بررسی آنر 7 ایکس: میان رده مستحکم!

بررسی آنر 7 ایکس هواوی؛ یک گوشی به‌روز و قدرتمند با قیمت مناسب از آنر که آمده تا دنیای میان‌رده‌ها را متحول کند.

چند سال پیش هواوی، برند آنر را به ثبت رساند تا شاخه جدیدی از گوشی‌هایش را به دنیا بشناساند. این برند با تمرکز بر ارایه قابلیت‌های مختص پرچمداران و گوشی‌های بالارده در قالب یک تلفن هوشمند ارزان قیمت شروع به‌کار کرد. البته فروش آنر به‌صورت آنلاین بوده و در شعارهای تبلیغاتی آن نیز تاکید زیادی بر روی جوانان شده است. ظاهرا هواوی با ثبت این برند می‌خواسته به‌صورت آنلاین، جوانان را در سرزمین ارزان‌فروشان مورد هدف قرار دهد.

حالا آنر در سایر کشورهای دنیا نیز برندی شناخته شده است. در کشور ما گوشی‌های این برند بیش از همه با نام هواوی عجین شده‌اند و کمتر کسی آن‌ها را از هواوی جدا می‌داند. یکی از جدیدترین تولیدات این رده از محصولات چینی، آنر 7 ایکس بوده که مدتی می‌شود قدوم مبارکش را در دفتر آی‌تی‌رسان گذاشته است. اگر می‌خواهید که با حال و هوای این گوشی بیشتر آشنا شوید، با ما و بررسی آنر 7 ایکس همراه باشید…


طراحی و کیفیت ساخت

در آنر 7 ایکس برخلاف اکثر گوشی‌های امروزی خبری از شیشه نیست و در طراحی آن به‌صورت کامل از فلز (آلومینیوم) بهره گرفته شده است. فلز به‌کار رفته به صورت یک تکه بوده و فریم کناری با قاب پشتی کاملا یک‌پارچه به‌نظر می‌رسد که کمک شایانی به خوش دستی این گوشی دیلاق (به‌ دلیل استفاده از نسبت 18:9 نمایشگر) کرده است.

در حدود 77 درصد از نمای روبه‌روی آنر 7 ایکس عزیز با نمایشگر پوشیده شده و اطراف آن حاشیه‌های کمی را شاهد هستیم. در زیر نمایشگر تنها لوگوی آنر دیده می‌شود و بالای آن نیز دوربین سلفی گوشی و سنسورهای همیشه همراهش جا خوش کرده‌اند.

اگر گوشی را به پشت برگردانید، نخستین موردی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، دوربین‌های دوگانه، مشکی و بیرون زده از بدنه دستگاه است. با توجه به ضخامت 7.6 میلی‌متری و سابقه تولید محصولاتی با طراحی بهتر، انتظار داشتیم که حداقل شاهد بیرون زدگی کمی باشیم اما دوربین آنر 7 ایکس همچون چشمانی از حدقه بیرون زده به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین هنگام سقوط احتمالی از ارتفاع بیش از هرچیز می‌بایست نگران دوربین باشید.

در سمت چپ دوربین‌های گوشی، فلاش LED به چشم می‌خورد. با توجه به فلزی بودن دستگاه، آنر از دو نوار آنتن در بالا و پایین محصول خودش بهره گرفته که اتفاقا پکیج دوربین گوشی بر روی نوار بالایی سکنی گزیده است. بالاتر از مرکز بخش پشتی، سنسور اثر انگشت گردمانندی را می‌بینیم که کمی هم در بدنه فرو رفته تا دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشید.

اگر کمی پایین‌تر بیایید با برند آنر و برخی توصیه‌ها جهت استفاده صحیح از گوشی رو‌به‌رو می‌شوید که شاید یک‌بار هم در طول استفاده بلندمدت از گوشی آن‌را به‌صورت کامل نخوانید! با اینکه آنر 7 ایکس به‌خوبی نشان می‌دهد که یک چینی تمام عیار است اما برای اطمینان در زیر همین توصیه‌های خردمندانه عبارت آشنای Made in China را خواهید دید.

در سمت راست آنر 7 ایکس کلید پاور و کلید یکپارچه کنترل صدا قرار گرفته و در سمت چپ تنها پورت سیم‌کارت و کارت حافظه دیده می‌شود که برای دسترسی به آن باید از سوزن استفاده کنید. بالای گوشی میکروفون ثانویه به چشم خورده و در بخش زیرین پورت جنجالی microUSB، جک استاندارد صدا و تک اسپیکر این گوشی پرافتخار قرار گرفته تا سوال‌های جالبی در ذهن‌مان شکل گیرد. چرا میکرو؟ مگر این گوشی در سال 2017 تولید نشده‌ است؟!

با همه این‌ها نمی‌توان از کیفیت ساخت بالای گوشی ایراد گرفت. در همان برخورد نخست حس یک کالای لوکس به شما منتقل خواهد شد. آنر 7 ایکس با وزن 165 گرمی و گوشه‌های گرد خیلی راحت در دست می‌نشیند و خبری از سر خوردن و یا جذب چربی انگشتان بر روی آن نیست؛ اما به واسطه نسبت صفحه‌نمایش دسترسی چندان راحتی به بخش‌های بالایی صفحه ندارید و رسما برای استفاده مطلوب می‌بایست از هر دو دست خود کمک بگیرید.


نمایشگر

آنر 7 ایکس از یک نمایشگر 5.93 اینچی با نسبت تصویر 18:9 بهره برده و در برابر سایر هم‌رده‌های خودش متفاوت‌تر به‌نظر می‌رسد. آنر در ساخت این مدل از فناوری IPS LCD بهره گرفته است. نمایشگر گوشی رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل را داشته و در هر اینچ آن بیش از 400 پیکسل جای گرفته که میزان معقولی برای گوشی‌های این رده به‌شمار می‌رود.

نمایشگر رنگ‌ها را نسبتا خوب و گرم نشان می‌دهد و در نگاه از زوایا اگر رنگ پریدگی جزئی در برخی صحنه‌ها را فاکتور بگیریم، مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد. در کل در برابر محصولات هم‌رده این گوشی در رتبه خوبی قرار می‌گیرد.

حداکثر روشنایی صفحه میزان قابل توجهی است و هنگام کار کردن با آن و بیرون از خانه، در زیر نور آفتاب مشکلی نخواهید داشت. میزان حداقلی نور صفحه نیز مناسب بوده و می‌توانید بدون مشکل در مکان‌های تاریک مشغول کار با آنر 7 ایکس شوید.

در بخش تنظیمات قادر هستید نور آبی را فیلتر کنید تا آسیب کمتری به چشمان‌تان وارد شود؛ همچنین امکان تغییر میزان سردی و گرمی رنگ‌ها نیز در نظر گرفته شده تا حجت بر گوشی تمام شود!

میزان حساسیت تاچ صفحه در حد مطلوبی است و اگر دستان مرطوبی نداشته باشید، بدون هیچ مشکلی به فرامین شما پاسخ خواهد داد.


سخت‌افزار

هواوی معمولا از چیپ‌های اختصاصی به‌عنوان مغز متفکر اسمارت‌فون‌هایش بهره می‌گیرد و این بار نیز تصمیم گرفته تا از چیپ ۶۴ بیتی Kirin 659 استفاده کند. چیپستی اختصاصی که شامل ۸ هسته پردازشی ناقابل می‌شود. این هسته‌ها همگی از نوع Cortex-A53 هستند؛ با این تفاوت که چهارتای آن‌ها با فرکانس ۱.۷ و چهارتای دیگر با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

Kirin 659 که با فناوری ۱۶ نانومتری ساخته شده، تا ۶۰ درصد پردازش‌های بهتری نسبت به Kirin 620 داشته و از لحاظ گرافیکی نیز می‌توانید تا دوبرابر چیپ اشاره شده بر رویش حساب کنید. به طور کلی نیز این چیپست ۷۰ درصد کارایی بهتری خواهد داشت.

وظیفه پردازش‌های گرافیکی به‌عهده Mali-T830 قرار گرفته که با دو هسته می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. به این مجموعه قدرتمند ۴ گیگابایت (در برخی نسخه‌های خاص، آنر 7 ایکس با رم 3 گیگابایتی عرضه می‌شود) رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را هم اضافه کنید.

به‌طور کلی و برای مقایسه می‌توان این چیپ را در حد و اندازه‌های اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام دانست. برای آنکه عیار نقش اول قصه امروزمان را بسنجیم، تصمیم گرفتیم تا آن‌ را وارد آزمایشگاه خودمان بکنیم و قدرتش را به چالش بکشیم.

در مرحله نخست از بنچمارک خوب و محبوب AnTuTu استفاده کردیم. در آزمون بعدی هم از GeekBench 4 بهره گرفتیم تا قدرت پردازنده را در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بسنجیم.

هنگام انجام فعالیت‌های روزمره مشکل خاصی با آنر عزیز نخواهید داشت و همه چیز خیلی خوب و روان اجرا می‌شود. آنر 7 ایکس یک گوشی رویایی برای گیمرها نیست اما در حد و اندازه‌های خودش می‌تواند بازی‌های گرافیکی را نسبتا خوب و بدون لگ به اجرا درآورد. با این حال به واسطه فلزی بودن بدنه هنگام انجام فعالیت‌های سنگین کمی افزایش دما را در بخش پشتی حس خواهید کرد که البته موجب آزار نخواهد شد.


دوربین

استفاده از دوربین دوگانه این روزها به ترند بازار تبدیل شده و اکثر کمپانی‌های سازنده موبایل به آن روی آورده‌اند. هواوی در این زمینه شاید از سایرین با تجربه‌تر باشد چرا که چند سالی‌ست به جمع دوگانه‌ها پیوسته و خودنمایی می‌کند.

آنر 7 ایکس یک گوشی پرچمدار نیست اما بازهم به دو دوربین در بخش پشتی مجهز شده؛ یکی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 که وظیفه ثبت تصاویر اصلی را برعهده دارد و دیگری یک نمونه 2 مگاپیکسلی که به ثبت جزئیات بهتر در محیط‌های کم‌نور و عمق دادن به تصاویر به‌خصوص در حالت پرتره کمک می‌کند. در واقع دوربین دوم در این گوشی برخلاف سایر محصولات بازار، کارایی چندان بالایی ندارد و نمی‌توان از آن به‌صورت جداگانه بهره گرفت؛ شبیه به چیزی که پیش‌تر در میت 10 لایت دیده بودیم!

اگر پیش‌تر با گوشی‌های هواوی کار کرده‌اید، اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد و همه چیز شبیه به قبل است. با سوایپ به دو طرف می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و یا از حالت‌های مختلف عکاسی نظیر مود پرتره، عکاسی پرو، افزودن فیلترهای خاص و… بهره بگیرید. نکته جالب در بخش تنظیمات به انتخاب نسبت تصویر و میزان رزولوشن باز می‌گردد، جایی‌که برای ثبت تصاویر با نسبت محبوب 16 به 9 هیچ گزینه‌ای پیش روی شما قرار نمی‌گیرد! یعنی نمی‌توانید بدین شکل عکاسی کنید. برای ثبت تصاویر 18 به 9 (زمانی‌که کل فضای نمایشگر به دوربین اختصاصی می‌یابد) نیز می‌بایست قید چند مگاپیکسل ناقابل را بزنید و تصاویری 11 مگاپیکسلی بگیرید!

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی در نوع خود قابل قبول بوده و کیفیت بالایی را ارایه می‌دهد. در بیرون از اتاق و مکان‌هایی که نور کافی وجود دارد، رنگ‌ها طبیعی و به‌دور از اغراق ثبت می‌شوند. با اینکه آنر 7 ایکس از یک فلاش LED بهره می‌برد اما میزان نویز در محیط‌های کم‌نور بیشتر خواهد شد که با توجه به سایز لنز و گشودگی دیافراگم خیلی هم عجیب نیست. بد نیست اشاره کنیم که محل قرار گیری فلاش کمی عجیب است و هنگام عکاسی می‌بایست با دقت بیشتری عمل کنید تا دست‌تان مانع از تابش نور نشود!

برای عکاسی پرتره می‌توانید تا حد زیادی بر روی آنر 7 ایکس حساب کنید. افکت بوکه به‌خوبی اعمال شده و قادر هستید همزمان از حالت Beauty نیز بهره بگیرید تا تصویر زیباتری را به ثبت برسانید. البته همچون سایر گوشی‌های بازار، این مدل هم در تشخیص میان سوژه و بک‌گراند گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود و مرز مشخصی را در تصویر نخواهید دید!

آنر 7 ایکس به واسطه چیپست متوسطش نمی‌تواند به‌صورت 4K فیلم‌برداری کند. با این حال امکان فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم برثانیه مهیاست. این گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال بی‌بهره است و خیلی نمی‌توانید بر روی تصاویر بدون لرزش حساب کنید. در واقع علی‌رغم کیفیت نسبتا خوب فیلم، در صورتی که دست‌تان بلرزد و یا در حال حرکت باشید، فیلم ضبط شده نظر شما را چندان به خوش جلب نخواهد کرد.

دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این گوشی پرافتخار یک نمونه 8 مگاپیکسلی فاقد فلاش است. تصاویر گرفته شده با این دوربین در حد و اندازه‌های نام آنر هست و می‌توان بر روی کیفیت خوب‌شان حساب کرد. رنگ‌ها تا حدی طبیعی ثبت شده و جزئیات خوبی هم در تصویر شاهد هستیم. هواوی چند حالت خاص نیز برای عکاسی سلفی در نظر گرفته که از میان‌ آن‌ها می‌توان به Beauty، استفاده از افکت و ثبت عکس سلفی به‌صورت پانورما اشاره داشت.

50% Beauty

رابط کاربری

آنر 7 ایکس با سیستم عامل اندروید نوقا راهی بازار شده است. مطابق معمول سازندگان اندرویدی، این کمپانی نیز از رابط شخصی‌سازی شده خود با نام EMUI 5.1 برای گوشی جدیدش بهره گرفته است.

شکل آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته و منوی دو مرحله‌ای نوتیفیکیشن‌ها نیز شباهت زیادی به اندروید دارد. در این قسمت تقریبا میانبر تمام تنظیمات گوشی در اختیار شماست و ترکیب رنگ مشکی با آبی هم زیبایی آن را دو چندان کرده است. افکت‌های استفاده شده در رابطه کاربری نیز جالب بوده و از سرعت مناسبی برخوردارند.

در این رابط برخی ویژگی‌های کاربردی هم دیده می‌شود؛ به‌عنوان مثال می‌توانید با دوبار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، قفل گوشی را باز کنید و یا در صورت حضور در لاک اسکرین با این‌کار صفحه را قفل نمایید.

یکی از ویژگی‌های خاص رابط کاربری گوشی جدید هواوی App Twin نام دارد. توسط این قابلیت می‌توانید از یک اپلیکیشن، دو نسخه داشته باشید! به‌عنوان مثال می‌توانید از دو تلگرام با دو شماره متفاوت در گوشی خود استفاده کنید که در نوع خود جالب است.

اگر در لاک اسکرین انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید، با یک منوی کوچک روبه‌رو می‌شوید و بدون آنکه نیازی به باز کردن قفل دستگاه باشد، می‌توانید از ماشین حساب و یا تایمر استفاده کنید، وارد رکوردر شوید و صدایی را ضبط کنید، از چراغ قوه بهره بگیرید و یا اینکه توسط دوربین یک QR Code را اسکن کنید.

هواوی برای آن‌هایی که با سایز بزرگ دستگاه مشکل دارند نیز چاره‌ای اندیشیده است. شما اگر بر روی ۳ دکمه اصلی (بازگشت، خانه و مالتی تسکینگ) رابط کاربری به سمت راست سوایپ کنید، صفحه تا حد نرمالی کوچک می‌شود و در این حالت حتی اگر دستان خیلی کوچکی نیز داشته باشید باز هم می‌توانید با یک دست با آنر 7 ایکس کار کنید. اگر چپ دست هستید، ‌قادر هستید همین عمل را به سمت چپ انجام دهید و از این قابلیت برای دست چپ خود بهره بگیرید.


چندرسانه‌ای

آنر 7 ایکس به یک اسپیکر خشک و خالی مجهز است و خبری از صدای استریو در آن نیست! محل قرار گیری اسپیکر نسبتا مناسب بوده و تقریبا در اکثر حالات دست‌تان مانع از خروج صدا نمی‌شود (به‌جز زمانی که گوشی را به صورت افقی گرفته‌اید). کیفیت صدا در این گوشی چنگی به دل نزده اما بلندی آن در حد خودش قابل قبول است.

همراه با این گوشی هدفونی عرضه نمی‌شود (محصولی که در اختیار ما بود، در جعبه‌اش هدفونی نداشت) و بنابراین نمی‌توان در رابطه با آن نظر خاصی داد. در تست‌های ما با هدفونی که خودمان از آن استفاده می‌کنیم کیفیت و بلندی صدا با آنکه محشر نیست اما راضی کننده بود.


سایر قابلیت‌ها

همچون اکثر محصولات امروزی، آنر 7 ایکس هم به یک سنسور اثر انگشت ناقابل مجهز شده است. با این‌که محل قرارگیری سنسور امری سلیقه‌ای است اما سنسور اثر انگشت آنر به نظر ما در جای بسیار خوبی قرار گرفته و تقریبا در همه مواقع (بجز وقتی که گوشی روی سطح است) می‌توانید از آن استفاده کنید.

از حق نگذریم دقت سنسور بسیار بالاست و در کسری از ثانیه قفل دستگاه را باز می‌کند؛ البته اگر دستان‌تان خیس و یا حتی نم‌دار باشد، این سنسور غیر قابل استفاده خواهد بود. شما این توانایی را دارید که چندین اثر انگشت متفاوت را در آن ذخیره کنید تا با انگشتان مختلف بتوانید از دستگاه بهره ببرید.

این سنسور قابلیت‌های جالب دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال اگر در رابط کاربری انگشت خود را بر روی آن از بالا به سمت پایین بکشید، منو نوتفیکیشن ظاهر می‌شود و اگر عکس این‌ کار را انجام دهید، می‌توانید این منو را ببندید. در رابط کاربری دوربین نیز این سنسور همچون یک کلید اختصاصی شاتر عمل می‌کند و می‌توانید با لمس آن از محیط عکس بیندازید. حتی هنگام تماشای تصاویر در گالری نیز می‌شود توسط آن میان عکس‌ها سوئیچ کرد.

عملکرد سنسور فوق‌العاده است و برای باز کردن قفل دستگاه هم نیازی نیست که کلید پاور را بفشارید و یا کار خاصی انجام دهید؛ همان قرار دادن انگشت بر روی سنسور معادل است با باز شدن قفل دستگاه! به همین راحتی

آنر 7 ایکس یک محصول دو سیم‌کارته است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. البته شما نمی‌توانید از هر دو مورد به صورت هم‌زمان استفاده کنید و یا باید دو سیم کارت همزمان فعال داشته باشید و یا یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه.

آنر 7 ایکس عزیز از شبکه‌ LTE پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا دانلود کنید. این مدل در 4 رنگ متفاوت راهی بازار می‌شود تا بتواند نظر افراد با سلایق متفاوت را به خود جلب کند. آنر همچنین بهGPS  و بلوتوث نسخه 4.1 نیز مجهز است تا رسما با یک محصول همه چیز تمام رو‌به‌رو باشیم! با همه این‌ها به‌نظر می‌رسد هواوی کمی خساست به‌ خرج داده و قید استفاده از USB Type-C را زده است. یعنی شما برای شارژ کردن گوشی و یا اتصال آن به کامپیوتر می‌بایست از پورت قدیمی microUSB سود ببرید.


باتری

آنر 7 ایکس با یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌ آمپر ساعتی روانه بازار شده که برای دستگاهی در این سطح، راضی‌کننده است. از لحاظ شارژدهی تفاوت چندانی را میان این مدل با سایر هم‌رده‌هایش شاهد نیستیم.

این باتری غیرقابل تعویض، در یک استفاده معمولی می‌تواند تا در حدود یک روز با شما باشد. در آنر 7 ایکس ظاهرا خبری از شارژ سریع و یا فناوری مشابه آن نیست و برای فول شارژ شدن دستگاه به چیزی در حدود 2 ساعت و نیم زمان نیاز دارید؛ موردی که حداقل برای گوشی‌های امروزی اندرویدی غیرقابل هضم است!


کلام آخر

آنر 7 ایکس یک گوشی میان‌رده بوده و شبیه به سایر محصولات بازار است که امکانات مناسبی دارد. بدنه تمام فلزی، بهره گیری از حسگر اثر انگشت، نمایشگر با نسبت 18:9، دوربین دوگانه و باتری معمولی همه مواردی هستند که در سایر محصولات بازار هم دیده می‌شود اما شاید به جذابیت این گوشی آنر نباشند. در واقع این مدل آمده تا دل طرفداران نمایشگرهای با نسبت 18:9 را برباید!

آنر 7 ایکس هم اکنون با قیمتی در حدود یک میلیون و 400 هزار تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا بررسی ویدیویی آنر 7ایکس را نیز به تماشا بنشینید.

15 در مورد “بررسی آنر 7 ایکس: میان رده مستحکم!”

  1. عرفان مهرویی

    لطفا بیشتر به محصولات ال جی بپردازید
    اینقدر رو سامسونگ کار نکنید تبلیغ نکنید براش
    محصولات ال جی چیزی از این برند غیرمحترم کم نداره

  2. با سلام به همه عزیزان وقتی تو رنج قیمتی این گوشی سامسونگ مخصوصا j7 پرو با 32 گیگ رم و3 گیگ رم اجرایی
    با صفحه آمو ال ای دی و ان اف اسی و اوتو جی با باطری3600 دلبری میکنه چه نیاز به هواوی یک ونیم میلیونی هست به نظرم من اونایی که این قیمت بالای هواوی میدن
    از گوشی و برند و مارک سر در نمیارن هواویی با؟بهترین امکانات نهایتش آخرش تا یک میلیون ارزش خرید داره که بازم خیلی زیاده

  3. در این بازه قیمتی ارزش خرید ندارد حتی اگه رو این برند متعصب باشی . هواوی دیگه واقعا استاندارد تولید میان رده شبیه به همو رد کرده mate 10 lite ,nova 2 plus هم کم و بیش همین مشخصاتو دارند.
    به نظر من اگه عاقلانه بخواییم انتخاب کنیم a5 2017 عالیه و اگه فقط هواوی بخواییم هم honor 8 با همین قیمت و سخت افزار و دوربین و طراحی بهتر.

    1. با همین شرایط سخت افزار خیلی بهتری نسبت به A5 یا حتی A7 داره در ضمن قیمتش حدود 1 میلیون و 200 هزار تومنه … قطعا انتخاب مناسبیه نسبت به سامسونگ

  4. محصولات چینی وقتی ارزش خرید داشتن که نسبت به مواردی با سخت افزار مشابه به شدت ارزونتر بود!
    وگرنه اگه قرار باشه یک و نیم میلیون پول بدیم که میریم از یه شرکت دارای اعتبار و قدمت مثل سونی یا سامسونگ گوشی میخریم

  5. حقیقت اینه که دو گوشی جدید هواوی یعنی mate 10 lite و honor 7x نسبت به قیمتشون نمی ارزن….هیچکدوم از 4g+ پشتیبانی نمیکنن,تو این رنج قسمت پورت type_c و شارژ سریع ندارن,و نسبت به این اندازه بزرگ باتری کوچکی دارند,با یکم هزینه بیشتر یا کمتر nova 2 plus خیلی سرتر از این دوتاست…همچنین گوشی هایی مثل honor 8 و p9 هم از نظر دوربین و هم از نظر سخت افزار بهتر از این گوشی و mate 10 lite هستن

  6. فست شارژ ک نداره ..سخت افزارش هم ک در حد میان رده نیست در کل گوشی بی خودیه فقط ظاهر گول زنی داره برای خرید

    1. جواد بالویی

      سلام. والا درباره این سوال شما باید بگم متاسفانه ما هم سردرگم هستیم. طبق اطلاعاتی که از برخی منابع به دست آوردم تراشه کایرین 650 به کار رفته در گوشی P9 لایت Cat6 داره(2CA) پس فورجی پلاس داره. از طرفی تراشه جدیدتر کایرین 655 توی آنر 6X براش نوشته Cat4 پس فورجی پلاس نداره. تراشه کایرین 658 هم براش همین نوشته شده.
      اما جالب‌تر از همه اینکه تراشه کایرین 659 موجود در این گوشی توی میت 10 لایت استفاده شده که اونجا براش Cat6 و فورجی پلاس ثبت شده اما برای این گوشی برخی منابع Cat 4 رو نوشتن که یعنی متسفانه ظاهرا فورجی پلاس نداره. این یعنی هواوی هر جا و برای هر گوشی که دلش بخواد پشتیبانی از فورجی پلاس رو میاره..سر آخر هم بگم با وضع اینترنت تو کشور ما فرق بین فورجی و فورجی پلاس اونقد نیست که بخوایم فقط به خاطر همین قید یه گوشی رو بزنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH