گزارش مالی کمپانی نوکیا اعلام شد؛ اوضاع بر وفق مراد کمپانی فنلاندی!

به‌تازگی نتایج گزارش اقتصادی کمپانی نوکیا در بازه زمانی سه ماهه چهارم سال 2017 منتشر گشته و آن‌طور که مشخص است عملکرد مالی این شرکت در مدت زمان مورد بحث فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و در حقیقت نوکیا توانسته مقدار 1,2 میلیارد دلار سود عملیاتی در سه ماهه پایانی سال گذشته کسب نماید که این مقدار بیشتر از 1,1 میلیارد دلار سود پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران است.

باید عنوان کرد که این افزایش 9 درصدی سود عملیاتی در مقایسه با مقدار مورد انتظار، به دلیل یک توافق‌نامه چند ساله بین کمپانی فنلاندی و دیگر غول دنیای مخابرات یعنی هواوی، برای حق استفاده از چند اختراع صورت گرفته که موجب شده تا مبلغ 260,4 میلیون دلار به درآمد شرکت نوکیا اضافه گردد.

جدا از این نتیجه مناسب، کسب و کار شبکه و ارتباطات کمپانی نوکیا کاهش سرسام‌آور 25 درصدی (از رقم 1,064 میلیارد دلار به مقدار 802,28 میلیون دلار) را به‌طور سالانه تجربه می‌کند. راجیف سوری (Rajeev Suri)، مدیر عامل این شرکت در این‌باره می‌گوید که انتظار دارد سود بدست آمده در این بخش در سال 2018 نیز هم‌چنان روند نزولی خود را حفظ نماید، مگر این‌که اپراتورهای موجود در آمریکای شمالی به صرف هزینه در زمینه ارتباطات تصمیم بگیرند.

گزارش مالی کمپانی نوکیا

حتی این روند کاهش درآمد نوکیا می‌تواند سریع‌تر از میزان اعلام شده نیز اتفاق بیفتد، چراکه این سازنده در سال 2016 از خرید یکی از بزر‌گ‌ترین کمپانی‌های حاضر در بخش شبکه به نام آلکاتل لوسنت، با قیمت 16.6 میلیارد دلار خودداری نمود. در واقع علت نزول درآمد کمپانی نوکیا را می‌توان به پایان رسیدن چرخه حیات شبکه ارتباطی 4G دانست که با این وجود، هنوز اپراتورها برای ارایه خدمات و تجهیزات شبکه 5G پاپیش نگذاشته‌اند.

همچنین باید گفت که رقبایی چون هواوی و سونی اریکسون نیز از پیامدهای این موضوع در امان نخواهند بود و به‌زودی در گزارش‌های مالی آنها نشانه‌های کاهش درآمد برای پنجمین سال متوالی را مشاهده خواهیم نمود. البته با تمام این گفته‌ها، آینده برای کمپانی فنلاندی بسیار درخشان به‌نظر می‌رسد چراکه به‌زودی اپراتورهای مخابراتی برای تامین تجهیزات شبکه 5G پیش‌قدم خواهند شد. راجیف سوری در یک کنفرانس تلفنی بیان کرد که تا سال 2020، سود عملیاتی نوکیا با حاشیه امنیت 12 درصدی افزایش می‌یابد، وی همچنین افزود که:

ما انتظار داریم که در سال 2019 و 2020، وضعیت بازار به شکل قابل ملاحظه‌ای به‌خاطر توسعه شبکه ارتباطی 5G بهبود یابد.

در آخر باید خاطر نشان کرد که پیش‌بینی می‌شود درآمد این کمپانی نام‌آشنای دنیای تکنولوژی به‌خاطر قراردادهای حق استفاده از پتنت (امضا شده در سال 2017) با شرکت‌هایی چون شیائومی و اپل بیشتر گردد.

5 در مورد “گزارش مالی کمپانی نوکیا اعلام شد؛ اوضاع بر وفق مراد کمپانی فنلاندی!”

  1. کُهنه سرباز دوباره باز میگردد به میدان جنگ و رقابت گوشی های هوشمند،چه خاطرات خوبی از نوکیا داشتیم یادش بخیر با ۱۱۰۰ که به یازده چراغ و یازده پُتک هم معروف بود گردو و بادام می شکستیم به عنوان چکش و آخ هم نمی گُفت!

  2. نوکیا شیر خفته بیشه از خواب بیدار می شود و با نعره خود لرزه براندام شرکتهای رقیب خواهد انداخت و دوباره جایگاه قبلی خود را که مقام اول فروش گوشی در جهان بود را به دست می آورد،اونهایی که میگن نه///این خط این نشان! منتظر گوشی نوکیا ۱۰ هستیم با وعده دوربین مافوق تصور مانند مدل ۸۰۸ یا ۱۰۲۰ سابق که محققان و دانشمندان به عنوان میکروسکوپ در آزمایشگاهها و لابراتوارها از این دوربین ساخت شرکت کارل زایس استفاده می کردند،خوش آمدی نوکیا با خاطرات خوشی که در بین مردم جهان داری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH