اطلاعاتی در رابطه با تصمیم سامسونگ مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه جدید تولید پنل‌های اولد

ماه ژوئن گذشته گزارش شد که سامسونگ مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت یک ابر کارخانه تولید پنل‌های اولد در کره‌جنوبی است. این طرح شامل ساخت سازوکارهای تولیدی جدید با نام A5 به عنوان بخشی از مجتمع بزرگ تولید پنل‌های اولد کمپانی سامسونگ بود که در شهر آسن استان چانگچئونگ جنوبی قرار دارد.

ظرفیت تولید این کارخانه 30 درصد بیش‌تر از سایت تولید A3 در کشور چین لحاظ شده بود. سامسونگ دیسپلی قصد داشت تا مبلغ 1 تریلیون وون (معادل 925 میلیون دلار آمریکا) در این کارخانه تولید نمایشگرهای اولد سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس یک گزارش خبری اکنون سامسونگ می‌خواهد در تصمیم خود تجدیدنظر کند. در حال حاضر این کمپانی مشغول بازنگری مجدد طرح سرمایه‌گذاری خود از نقطه آغاز برای کارخانه A5 است. بنابر اظهارات یک منبع نامشخص تاکنون هیچ‌گونه پیشرفتی در ساخت‌ و‌ ساز این کارخانه صورت نگرفته است. این منبع می‌گوید: “فرآیند ساخت‌ و‌ ساز در سایت کارخانه آغاز نشده است و آن‌ها تنها مشغول حفاری زمین هستند.”

عدم اطمینان به میزان تقاضا در این تصمیم‌گیری تاثیرگذار بوده است

پیش‌بینی می‌شود که عدم اطمینان به تقاضا در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، دلیلی کلیدی در تصمیم سامسونگ مبنی بر عقب‌نشینی از سرمایه‌گذاری در کارخانه A5 است. تاکنون سامسونگ و اپل تنها مشتریان کلیدی پنل‌های اولد ساخت سامسونگ دیسپلی بوده‌اند. سامسونگ خواهان توسعه ظرفیت تولید و همچنین تمرکز روی تقاضای تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون‌هاست. با این‌حال ظاهرا اکنون سامسونگ به وجود تقاضای پایدار در بازار گوشی‌های هوشمند چندان اطمینان ندارد.

همچنین به نظر می‌رسد که تقاضای کم‌تر از انتظار برای گوشی آی‌فون X اپل نیز بر تصمیم سامسونگ تاثیر گذاشته است. برخلاف مدل‌های قبلی آی‌فون با نمایشگرهای LCD، آی‌فون X از پنل اولد ساخت شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که سامسونگ از طریق فروش پنل‌های اولد خود به شرکت اپل در سال 2018، بتواند به درآمد حدودا 22 میلیارد دلاری دست پیدا کند.

همچنین گزارشاتی وجود دارند که حاکی از تلاش اپل جهت کاهش وابستگی خود به سامسونگ در زمینه پنل‌های اولد است. به عنوان بخشی از این استراتژی، گزارش شده است که اپل برای تولید پنل‌های اولد با کیفیت بالا جهت استفاده در گوشی‌های آی‌فون آینده خود در ال‌جی دیسپلی سرمایه‌گذاری کرده است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، در سال جاری هم سامسونگ و هم ال‌جی، پنل‌های اولد ساخت خود را به اپل خواهند فروخت.

3 در مورد “اطلاعاتی در رابطه با تصمیم سامسونگ مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه جدید تولید پنل‌های اولد”

  1. وقتی همین یک عدد کارخانه کفاف شرکت های سامسونگ ، اپل ، وانپلاس و … میده دیگه نیازی به زدن کارخانه دیگری نیست
    چون اگر اطلاع داشته باشید شرکت های زیادی از سامسونگ پنل اولد میخرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH