رونمایی کمپانی Japan Display از اسکنر اثرانگشت در زیر نمایشگرهای LCD

شرکت‌های Synaptics و Vivo با رونمایی رسمی از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر اولد یک اسمارت‌فون در سرخط خبرهای رویداد CES قرار گرفتند. اکنون کمپانی Japan Display از تکنولوژی خود رونمایی کرده است که با روشی متفاوت می‌تواند عملی مشابه را برای صفحات LCD انجام دهد.

با استفاده از فناوری Pixel Eyes شرکت Japan Display، یک حسگر اثرانگشت خازنی واقعا می‌تواند در شیشه صفحه نمایش گنجانده شود. این فناوری به حدی پیشرفته است که با قرار دادن انگشت خود بر روی صفحه به اسکنر یکپارچه شده با شیشه امکان می‌دهد تا شیارهای مربوط به اثرانگشت شما را شناسایی کند. این فرآیند هنوز در مسیر توسعه قرار دارد و Japan Display امیدوار است تا نهایتا بتواند از این حسگر در صفحات انعطاف‌پذیر نیز استفاده نماید.

اگرچه فورا تصور استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند به ذهن متبادر می‌شود؛ اما Japan Display در وهله اول یک کارخانه تولید نمایشگر است و لذا در اندیشه استفاده از این تکنولوژی در وسایل‌نقلیه هوشمند، بانکداری و اپلیکیشن‌های مربوط به اینترنت اشیا است.

ابعاد این حسگر 8 میلی‌متر در 8 میلی‌متر بوده و این موضوع یکپارچه‌سازی سنسور در ضمن فرآیند تولید صفحات LCD را نسبتا تسهیل خواهد کرد. انتظار می‌رود که پیش از پایان ماه مارس سال 2019، فروش این حسگر به شرکت‌های تولیدکننده آغاز شود.

4 در مورد “رونمایی کمپانی Japan Display از اسکنر اثرانگشت در زیر نمایشگرهای LCD”

  1. من شنیدن ژاپن دیسپلى بهترین پانل هاى دنیا رو میزنه 
    اما با این وجود شرکت هایی مثل سونى سامى الجى و….. از این پانل ها در پرچمدارانشون استفاده نمیکنن چرا؟

    1. عزیز سونی استفاده میکنه..لطفا تحقیق کنید..کلا ژاپن دیسپلی هستند..سامسونگ و ال جی خودشون تولید کننده ی صفحه نمایشن..مگه مریضن برن از یه جا دیگه با قیمت بالاتر بخرن؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH