بررسی بازی score! hero

بررسی بازی score! hero: فوتبال در سبکی متفاوت!

زمانی که کنسول بازی سونی یعنی پلی‌استیشن ۲ با گرافیکی بسیار بهتر نسبت به نسل قبل خود وارد بازار شد؛ بازی pes و فیفا در آن بسیار محبوب بودند، از آن زمان تا به امروز عاشق سینه چاک فوتبال در کنسول‌های سونی و کامپیوتر بودم یک بازی هیجانی که مهارت و سرعت در آن حرف اول را می‌زند اما امروز با یک سبک کاملا متفاوت از فوتبال روبه‌رو می‌شویم، باید اعتراف کنم که بازی اندرویدی score! hero بسیار غافلگیرم کرد.

score! hero یک بازی جذاب و فوق‌العاده است که نظیر آن را تا به امروز ندیده بودم؛ شما در این بازی باید صحنه‌های یک گل‌زنی حرفه‌ای را طراحی کنید که با وجود یک سبک متفاوت، فوتبال هنوز در آن وجود دارد. در بررسی این بازی نکته‌ای که بسیار برایم جالب بود عدم هم‌خوانی حجم بازی با گرافیک آن بود، آخرین نسخه از بازی حدود ۹۸ مگابایت حجم داشت اما گرافیک و گیم‌پلی فوق العاده بازی اصلا نمی‌توانست این حجم کم را توجیه کند این در شرایطی است که بازی‌هایی با حجم بسیار بالا را در یک صفحه نمایش QHD تجربه کرده‌ام. باید بگویم سازنده بازی کارش عالی بوده.

اما گیم‌پلی‌ بازی واقعا جذاب است؛ در ابتدا که وارد بازی می‌شوید باید مراحل آموزشی را طی کنید، باید یاد بگیرید چگونه پاس دهید و گل بزنید تمام اینها با کشیدن انگشت از مسیر توپ تا مقصد، انجام می‌شود، البته برای هر بار تصمیم به پاس یا شوت یا سانتر در بازی شما وقت برای فکر کردن دارید زیرا در لحظه‌ای که قصد دارید توپ را به مقصدی برسانید بازی برایتان متوقف شده که در این‌ لحظه شما تصمیم گیرنده هستید اما در اصل شما با اینکار مشغول طراحی یک حمله هستید.

محیط خانه در این بازی به هیج وجه شبیه یک بازی فوتبال نیست زیرا بیشتر شبیه به بازی‌هایی همچون Angry birds blast و Angry birds pop و بازی‌هایی در این سبک است. صادقانه بگویم طراحی محیط‌ خانه آن را دوست نداشتم زیرا تداعی یک بازی فوتبال را برایم نداشت. موزیک‌هایی که در رابط کاربری و در هنگام بازی برایم پخش می‌شد سبکی هیجانی داشتند اما این بازی اصلا سرعت عمل نمی‌خواهد زیرا شما برای هر تصمیم وقت کافی دارید و سبک بازی اصلا هیجانی نیست؛ این ناهماهنگی در موزیک و گیم‌پلی برایم عجیب بود. شایدم سازندگان بازی متوجه شده‌اند که این سبک، هیجانی برای کاربر ندارد و قصد داشتند این فقدان را با قرار دادن چند موزیک جبران کنند که به شخصه احساس می‌کنم کار حرفه‌ای و جذابی نیست.

وقتی بازی را نصب کردم اخم بین ابروهایم نمی‌خواست گره خودش را باز کند زیرا احساس می‌کردم وقت خود را هدر داده‌ام اما پس از دیدن یک گرافیک عالی و گیم‌پلی جذاب واقعا دلم نمی‌خواست دست از بازی بردارم؛ احساس می‌کردم این بازی از آن دسته از بازی‌هایی است که به‌شدت اعتیاد آور بوده و تا شارژ گوشی را تمام نکند دست از سر آدم بر‌ نمی‌دارد. اما همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت که پس از چند بار اشتباه در پاس‌کاری و از دست دادن موقعیت سروکله‌ی پیغام تایم برای انجام مجدد بازی پیدا شد، اینجا بود که دیگر نتوانستم دل خوشی از بازی داشته باشم زیرا پس از چند اشتباه در پاس‌کاری و لو دادن توپ، باید مدت زمانی که برایم تعیین می‌شد صبر می‌کردم. مدتی را به همین منوال سر کردم اما متوجه شدم که بازی در هر بار دارد تایم را بیشتر می‌کند. چون گیم‌پلی این بازی را دوست داشتم، به دنبال یک راه حل برای این موضوع گشتم و سعی کردم با تغییر زمان گوشی این تایم را حذف کنم اما هر کاری کردم score! hero گول نخورد! در اینجا بود که من هم تنفرم از بازی شروع شد.

اما راهی که قانونی بود، خرید یک اکانت برای بازی بود تا بدون وقفه مراحل را بازی کنم ولی شرایط اجازه خرید را نمی‌داد و توانستم خودم را قانع کنم که بالاخره سازندگان هم باید سیاستی را برای کسب درآمد در پیش بگیرند!

در نهایت بازی را حذف کردم و score! hero بیشتر از سه روز مهمان گوشی من نبود اما با تمام کش و قوس‌هایی که با score! hero داشتم، برایم تجربه‌ای جالب بود و گاهی به سازنده آن آفرین می‌گفتم و گاهی سعی می‌کردم کلماتی را نثار آن کنم اما فرهنگ جلویم را می‌گرفت! با تمام این اوصاف تجربه این بازی را به هر گیمر و کاربر اندروید پیشنهاد می‌کنم.

1 در مورد “بررسی بازی score! hero: فوتبال در سبکی متفاوت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH