سامسونگ برای قرارداد جدید نمایشگرهای خود به سراغ یک شرکت چینی می‌رود!

اخیرا سامسونگ الکترونیکس با شرکت چینی Sanan Optoelectronics که در زمینه تولید تراشه‌های LED فعالیت می‌کند تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده است تا به روند تجاری‌سازی تلویزیون‌های میکرو LED کمک کند.

میکرو LED گونه‌ای از نمایشگرهاست که بر اساس پیش‌بینی‌ها طی چند سال آینده از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد شد. اگرچه در حال حاضر تولید این نمایشگرها بسیار پرهزینه است اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد چنین کاری را انجام دهد؛ در همین راستا در اوایل سال جاری این شرکت کره‌ای اولین تلویزیون میکرو LED خود با نام “The Wall” را معرفی کرد.

این محصول یک تلویزیون 146 اینچی است و همان‌طور که از نام آن مشخص است، به معنای واقعی کلمه همانند یک دیوار در سرتاسر اتاق شما گسترده خواهد شد. سامسونگ می‌خواهد تا پایان سال این تلویزیون را به صورت تجاری به بازار عرضه نماید.

با این‌حال انتظار می‌رود که عرضه گسترده این محصول هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد و در صورتی که سامسونگ خواهان موفقیت محصولات آینده خود است، بایستی هزینه‌های تولید این نمایشگرها را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. بنابراین ظاهرا قراداد مذکور موید این مسئله است که در حال حاضر، سامسونگ دیسپلی به اندازه شرکت Sanan قادر به تولید تراشه‌های LED با هزینه مقرون‌به‌صرفه نیست.

به عقیده وب‌سایت ETNews، سامسونگ برای تامین چیپ‌های LED مورد نیاز خود مبلغ 16.83 میلیون دلار به شرکت چینی Sanan پرداخت خواهد کرد. این قرارداد برای مدت زمان 3 سال اجرا خواهد شد.

همچنین با توجه به ظرفیت‌های بالقوه نمایشگرهای نسل بعدی تلویزیون‌ها، پنل‌های میکرو LED دارای مشخصه‌های بی‌شماری هستند که آن‌ها را به عنوان نمونه‌ای ایده‌آل برای اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌های کوچک‌تر مطرح می‌کند.

در وهله اول این پنل‌ها برای تولید میزان یکسانی از روشنایی صفحه، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و حقیقتا در مقایسه با فناوری OLED فعلی قادر به تولید 50 درصد روشنایی بیش‌تر هستند. از آن‌جا که صفحه نمایش یکی از اصلی‌ترین منابع مصرف‌کننده انرژی در گوشی شماست، لذا این بهینه‌سازی می‌تواند به شکل قابل توجهی زمان شارژدهی باتری را افزایش داده یا میزان روشنایی نمایشگر را ارتقا دهد. همچنین پنل‌های میکرو LED بایستی نسبت به صفحات اولد طول عمر بیشتری داشته باشند و قاعدتا مشکل سوختگی داخلی نیز آن‌طور که در صفحات اولد مشاهده می‌شود، برای پنل‌های میکرو LED رخ نخواهد داد.

با در نظر گرفتن این همه مزایا و علی‌رغم این قرارداد، سامسونگ قطعا نمی‌خواهد تلاش‌های خود در زمینه تولید تجاری صفحات میکرو LED را متوقف کند. اکنون با توجه به عقد قرارداد همکاری میان این 2 کمپانی جالب خواهد بود که ببینیم آن‌ها چگونه و با چه سرعتی محصولات میکرو LED را به صورت تجاری عرضه خواهند کرد.

2 در مورد “سامسونگ برای قرارداد جدید نمایشگرهای خود به سراغ یک شرکت چینی می‌رود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH