لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی 800 EliteBook با نسل هشتم پردازنده‌های vPro معرفی شد

استراتژی کسب و کار اچ‌پی در حال حاضر متمرکز بر روی چیزی است که خود کمپانی آن را “one life” می‌خواند؛ به این معنا که اگر شغل شما مجبورتان کند که از چنین ماشین‌هایی استفاده کنید، قادر خواهید بود که از این دستگاه‌ها در امور شخصی در خانه نیز بهره ببرید. به هر حال به نظر می‌رسد که این دستگاه‌های تجاری برای مصرف‌کنندگان خانگی نیز مناسب باشند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد این محصولات، زبان طراحی آن‌هاست. اگر از کاربرانی هستید که به شیک بودن و زیبایی بها می‌دهید، باید بدانید که در محصولات جدید اچ‌پی از طراحی آلومینیومی استفاده شده که پیش از این تنها در انحصار اعضای سری 1000 از EliteBook‌های این کمپانی بوده است. به علاوه، با پشت سر گذاشتن شرایط سخت تست‌های مقاومت و کسب استاندارد MIL-STD-810G می‌توانید از دوام بالای این محصولات مطمئن باشید.

با توجه به کسب این استاندارد، انتظار داریم که این دیوایس‌ها در مقابل لرزش، رطوبت، صدمات ناشی از پرت شدن، شرایط خاص جوی و دیگر شرایط بحرانی مقاوم باشند. اچ‌پی اعلام کرده که این دستگاه‌های جدید در نوع خود نخستین مواردی هستند که از میکروفون‌های حذف کننده نویز برخوردارند. این میکروفون‌ها می‌توانند صداهای ناخواسته را حذف کرده و در حالت کنفرانس، صداها را به صورت 360 درجه ضبط کنند. همه مدل‌های جدید معرفی شده از نسل هشتم پردازنده‌های vPro ساخت اینتل بهره‌مند هستند و مهم‌ترین تفاوتی که دارند، در اندازه نمایشگر آن‌هاست.

مدل EliteBook 830 G5 نمایشگری 13.3 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی دارد و واحد گرافیکی آن مجتمع است. مدل EliteBook 840 G5 از یک صفحه نمایش 14 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره‌مند است. یک کارت گرافیک 4 گیگابایتی از نوع AMD Radeon RX 540 نیز در صورت تمایل کاربر می‌تواند به این مجموعه سخت‌افزاری افزوده شود. مدل EliteBook 850 G5 اندازه نمایشگری معادل 15.6 اینچ دارد. این دستگاه در دو نمونه متفاوت با نمایشگرهای فول اچ‌دی و 4K عرضه می‌شود. واحد گرافیکی این مدل از نوع AMD Radeon RX 540 بوده که ظرفیت 4 گیگابایتی دارد.

شاید مهم‌ترین نکته در خصوص این دیوایس‌ها به قابلت‌هایشان مرتبط باشد. ویژگی‌هایی که مورد  علاقه کاربران بوده و برخی از آن‌ها را پیش از این در سری 1000 دیده بودیم. یکی از این قابلیت‌ها که PhoneWise نام دارد، ابزاری است که به تلفن همراه کاربر متصل شده و به او اجازه می‌دهد که ارسال و دریافت متن و دریافت و برقراری تماس را مدیریت کند.

قابلیت‌های مفید دیگری نیز برای بهبود امنیت اطلاعات کاربران در این محصولات گنجانده شده است. به لطف آپشنی که به منظور استفاده از نمایشگرهای Sure View پیش روی کاربران قرار گرفته، با خیالی آسوده می‌توان با این دستگاه‌ها مشغول به کار شد. این قابلیت تنها در نمایشگرهای فول اچ‌دی قابل استفاده است، با این حال Sure View از سرقت بصری اطلاعات خصوصا زمانی که فردی از سمت کناری به نمایشگر دیوایس در حال کارتان نگاه می‌کند، بسیار سودمند خواهد بود. افرادی که از نواحی کناری کاربر با زاویه‌ای بیش از 30 یا 40 درجه به نمایشگر نگاه کنند قادر به مشاهده جزئیات درون این نمایشگرها نخواهند بود.

قابلیت امنیتی دیگر نیز Sure Start نام دارد. این ویژگی باعث می‌شود که بایوس دستگاه در سلامت کامل باشد و رمزگذاری‌های بهتری روی آن صورت گیرد. علاوه بر این، قابلیت Sure Click از حملاتی که از طریق مرورگر انجام می‌شود جلوگیری به عمل خواهد آورد. ویژگی دیگری نیز با نام Sure Recovery وجود دارد که عملیات ریکاوری مبتنی بر شبکه را میسر می‌کند.

به لطف درگاه تاندربولت 3 که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جامع در میان تمام PC‌های تجاری و خانگی اچ‌پی است، کاربران می‌توانند از Elite Thunderbolt Dock G2 استفاده کنند. این ابزار جدید که هم‌زمان با رونمایی از این محصولات معرفی شد، اولین داک تاندربولت در جهان است که از ماژول کنفرانس صوتی بهره برده و در کنار آن قابلیت پشتیبانی از دو نمایشگر 4K را دارد.

قیمت پایه EliteBook 830 ظاهرا 1049 دلار اعلام شده است. مدل‌های EliteBook 840 و EliteBook 850 نیز به ترتیب قیمت 1029 و 1039 دلاری دارند. هر سه مدل مذکور از همین ماه قابل خریداری هستند. انتظار داریم که داک Elite Thunderbolt Dock G2 نیز از ماه اردیبهشت قابل عرضه باشد؛ هرچند که اطلاعاتی درخصوص قیمت آن منتشر نشده است.

2 در مورد “لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی 800 EliteBook با نسل هشتم پردازنده‌های vPro معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH