فروش 29 میلیون دستگاه آی‌فون X توسط شرکت اپل در 3 ماهه چهارم سال 2017

شرکت اپل در 3 ماهه مربوط به ایام تعطیلات 29 میلیون دستگاه آی‌فون X را به فروش رساند. بر اساس گزارشی از موسسه تحلیل‌گر اطلاعات Canalys این میزان فروش، گوشی آی‌فون X را به عنوان پرفروش‌ترین مدل اسمارت‌فون در جهان طی دوره زمانی ماه اکتبر تا انتهای ماه دسامبر مطرح کرد؛ خبری خوب برای اپل و هندستی که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه گوشی آی‌فون وارد بازار شده است.

بن استنتون، تحلیل‌گر موسسه کانالیز اشاره می‌کند که با توجه به ارزش چشمگیر هندست گران‌قیمت اپل، کارایی آن پایین‌تر از سطح انتظارات حوزه صنعت بوده است. هفته گذشته مینگ چی‌کو، تحلیل‌گر وابسته به موسسه KGI Securities اظهار کرد که انتظار دارد شرکت اپل به دلیل فروش پایین گوشی آی‌فون X، تولید این هندست را در اواسط سال جاری متوقف نماید.

به عقیده موسسه کانالیز، سایر مدل‌های آی‌فون از قبیل اپل آی‌فون SE، آی‌فون 6s، آی‌فون 7 و آی‌فون 8 مجموعا به فروش بالایی طی 3 ماهه چهارم سال 2017 دست یافتند. مدل‌های قدیمی‌تر مانند آی‌فون 6s و آی‌فون 7 توسط افرادی خریداری شده‌اند که ظاهرا از ارزش هزینه پرداختی خود آگاه هستند. توآنا نگوین، تحلیل‌گر موسسه کانالیز گفته است که برای 3 ماهه چهارم، “اپل به دنبال بهترین عملکرد خود تا به امروز است و همه این‌ها به لطف تغییرات عظیمی است که اپل طی 3 ماهه سوم سال در مجموعه کاری خود اعمال نموده است.”

استنتون اشاره می‌کند که برچسب قیمتی 999 دلاری برای مدل 64 گیگابایتی آی‌فون X در کنار برنامه زمانی ناپیوسته برای عرضه این محصول از جمله دلایل فروش پایین‌تر از حد انتظار آی‌فون X طی 3 ماهه چهارم سال 2017 به شمار می‌آیند. همان‌طور که استنتون اشاره می‌کند، سریع‌ترین نرخ فروش گوشی‌های آی‌فون تا به امروز به آی‌فون X تعلق نخواهد داشت.

کارکرد گوشی آی‌فون X برای دستگاهی با قیمت 999 دلار آمریکا چشمگیر، اما کمی پایین‌تر از انتظارات حوزه صنعت است. شرکت اپل در اوایل ماه نوامبر با مشکلاتی در زمینه عرضه اسمارت‌فون خود دست به گریبان بود؛ اما در اواخر ماه نوامبر و طی ماه دسامبر به رشد بزرگی در زمینه تولید دست یافت. این موضوع به اپل کمک کرد که تا پایان دوره زمانی 3 ماهه میزان تولید خود را حتی به سطحی فراتر از میزان تقاضا در برخی بازارها ارتقا دهد.

یک مزیت عمده چنین مسئله‌ای برای اپل این است که مشتریان به صورت فزاینده‌ای در حال درک ارزش‌افزوده اسمارت‌فون‌های قدیمی خود هستند و این موضوع موجب ارایه برنامه‌های تجاری برای تعدیل قیمت بالای آی‌فون X شده است. اما برچسب قیمتی بالا و راهبرد اپل در عرضه ناپیوسته این هندست همچنان فروش آن‌ را تحت تاثیر قرار داده است و از این رو آی‌فون X سریع‌ترین آهنگ فروش گوشی‌های آی‌فون را به خود اختصاص نخواهد داد.

بن استنتون، تحلیل‌گر موسسه کانالیز

اپل در پی تحقق بهترین عملکرد خود تا به امروز است و همگی این‌ها به لطف تغییرات بزرگی است که اپل طی 3 ماهه سوم سال 2017 در کسب‌ و کار خود اعمال نموده است. این استراتژی با ارتقای آی‌فون در عرصه طراحی و تجربه کاربری، شاخص ریسک را برای اپل کاهش داده است. در حالی که فناوری‌های جدید از قبیل فیس آی‌دی و نمایشگر بدون حاشیه به توجیه برچسب قیمتی 999 دلاری این هندست کمک کرده و آن را در کورس رقابت با اسمارت‌فون‌های شرکت‌های سامسونگ، هواوی و گوگل قرار می‌دهد؛ اما بهره‌مندی از یک سبد خرید بزرگ‌تر به اپل امکان می‌دهد تا به اهداف کلی فروش خود دست پیدا کند و با یک حاشیه امنیت بالا پیشتازی خود در بازار گوشی‌های هوشمند را حفظ نماید.

توآنا نگوین، تحلیل‌گر موسسه کانالیز

انتظار می‌رود که اپل در روز اول فوریه درآمد و عملکرد مالی اولین 3 ماهه خود را گزارش دهد. در آن تاریخ بایستی بدانیم که این کمپانی چه تعداد گوشی آی‌فون را طی تقویم زمانی 3 ماهه چهارم سال فروخته است. تا زمان انتشار گزارش درآمد از سوی اپل، مشخص نیست که آیا این شرکت اطلاعات فروش آی‌فون X را به صورت مجزا اعلام خواهد کرد یا خیر. لذا بایستی تا آن زمان منتظر بمانیم.

3 در مورد “فروش 29 میلیون دستگاه آی‌فون X توسط شرکت اپل در 3 ماهه چهارم سال 2017”

  1. کسی هست واقعا که خبر عرضه ۲۹ میلیون آیفون 10 در فصل چهارم ۲۰۱۷ براش اهمیتی داشته باشه؟؟؟اصلا به ایفون هیچکس اهمیت نمیده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH