سیستم‌عامل کروم بر روی یک تبلت ساخت شرکت ایسر اجرا شد

سیستم‌عامل کروم شرکت گوگل با موفقیت‌هایش توانسته بازار بزرگی را به خود اختصاص دهد که در مرتبه اول شامل حوزه آموزش خواهد شد. اکنون Chrome OS به عنوان سیستم‌عاملی منحصربه فرد رسما از پشتیبانی روبه رشد اپلیکیشن‌های اندرویدی برخوردار بوده و با حرکت به سوی یک پلتفرم جدید الهام گرفته شده از اندروید و به‌روزرسانی رابط کاربری لمسی و کاربرپسند، در حال گسترش سیطره خود بر تبلت‌ها نیز هست.

آلستر پین یکی از شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه آموزشی BETT در شهر لندن پست کوتاهی را به صورت آنلاین منتشر کرد که در آن عکس جذاب و جدیدی از یک تبلت رونمایی نشده ایسر با سیستم‌عامل Chrome OS به نمایش گذاشته شده است. اندکی بعد پست توئیتری وی احتمالا به دلیل درخواست شرکت ایسر حذف شد؛ اما متن اصلی آن بازیابی شده است:

با شمردن اعداد 1، 2، 3 ببینید که چه محصولی در آینده برای شما اراdه می‌شود… دستگاهی که هنوز رسما عرضه نشده؛ اما یک تبلت با سیستم‌عامل کروم است.

به نظر کاملا واضح است که آلستر به نکاتی مرتبط با اهداف عرضه این تبلت اشاره کرده است. این‌که احتمالا تبلت جدید ایسر در نخستین گام برای تعداد زیادی از کلاس‌های درسی عرضه خواهد شد. این موضوع حس خوبی را القا می‌کند. تاکنون شرکت گوگل با وجود کلیه متدهای ضروری برای بهره‌وری تولید، تمام تلاش خود در حوزه سیستم‌عامل کروم را بر دستگاه‌های ارزان‌قیمت با ساختار لپ‌تاپی متمرکز کرده بود. این در حالیست که گزینه‌های دیگری نیز در گذشته وجود داشته‌اند؛ اما اکنون Chrome OS بیش از هر زمان دیگری به اندروید نزدیک شده و ظاهرا زمان مناسب جهت توسعه رسمی آن به تبلت‌ها نیز فرا رسیده است.

علاوه بر وجوه تکاملی برخی قابلیت‌ها، یک تبلت به صورت بالقوه روشی عالی برای کاهش بیش‌ازپیش هزینه تجهیزات آموزشی به شمار می‌رود. حواشی عریض تبلت ایسر نمایش داده شده در عکس و همچنین انعکاس‌پذیری بالای نمایشگر آن که احتمالا از نوع LCDهای رده پایین است، این فرضیه را به اثبات می‌رساند. چنین اقدامی با محتوا و سطح استفاده کاربران نیز تناسب دارد. افراد جوان‌تر در برنامه درسی خود بر قابلیت‌های چندرسانه‌ای و تجربه تعاملی آسان‌تر تمرکز بیش‌تری دارند؛ در حالی‌که عدم وجود یک صفحه‌کلید جهت انجام امور نگارشی موضوع چندان آزاردهنده‌ای نخواهد بود.

هنوز کمپانی ایسر هیچ بیانیه رسمی در خصوص این تبلت منتشر نکرده است. لذا هیچ‌گونه مشخصاتی فراتر از مشاهدات استخراج شده از تصویر وجود ندارد. بر این اساس به نظر می‌رسد که این دستگاه مجهز به نمایشگر تقریبا بزرگی با نسبت ابعاد 4:3 و حداقل 1 دوربین سلفی است و کلیدهای ناوبری لمسی خازنی نیز در آن مشاهده نمی‌شود.

4 در مورد “سیستم‌عامل کروم بر روی یک تبلت ساخت شرکت ایسر اجرا شد”

  1. اصلی ترین ایراد این سیستم وابستگی فوقالعادش به اینترنت پر سرعته به شکلی که در اکثر مناطق کره زمین(از نظر وسعت) به علت سرعت پایین اینترنت استفاده به سختی انجام میشه
    و اگر خدای نکرده اینترنت قطع بشه 
    دیگه لپ تاپ تون با چراغ قوه هیچ تفاوتی نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH