هر آنچه که تاکنون در رابطه با ال‌جی G7 می‌دانیم

اسمارت‌فون G6 یک ارتقای بزرگ نسبت بر هندست نسل قبلی خود به‌ شمار می‌رود. ال‌جی از طراحی وحشتناک ماژولار خلاص شد و یک بدنه جدید و زرق وبرق‌دار ساخته شده از شیشه و فلز و با حاشیه‌های باریک را انتخاب کرد.

اما هندست جانشین G6 ارایه‌دهنده چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است؟ در ادامه به بررسی شایعاتی می‌پردازیم که تاکنون در مورد گوشی ال‌جی G7 به گوش رسیده است.

ال‌جی G7: نام و زمان عرضه محصول

نام پرچم‌دار جدید ال‌جی، G7 نخواهد بود و این شرکت کره‌ای در حال کنار گذاشتن برند G از محصولات خود است.

برگزاری کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه، زودترین زمان ممکن برای معرفی این هندست خواهد بود.

جدیدترین شایعات نشان می‌دهند که احتمالا زمان عرضه G7 حداقل تا ماه آوریل به تعویق خواهد افتاد.

به نظر می‌رسد که G7 نام جانشین گوشی ال‌جی G6 نخواهد بود. بر اساس گزارشی از وب‌سایت Digital Daily، کمپانی ال‌جی در نیمه ابتدایی سال جاری و با هدف معرفی یک برند جدید برای پرچم‌داران خود، نام تجاری سری G را کنار خواهد گذاشت. این موضوع بدان معناست که پرچم‌دار آینده ال‌جی می‌تواند اولین دستگاهی باشد که با نام تجاری جدید وارد بازار می‌شود. ظاهرا این شرکت به جای تخصیص یک رقم در عنوان محصولات، برای آن‌ها یک “کد 2 رقمی” را در نظر گرفته است؛ اما دلیل این کار چیست؟ در پاسخ بایستی گفت: زیرا ال‌جی نمی‌خواهد مشتریان تصور کنند که هندست جدید در مقایسه با گوشی‌های گلکسی S9 و آی‌فون X قدیمی‌تر است. هیچ توضیح دقیقی درباره نام برند جدید وجود ندارد؛ لذا در ادامه نیز نام G7 را برای این اسمارت‌فون پرچم‌دار در نظر خواهیم گرفت.

کمپانی ال‌جی در روز 25 فوریه، 1 روز پیش از آغاز رویداد MWC می‌تواند از گوشی G7 رونمایی کند

ال‌جی G7 چه زمانی معرفی خواهد شد؟ هر 2 مدل گوشی‌های G6 و G5 طی کنفرانس مطبوعاتی، 1 روز پیش از آغاز رویداد MWC در سال‌های 2017 و 2016 میلادی معرفی شدند. اگر این داستان امسال نیز تکرار شود از گوشی ال‌جی G7 در روز 25 فوریه رونمایی خواهد شد.

اگرچه به گفته تارنمای latest report (به نقل از وب‌سایت The Investor) چنین اتفاقی روی نخواهد داد. ظاهرا جو سئونگ جین، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس دستور بازنگری در پرچم‌دار آینده این کمپانی را صادر کرده است. تصمیم در خصوص شروع مجدد فرآیند از ابتدا، بلافاصله پس از اختتامیه رویداد CES اتخاذ شد و ظاهرا دلیل آن ناتوانی کمپانی ال‌جی در یافتن یک پایگاه فروش قدرتمند برای دستگاه آینده خود بوده است.

این موضوع بدان معناست که زمان عرضه ال‌جی G7 می‌تواند حداقل تا ماه آوریل به تعویق بیفتد. گزارش همچنین ادعا می‌کند که زمان احتمالی عرضه این هندست در ایام تعطیلات ماهانه سال جدید که در بازه زمانی 15تا 21 فوریه قرار دارد، مشخص خواهد شد.

گزارش دیگری از وب‌سایت ET News نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند. این گزارش ادعا می‌کند که احتمالا از ال‌جی G7 در ماه مارس رونمایی خواهد شد که از نظر چرخه زمانی سالانه این اتفاق 1 ماه دیرتر از گوشی G6 رخ خواهد داد. یک مقام داخلی به این وب‌سایت گفته است که فروش این اسمارت‌فون می‌تواند از 1 ماه بعد و دقیقا از روز 20 آوریل آغاز شود.

به گزارش وب‌سایت Korea Herald، در عوض ال‌جی آمادگی دارد تا با مدل جدیدی از گوشی ال‌جی V30 در رویداد MWC حضور پیدا کند؛ هندستی که اکنون تنها با عنوان V30+α شناخته شده و مجهز به ویژگی‌های ارتقایافته در زمینه هوش مصنوعی است. اگرچه بعدها گزارش دیگری از وب‌سایت ET News خاطرنشان کرد که تصمیم سامسونگ مبنی بر رونمایی از گوشی گلکسی S9 در نمایشگاه بارسلونا باعث شده است تا ال‌جی معرفی پرچم‌دار جدید خود را به زمان دیگری موکول نماید.

به خاطر داشته باشید که هنوز هیچ چیزی تایید نشده است؛ لذا ممکن است شاهد اتفاقات متفاوتی باشیم.

سخنگوی شرکت ال‌جی در رابطه با G7 به وب‌سایت Android Central گفته است که “عرضه جانشین گوشی G6 در برنامه زمان‌بندی قرار دارد و نام رسمی آن نیز در زمان مناسب اعلام خواهد شد.”

ال‌جی G7: مشخصات و ویژگی‌ها

ال‌جی G7 می‌تواند با یک نمایشگر اولد 5.7 اینچی یا کمی بزرگ‌تر معرفی شود. احتمالا این هندست از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 یا نسخه جدیدتر آن یعنی اسنپ‌دراگون 845 استفاده خواهد کرد.

بر اساس شایعات مطرح شده این اسمارت‌فون مجهز به اسکنر عنبیه چشم خواهد بود.

شایعات چندانی پیرامون مشخصات گوشی G7 وجود ندارد. اما با توجه به مشخصات پرچم‌دار نسل قبلی تا حدودی می‌توان در این خصوص به گمانه‌زنی پرداخت.

از صفحه نمایش شروع می‌کنیم. محتمل‌ترین فرضیه این است که نمایشگر ال‌جی G7 همانند گوشی G6 ابعادی حدودا 5.7 اینچی خواهد داشت؛ البته این نمایشگر می‌تواند اندکی بزرگ‌تر باشد، اما احتمالا این افزایش اندازه چندان قابل‌توجه نخواهد بود. اندازه کمتر از 6 اینچ برای صفحه نمایش دستگاه امکان تمایز این اسمارت‌فون از گوشی V30 را فراهم می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که این نمایشگر از رزولوشن +QHD و نسبت ابعاد 18:9 استفاده نماید.

ال‌جی به‌جای استفاده از صفحات LCD می‌تواند به سوی بهره گیری از پنل‌های اولد حرکت کند. ال‌جی V30 دارای یک نمایشگر اولد است؛ لذا ممکن است شاهد حضور چنین نمایشگری در گوشی G7 نیز باشیم. صفحات اولد در مقایسه با پنل‌های LCD مزایای متعددی دارند که یکی از آن‌ها مصرف بهینه‌تر انرژی است. همچنین وجود این نمایشگرها برای پشتیبانی از ویژگی Daydream نیز ضروری خواهد بود.

اما در مورد تراشه مورد استفاده در این اسمارت‌فون چه اطلاعاتی وجود دارد؟ این هندست از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 یا نمونه اخیرا رونمایی شده اسنپ‌دراگون 845 بهره خواهد برد. کاملا مشخص است که اسنپ‌دراگون 845 گزینه مناسب‌تری خواهد بود؛ اما ممکن است ال‌جی قادر به تهیه آن برای پرچم‌دار آینده خود نباشد. سال گذشته گوشی G6 با تراشه قدیمی‌تر اسنپ‌دراگون 821 عرضه شد؛ چرا که ابتدا سامسونگ تراشه اسنپ‌دراگون 835 را به انحصار خود درآورده بود. در صورتی که G7 پیش از گوشی گلکسی S9 عرضه شود، امسال نیز ممکن است این داستان مجددا تکرار شود.

بر اساس شایعات، ال‌جی G7 علاوه بر سنسور اثرانگشت به همراه یک اسکنر عنبیه چشم عرضه خواهد شد. این یک ویژگی جدید نیست؛ زیرا پیش از این شاهد حضور آن در تعدادی از دستگاه‌های سامسونگ بوده‌ایم. اما این نخستین باری است که ال‌جی از این ویژگی در محصولات خود استفاده می‌کند.

این شایعه نخستین بار از طریق وب‌سایت LetsGoDigital و بر اساس پتنتی برای اسکنر عنبیه چشم مطرح شد. بر روی کاغذ به نظر می‌رسد که این اسکنر در مقایسه با نمونه به کار گرفته شده در دستگاه‌های سامسونگ، پیشرفته‌تر است. ظاهرا این اسکنر امکان مطابقت با تغییرات اندازه عنبیه چشم را دارد و بدین ترتیب در شرایط نوری مختلف عملکرد مناسب‌تری ارایه می‌نماید. همچنین بایستی در مقایسه با سایر نمونه‌ها ایمن‌تر باشد تا اطمینان حاصل شود که با یک عکس، فریب نخواهد خورد.

انتظار می‌رود که ال‌جی G7 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند و با هدف ارایه تجربه صوتی بهتر برای کاربران از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) بهره می‌گیرد. امیدواریم که هر 2 ویژگی در کلیه بازارهای مناطق مختلف جهان در دسترس باشند. قابلیت شارژ بی‌سیم در گوشی G6 منحصرا به ایالات‌متحده اختصاص یافته بود؛ در حالی‌که قابلیت Quad DAC تنها در کره‌جنوبی و چند کشور آسیایی دیگر در دسترس قرار داشت.

همچنین شایعاتی مبنی بر پشتیبانی G7 از شبکه مخابراتی نسل 5 (5G) مطرح شده است که در صورت پشتیبانی شبکه، امکان سرعت دانلود فوق‌العاده سریع را فراهم خواهد کرد. همچنین انتظار داریم که ال‌جی G7 با 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه با یک لنز استاندارد و یک لنز با میدان دید گسترده و گواهی حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به بازار عرضه شود. احتمالا این پرچم‌دار از حافظه داخلی با قابلیت افزایش، سیستم‌عامل اندروید اوریو و یک جک صوتی هدفون بهره خواهد برد.

ال‌جی G7: طراحی

هنوز تصاویری از گوشی ال‌جی G7 افشا نشده است. این اسمارت‌فون می‌تواند ظاهری مشابه با پرچم‌دار نسل قبلی خود داشته باشد.

انتظار اعمال اصلاحاتی در طراحی دستگاه وجود دارد.

تاکنون هیچ تصویری از G7 مشاهده نشده است؛ لذا واقعا هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون شکل ظاهری دستگاه در دست نیست. با این‌حال احتمالا G7 شبیه به هندست نسل قبلی خود خواهد بود. G6 یکی از جذاب‌ترین اسمارت‌فون‌های تولید شده توسط ال‌جی تا به امروز است؛ بنابراین اعمال تغییرات فراوان در این سبک طراحی برای ال‌جی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. این موضوع بدان معناست که G7 می‌تواند با یک طراحی تقریبا بدون حاشیه، یک اسکنر اثرانگشت در بخش پشتی دستگاه، قسمت پشتی شیشه‌ای و یک قاب فلزی عرضه شود. با این‌حال انتظار می‌رود اصلاحاتی جزئی در طراحی دستگاه اعمال شود. هنوز هیچ چیزی تایید نشده است؛ اما این پرچم‌دار می‌تواند حواشی باریک‌تری داشته باشد که با توجه به اندازه نمایشگر، ابعاد این هندست را جمع‌ و جورتر می‌کند. همچنین مایل به حذف لوگوی برند ال‌جی از بخش جلویی گوشی و اعمال تغییراتی جزئی در طراحی بخش پشتی دستگاه هستیم تا G7 نسبت به ال‌جی V30 متمایز باشد.

اسمارت‌فون‌های ال‌جی G6 و V30

البته ال‌جی با به کارگیری یک سبک طراحی جدید برای برند خود می‌تواند ما را سورپرایز کند. این کمپانی به آزمایش نمودن ایده‌های خود علاقه‌مند است؛ چنان‌چه این امر به وضوح در طراحی ماژولار گوشی G5 و نمایشگر دوم هندست V20 مشاهده شد. از آن‌جا که هیچ‌کدام از این 2 ایده با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه نشد؛ تصور می‌کنیم که ال‌جی در G7 بر اصول اولیه طراحی تمرکز پیدا خواهد کرد.

ال‌جی G7: قیمت‌گذاری

ال‌جی G7 می‌تواند گران‌قیمت‌تر از G6 باشد و احتمالا با قیمتی بیش از 700 دلار به فروش خواهد رفت.

در زمان عرضه G6 نسخه آنلاک شده این اسمارت‌فون با قیمت 700 دلار در فهرست وب‌سایت ال‌جی قرار گرفت. اما در دوره زمانی پیش‌سفارش این هندست، مشتریان می‌توانستند آن‌ را با قیمت پایین‌تر 600 دلار از فروشگاه B&H و سایر خرده‌فروشی‌ها تهیه نمایند. هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت دقیق G7 وجود ندارد؛ اما با اطمینان می‌توان گفت که این پرچم‌دار در مقایسه با گوشی نسل قبلی خود ارزان‌تر نخواهد بود. برچسب قیمتی در بازه 600 تا 650 دلار بهترین سناریو برای این هندست است. این موضوع به معنای وجود اختلاف قیمت قابل‌توجهی میان G7 با گوشی گلکسی S9 است. پرچم‌دار گلکسی S8 با قیمت 725 دلار عرضه شد و جانشین این گوشی بر اساس شایعات حتی قیمتی بالاتر خواهد داشت.

اما این احتمال وجود دارد که قیمت ال‌جی G7 از مرز 700 دلار نیز فراتر رود. طی سالیان اخیر شرکت سامسونگ قیمت پرچم‌داران خود را افزایش داده و اکنون کمپانی وان‌پلاس نیز از این رویه تبعیت کرده است. دنبال کردن چنین رویه‌ای از سوی ال‌جی می‌تواند بر میزان فروش G7 تاثیر منفی بگذارد.

موارد فوق شامل کلیه شایعات مطرح شده پیرامون پرچم‌دار ال‌جی G7 تا به امروز است. به نظر شما آیا محبوبیت این هندست در میان کاربران از گوشی ال‌جی G6 بیش‌تر خواهد بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH