UFS

استاندارد جدید UFS 3.0 با دو برابر سرعت کنونی معرفی شد

حافظه گوشی فاکتوری است که اغلب در کارایی و عملکرد آن نادیده گرفته می‌شود، اما اکنون شرکت JEDEC، درمانی برای مشکل کندی سرعت ارایه کرده است، آنها بعد از آنکه در فروردین ماه 96 وعده دوبرابر کردن سرعت در رم‌های نسل بعد، موسوم به DDR5 تا سال آینده را رسانه‌ای کردند، اکنون استاندارد جدید UFS 3.0 را برای کارت‌های حافظه معرفی نموده‌اند. این استاندارد نوید دوبرابر شدن پهنای باند و در کنار آن کاهش استفاده از نیرو برای بوت شدن را می‌دهد.

فقط یک لاین به تنهایی قادر است تا با سرعت 11.6 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را جابه‌جا نماید، یعنی دو برابر آن‌چیزی که استاندارد UFS 2.1، توانایی مدیریت و انتقالش را داشت. برای سرعت‌های بیشتر نیز تنها به دو لاین نیاز خواهد بود و شما می‌توانید از آن برای انتقال تا سرعت 23.2 گیگابایت بر ثانیه بهره بگیرید.

 

UFS card standard

 

این نسل جدید از استاندارد همچنین تنها با 2.6 ولت فعالیت می‌کند در حالی که در نسل‌های قبلی به نیرویی بین 2.7 تا 3.6 ولت انرژی نیاز بود. به علاوه شرکت JEDEC برای جذب بازار خودرو و حضور قدرتمند‌تر در این حوزه از دامنه دمایی گسترده‌تری پشتیبانی می‌کند (رنج دمایی منهای چهل درجه سانتیگراد تا مثبت 105 درجه سانتیگراد).

همچنین عملیات بازخوانی و ثبت خطا نیز برای بهبود اطمینان از صحت داده‌ها، افزوده شده است. شرکت JEDEC، با تغییرات جزئی، کارت استاندارد UFS را نیز بهبود داده است، هر چند که ما هنوز اثری از کارت UFS را در بازار مشاهده نمی‌کنیم (و حتی این تغییرات جزئی نیز راهگشا نخواهد بود).

برای آشنایی بیشتر با این کارت‌های حافظه جدید که با نام UFS مشهور شده‌اند می‌توانید به مقاله آشنایی با حافظه‌های UFS که سال گذشته در آی‌تی‌رسان منتشر کردیم مراجعه نمایید.

3 در مورد “استاندارد جدید UFS 3.0 با دو برابر سرعت کنونی معرفی شد”

  1. دیگه با این رم های که میزنن با این سرعت عالی حافظه داخلی گوشی ها دیگه بی معنی میشه ایفون هم باید رم خور کنه گوشی هاشو برای رقابت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH