشتراک نگذاشته است. اما بر اساس شایعات و اطلاعات فاش شده از سوی منابع مختلف، اکنون ما اطلاعات زیادی پیرامون مشخصات این هندست‌ها در اختیار داریم.

این پرچم‌داران در مقایسه با هندست‌های نسل قبلی خود شاهد پیشرفت‌های اساسی و عمده‌ای نبوده‌اند. انتظار می‌رود که این 2 گوشی به نمایشگرهای مشابه 5.8 و 6.2 اینچی سوپر امولد با رزولوشن +QHD و نسبت ابعاد 18.5:9 مجهز شوند. گلکسی S9 پلاس می‌تواند با دوربین دوگانه در بخش پشتی دستگاه و 6 گیگابایت حافظه رم عرضه شود؛ در حالی‌که برادر کوچک‌تر آن احتمالا مجهز به یک دوربین اصلی منفرد و 4 گیگابایت حافظه رم خواهد بود. هر 2 مدل بسته به مناطق عرضه محصول بایستی از تراشه اسنپ‌دراگون 845 یا اگزینوس 9810 استفاده کنند.

رندری از گوشی گلکسی S9

همچنین گفته می‌شود که هندست‌های آینده سامسونگ دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر آب و گردوخاک هستند و با یک اسکنر عنبیه بهبودیافته و ویژگی گشودگی لنز متغیر معرفی خواهند شد. بعلاوه غول فناوری کره‌ای می‌تواند تبلت پیشرفته جدیدی را در بارسلونا معرفی نماید. این شرکت در رویداد MWC 2017 از دستگاه گلکسی تب S3 خود رونمایی کرد و لذا در رویداد امسال احتمالا شاهد معرفی جانشین‌های این محصول خواهیم بود.

ال‌جی

بسیاری در ابتدا تصور می‌کردند که کمپانی ال‌جی طی رویداد MWC در شهر بارسلونا از هندست جانشین ال‌جی G6 رونمایی کند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که احتمالا این اتفاق رخ نخواهد داد.

بر اساس آخرین گزارش، مدیرعامل ال‌جی دستور بازنگری کامل در خصوص پرچم‌دار آینده این شرکت را صادر نموده است که می‌تواند تاریخ عرضه این اسمارت‌فون را حداقل تا ماه آوریل به تعویق بیندازد. بعلاوه ال‌جی تایید کرد که قصد دارد تا از راهبرد سنتی عرضه سالانه محصولات خود فاصله بگیرد و در عوض، مدل‌های موجود فعلی را برای مدت زمانی طولانی‌تر حفظ نماید.

هنوز هیچ چیزی تایید نشده است؛ هنوز هم این شانس وجود دارد که در رویداد شهر بارسلونا شاهد رونمایی از پرچم‌دار جانشین گوشی G6 باشیم. اما چندان به این موضوع دل‌خوش نباشید.

به احتمال بیشتر کمپانی ال‌جی در رویداد MWC از نسخه جدید گوشی V30 خود رونمایی خواهد کرد. بر اساس گزارشی از وب‌سایت The Korea Herald، نام این هندست می‌تواند V30+α باشد و قاعدتا از قابلیت‌های ارتقایافته در زمینه هوش مصنوعی برخوردار است. این ویژگی احتمالا بر محوریت دستیار صوتی گوگل اسیستنت متمرکز خواهد بود؛ اگرچه هیچ توضیحی در مورد احتمال تحقق این مسئله وجود ندارد.

هواوی

با اینکه هنوز تایید نشده است؛ اما انتظار می‌رود شرکت چینی هواوی پرچم‌داران جانشین اسمارت‌فون‌های P10 و P10 پلاس را در اسپانیا معرفی نماید. بر اساس شایعات مطرح شده، این هندست‌ها P20 و P20 پلاس نام‌گذاری شده‌اند.

بر اساس آخرین شایعات، این گوشی‌ها به تراشه کایرین 970 که پیش‌تر در هندست‌های سری میت 10 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، مجهز خواهند شد. به گفته ایوان بلاس هر 2 مدل می‌توانند از لنزهای سه گانه 40 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 5 برابری به عنوان دوربین پشتی دستگاه استفاده کنند و دوربین سلفی آن‌ها نیز رزولوشن 24 مگاپیکسلی خواهد داشت.

آیا گوشی‌های نسل بعدی سری P شرکت هواوی به یک شاهکار عکس‌برداری بدل خواهند شد؟ یک هنرمند دیجیتال در یکی از آژانس‌های خلاقیت این کمپانی، تبلیغات سری PCE را به نمونه‌های کاری خود افزوده است که بیانگر وجود دوربین 40 مگاپیکسلی مشتمل بر 3 لنز با زوم هیبریدی 5 برابر در قسمت پشتی دستگاه و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی است که همگی توسط کمپانی Leica توسعه یافته‌اند.

ایوان بلاس، 6 دسامبر 2017

همچنین بر اساس برخی اظهارات، این گوشی‌ها از قابلیت تشخیص‌چهره پشتیبانی می‌کنند که در مقایسه با فناوری فیس آی‌دی شرکت اپل ایمن‌تر بوده و دقت بالاتری دارد.

هواوی در رویداد MWC 2017 از گجت‌های واچ 2 و واچ 2 کلاسیک رونمایی کرد. احتمال دارد که این کمپانی، مدل‌های جانشین این دستگاه‌ها را در شهر بارسلونا معرفی کند؛ اما هیچ شایعه یا اطلاعات لو رفته‌ای وجود ندارد که به تقویت این فرضیه کمک کند.

نوکیا

جاهو سارویکاس، مدیرعامل شرکت HMD Global در حساب توئیتر اعلام کرده است که در رویداد MWC 2018، کاربران انتظار عرضه چیزهایی “فوق‌العاده” را داشته باشند. متاسفانه وی توضیح بیش‌تری را پیرامون این موضوع به اشتراک نگذاشته است.

اطلاعات افشاشده اخیر نشان می‌دهند که احتمالا کمپانی HMD طی سال جاری گوشی‌های نوکیا 1، نوکیا 4، نوکیا 7 پلاس و نوکیا 9 را معرفی می‌کند. ممکن است تعدادی از این مدل‌ها و یا شاید تمامی آن‌ها در رویداد MWC معرفی شوند؛ اگرچه هنوز هیچ چیزی تایید نشده است.

رندری از گوشی نوکیا 9

با توقف نوکیا 9 توسط موسسه FCC در ماه دسامبر، امکان بررسی مشخصات این محصول فراهم شد. نوکیا 9 احتمالا با یک نمایشگر 5.5 اینچی اولد با رزولوشن QHD و تراشه اسنپ‌دراگون 835 عرضه می‌شود. دوربین دوگانه این هندست شامل 2 سنسور 13 و 12 مگاپیکسلی است. سایر مشخصه‌های این اسمارت‌فون شامل یک باتری با ظرفیت 3250 میلی‌آمپر ساعت، 128 گیگابایت حافظه قابل افزایش و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی خواهد بود.

ظاهرا گوشی نوکیا 7 پلاس هم در مقایسه با نوکیا 7 که پیش‌تر در ماه اکتبر 2017 به بازار عرضه شد به صورت جزئی ارتقا یافته است. انتظار می‌رود که نوکیا 4 مشخصاتی در محدوده یک هندست میان‌رده داشته باشد؛ در حالی که نوکیا 1 بایستی یک اسمارت‌فون در سطح مبتدی باشد که می‌تواند با سیستم‌عامل اندروید Go و 1 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شود.

سونی

بر اساس گزارشی از وب‌سایت MyDrivers، شرکت سونی یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با نام اکسپریا XZ پرو را در MWC معرفی می‌کند. بر اساس انتظارات، این هندست مجهز به یک نمایشگر 5.7 اینچی اولد با رزولوشن 4K است و از تراشه اسنپ‌دراگون 845 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

این دستگاه می‌تواند اولین هندست سونی با یک دوربین دوگانه باشد. گزارش ادعا می‌کند که این دوربین در پشت دستگاه واقع شده و مجهز به یک سنسور 18 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.33 میکرون و یک سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.38 میکرونی است. سایر مشخصات این هندست شامل یک باتری 3420 میلی‌آمپر ساعتی، 128 گیگابایت حافظه داخلی، گواهی‌نامه حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار خواهد بود. هنوز هیچ تصویری از گوشی اکسپریا XZ پرو فاش نشده است.

شرکت سونی علاوه بر اسمارت‌فون‌های رده بالا اکسپریا XZ پریمیوم و اکسپریا XZs از 2 هندست میان‌رده در MWC 2017 رونمایی کرد. به احتمال زیاد چنین داستانی امسال تکرار نخواهد شد؛ زیرا این کمپانی تنها چند هفته پیش، 3 دستگاه میان‌رده خود با اسامی اکسپریا XA2، اکسپریا XA2 اولترا و اکسپریا L2 را معرفی کرد.

شیائومی

شیائومی در رویداد MWC 2017 غایب بود؛ اما در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت. این کمپانی معرفی هیچ‌یک از دستگاه‌های خود (در صورت وجود) در شهر بارسلونا را تایید نکرده است. اما شایعات حاکی از این هستند که احتمالا شاهد معرفی گوشی Mi 7 خواهیم بود؛ اسمارت‌فون پرچم‌داری که جانشین Mi 6 است و بر اساس اظهارات، از تراشه اسنپ‌دراگون 845 استفاده می‌کند. احتمالا این هندست مجهز به یک نمایشگر 6 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 و دوربین پشتی دوگانه است. جهت مقایسه باید بدانید که اسمارت‌فون نسل قبلی از نمایشگر کوچکتر 5.15 اینچی با نسبت ابعاد 16:9 و پردازنده اسنپ‌دراگون 835 استفاده می‌کرد.

همچنین شایعات ادعا می‌کنند که شیائومی با الهام گرفتن از اپل می‌تواند از اسکنر اثر انگشت صرف‌نظر نموده و در عوض از فناوری تشخیص‌چهره استفاده نماید. همچنین احتمال دارد که شیائومی از هندست می میکس 2s رونمایی کند؛ این دستگاه مدل جدیدی از می میکس 2 به‌شمار می‌رود که پیش‌تر و در ماه سپتامبر سال 2017 عرضه شده بود.

به صورت مشابه انتظار می‌رود که می میکس 2s با پردازنده اسنپ‌دراگون 845 و دوربین پشتی دوگانه روانه بازار شود. همچنین گفته می‌شود که این هندست مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم است و با طراحی مشابه آی‌فون X و برچسب قیمت 3000 یوانی (حدودا 470 دلاری) در چین عرضه خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر چندین تصویر منتسب به این اسمارت‌فون به شکل آنلاین رویت شده است، اما بعدها مشخص شد که این تصاویر جعلی بوده‌اند. شیائومی نیز هیچ اشاره‌ای به گوشی می میکس 2s نکرده است.

این‌ها تعدادی از کالاهایی هستند که احتمالا در رویداد MWC 2018 معرفی می‌شوند. تعداد زیادی از سایر برندهای شناخته شده مانند اچ‌تی‌سی، ایسر و ایسوس نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ اما هیچ توضیحی پیرامون دستگاه‌هایی که این شرکت‌ها احتمالا معرفی خواهند کرد، وجود ندارد.

4 در مورد “هر آنچه که انتظار داریم در نمایشگاه MWC 2018 ببینیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH